• Anonym (v)

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt? Oftast har kvinnor en ämnesomsättning på 1500 kalorier/dag.

Hur gör ni för att behålla vikten och inte gå upp i vikt? Det är för mig otroligt för jag är kille och har en ämnesomsättning på 2000 kalorier/dag

• Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?
  • sextiotalist

Troligen mindre portioner än vad än man gör. Jag låg stabilt på samma vikt ungefär från det jag var drygt 20 tills jag fick barn 35+, sedan gick jag sakta men säkert upp till hag kom in i menopausen. Där var den stabil ett tag och nu har troligen ämnesomsättningen ökat något eftersom jag gått ner utan att ändra något det senaste året

• Anonym (LCHF-tjej)

Jag räknar aldrig kalorier och äter mig alltid mätt. Äter ganska strikt LCHF då jag har träningsfria dagar (typ under 30g kolhydrater). Före och efter träning äter jag en del kolhydrater dock och mindre fett. Detta har funkat kanon för mig.

Innan jag började LCHF (7år sedan) hade jag svårt att hålla vikten och var konstant hungrig och sötsugen.

• Anonym (sss)

Jag äter inte massa onyttigt skit som läsk, fikabröd, godis, pasta m.m. Sen tränar jag 6 dagar i veckan också.

• sextiotalist
    sextiotalist skrev 2015-09-23 06:20:20 följande:

Troligen mindre portioner än vad än man gör. Jag låg stabilt på samma vikt ungefär från det jag var drygt 20 tills jag fick barn 35+, sedan gick jag sakta men säkert upp till hag kom in i menopausen. Där var den stabil ett tag och nu har troligen ämnesomsättningen ökat något eftersom jag gått ner utan att ändra något det senaste året

Än en man gör menar jag. Inga dieter, inget hysteriskt tränande utan vardagsmotion och lite löpning. Är 50+ och har alltid varit smal utan att behöva göra något speciellt, inga dieter. Utan ätit så jag blivit mätt
  • LaLola
    Anonym (v) skrev 2015-09-23 02:50:16 följande:
    3 laxfiléer är lchf, 750 måltid x 3 måltider = 2250 kalorier
    Du äter enbart 3 laxfileér? Ingenting till alltså? Ja då hajar jag att du inte blir mätt.....
  • Furstinna

Äter allt och går inte upp i vikt :). Däremot om jag skulle äta skitmat så går jag ner i vikt, min kropp vill inte ha skitmat.

• MammAmma

Bra fråga. Jag var kraftigt överviktig för ett år sen, orsaken var hetsätning och att jag bara åt max två mål mat om dagen (desto mer onyttigheter slank ner). Började i kbt och ändrade HUR jag åt snarare än VAD jag åt och har nu gått ner 26 kg. Jag äter numera precis vad och hur mycket jag känner för, att jag ser till att äta minst tre riktiga mål om dagen gör att suget efter socker och onyttiga fetter inte tar överhanden och jag kan ta en bulle till fikat varje dag, om jag vill, utan att det blir en hel påse.

• straw2008

De jag känner som är smala äter knappt alls, de har iaf en väldigt avslappnad inställning till mat. Kan äta en avocado till lunch eller hoppa över middag.
    De dricker te men äter som sagt MKT lite o absolut inte lika ofta som mig som är normalviktig.

Sen säger de gärna "jag kan äta VAD jag vill utan att gå upp i vikt" men det gör de aldrig, o OM de gör det så är det en gång i veckan o det klarar deras magra kropp.

I kinamockaskogen.....
  • Iowhannah

Konstig fråga, men jag försöker mig på ett svar. Jag tänker på vad jag äter, håller nere på de snabba kolhydraterna och tränar. Att röra på sig är viktigt, även om maten är viktigare.

Gudar vad jag längtar efter att få tillbaka min kropp!

• Furstinna
    straw2008 skrev 2015-09-23 08:23:31 följande:

De jag känner som är smala äter knappt alls, de har iaf en väldigt avslappnad inställning till mat. Kan äta en avocado till lunch eller hoppa över middag.

De dricker te men äter som sagt MKT lite o absolut inte lika ofta som mig som är normalviktig.

Sen säger de gärna "jag kan äta VAD jag vill utan att gå upp i vikt" men det gör de aldrig, o OM de gör det så är det en gång i veckan o det klarar deras magra kropp.

Har precis motsatt uppfattning. Att de som är smala äter mycket mer och gärna inte det nyttigaste. Många av oss är matälskare. Jag äter myckt mer än de flesta jag känner och går ändå aldrig över 50 sträcket
Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?