• Anonym (v)

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt? Oftast har kvinnor en ämnesomsättning på 1500 kalorier/dag.

Hur gör ni för att behålla vikten och inte gå upp i vikt? Det är för mig otroligt för jag är kille och har en ämnesomsättning på 2000 kalorier/dag

• Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?
  • Minfamilj

Jag gör ingenting för att inte gå upp i vikt. Har heller aldrig behövt. Jag rör på mig men i perioder har det varit dåligt med det och inte heller då har jag gått upp i vikt. Kan gå upp lite i vikt när jag tränar iom mer muskler men annars rör sig knappt vågen nämnbart.  Äter vanlig mat+pizza eller annan "skräpmat" samt godis någon eller några ggr i veckan. Väger ca 55 kg. Kan äta rejäla portioner men tröstäter eller småäter sällan.

• SmultronSöt

Typisk dag;

Kvarg med frön, nötter och bär. Kaffe. Ibland ägg och frukt istället.

Sallad med någon typ av protein.

frukt

Soppa (gärna riktigt mustig med massor av vispgrädde, smör, cremefraiche) eller något annat alternativ, då med fokus på mycket protein, tillexempel köttfärsbiffar med tomatsås. 

Te och någon frukt.

Äter alltså mest protein och laktos men skippar i princip alla kolhydrater. Fuskdag 1 dag i veckan där lite snabbmat, godis å annat fika kan slinka ner.

• Anonym (Håller igång)
    Aniiee skrev 2015-09-23 20:28:28 följande:

Det var ju dock inte vad du skrev..... Men visst.

Jo. Det var det. Jag har ingenstans skrivit att det inte är så. Men visst.
  • Anonym (Håller igång)
    Aniiee skrev 2015-09-23 20:28:28 följande:

Det var ju dock inte vad du skrev..... Men visst.

"Dock är det rätt vanligt att havregryn i grötform inte ger de förväntade mättnadskänslorna... bla bla", för att citera mig själv.
  • Aniiee
    Anonym (Håller igång) skrev 2015-09-23 21:12:31 följande:
    "Dock är det rätt vanligt att havregryn i grötform inte ger de förväntade mättnadskänslorna... bla bla", för att citera mig själv.
    Fast det var allt ovanför det jag inte höll med om... Men whatever. Spelar roll. Jag ska äta lite soppa och en macka....
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2015-09-23 19:05:46 följande:
    Nä, jag blir aldrig mätt på havregrynsgröt, däremot på en rejäl macka..... Frukost havregrynsgröt = hungrig igen på 2-2,5 timme, måste äta ngt proteinrikt, Frukost macka = börjar fundera 7 timmar senare om det inte är dags för middag.

Jag behöver både kolhydrater, proteiner och fetter. ca 40/30/30 funkar alldeles utmärkt för mig.

Inget är hugget i sten....
    Wow 2 timmar jag blir hungrig inom 20-30 minuter efter en portion havregrynsgröt. Skittrist för jag tycker det är gott men jag har å andra sidan alltid 1/2-1 mosad banan i gröten.
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2015-09-23 21:51:04 följande:
    Wow 2 timmar jag blir hungrig inom 20-30 minuter efter en portion havregrynsgröt. Skittrist för jag tycker det är gott men jag har å andra sidan alltid 1/2-1 mosad banan i gröten.
    Guld i mun
  • Anonym (juli)

Mina matvanor är väl inte exemplariska men jag har ändå alltid legat under 20 i bmi

Frukost: Yogurt eller mjölk med cornflakes/müsli, frukt
    Mellanmål: En Swebar
    Lunch: Kyckling eller fisk med ris eller potatis samt lite sallad, eller vegetariskt (väldigt sällan rött kött eller mjölmat)
    Mellanmål: Frukt
    Middag: Ungefär samma som lunch, grönt te (utan socker) efteråt
    En frukt om jag blir hungrig på kvällen
    Minst en liter vatten om dagen
    Mina portioner är inte jättestora. Jag äter så att jag just och pass blir mätt.

Sen dricker jag tyvärr en del sockerfri läsk och energidrycker, jag vet att det är dåligt men jag försöker sluta. Jag äter i stort sett aldrig godis, chips, friterat, vill jag äta något extra gott äter jag oftast sushi som middag och isglass, popcorn, mörk choklad, nötter och torkad frukt som godis/snacks. Inte för att det är nyttigare, jag har bara aldrig varit så förtjust i en massa socker och fett, jag har ganska känslig mage och får lätt magkatarr.

• Anonym (Tussen)
    Anonym (Håller igång) skrev 2015-09-23 19:43:31 följande:

Men precis, det är så olika. Det var därför jag tipsade om drinken. Jag blir inte heller mätt på gröt.

Ska testa drinken, tack.
    Anonym (Håller igång) skrev 2015-09-23 20:18:57 följande:

Men oj, passade inte mitt sätt att formulera mig. Ja ja då ligger inte felet hos mig iaf. Skönt det.

-------------------------------

Testa själv hur det låter när någon kommer och riktar detta till dig:

Ägg är ett bra livsmedel ur näringssynpunkt. Faktum är att det ger en bra mättnad pga bla bla.

Äh, jag kan inte föra fram vad jag menar men du kan läsa mellan raderna.

Sorry om jag var taskig när du ville hjälpa/upplysa.

Fortfarande är det så att hur mätt man än blir på snabba kolhydrater så är de långsamma kolhydraterna bäst ur de allra flesta perspektiven. Utom den individuella smaken då. Vad ens smaklökar föredrar. Varför folk upplever att de lägger på sig av den snabba varianten är antingen att de blir snabbt hungriga igen eller det faktum att snabba kolhydrater lagrar fett och vätska. Så enkelt är det.

• Anonym (Tussen)

[quote=75794025][quote-nick]Aniiee skrev 2015-09-23 22:00:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Gillar du inte bananer eller varför spydde du? Eller var det för att häxan blev hungrig så fort? Mvh nyfiken.

Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?