• Anonym (v)

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?

Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt? Oftast har kvinnor en ämnesomsättning på 1500 kalorier/dag.

Hur gör ni för att behålla vikten och inte gå upp i vikt? Det är för mig otroligt för jag är kille och har en ämnesomsättning på 2000 kalorier/dag

• Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?
  • Anonym (Tussen)

Hej.

Havregrynsgröt och ett halvt äpple med massa kanel. Äpplen om jag blir småhungrig mellan mantimmarna.

Lunch: magra fiskrätter, tomatbaserade med mandel.

Ratatouille som tillbehör till många rätter.

Matiga och rejäla soppor!

Kyckling! Mkt protein. Skinkpålägg vid sug.

Couscous, råris, matvete när jag slags kolhydrater till maten. Mycket linser, ärtor och bönor. Mkt vatten.

PS. Du är en kvinna! Du ljuger i TS, fegis eller en tjock kille som vill bli smal men vågar inte fråga killarna. Erkännerkännerkänn!!

• Anonym (v)
    Anonym (Tussen) skrev 2015-09-23 02:21:19 följande:

Hej.

Havregrynsgröt och ett halvt äpple med massa kanel. Äpplen om jag blir småhungrig mellan mantimmarna.

Lunch: magra fiskrätter, tomatbaserade med mandel.

Ratatouille som tillbehör till många rätter.

Matiga och rejäla soppor!

Kyckling! Mkt protein. Skinkpålägg vid sug.

Couscous, råris, matvete när jag slags kolhydrater till maten. Mycket linser, ärtor och bönor. Mkt vatten.

PS. Du är en kvinna! Du ljuger i TS, fegis eller en tjock kille som vill bli smal men vågar inte fråga killarna. Erkännerkännerkänn!!

Jag erkänner, jag gick upp 10 kg i vikt som kille, jag känner en sådan skam för att ni kvinnor håller er smala trots er låga ämnesomsättning...
  • Anonym (Tussen)
    Anonym (v) skrev 2015-09-23 02:29:47 följande:

Jag erkänner, jag gick upp 10 kg i vikt som kille, jag känner en sådan skam för att ni kvinnor håller er smala trots er låga ämnesomsättning...

Du får erkänna en gång till! Är inte klart med dig!

/dektetiven

JA, älskar man mat så är det GI som funkar bäst enligt mig. Ha kvar kakan- och äta den. Paulún är bäst på det, enligt mig.
  • Anonym (v)
    Anonym (Tussen) skrev 2015-09-23 02:35:36 följande:
    Du får erkänna en gång till! Är inte klart med dig!

/dektetiven

JA, älskar man mat så är det GI som funkar bäst enligt mig. Ha kvar kakan- och äta den. Paulún är bäst på det, enligt mig.
    Jag erkänner, jag är ett jävla fetto... Jag blir inte mätt på 3 laxfiléer trots det är 750 kalorier, om man äter 3 måltider per dag blir det 2000 kalorier, jag kan bara inte fatta hur ni kvinnor behåller er vikt... Ni måste ju nästan svälta er ihjäl herregud.
  • Anonym (v)
    Anonym (lchf) skrev 2015-09-23 02:48:48 följande:

Lchf!

3 laxfiléer är lchf, 750 måltid x 3 måltider = 2250 kalorier
  • HäckHäxan
    Anonym (v) skrev 2015-09-23 02:50:16 följande:
    3 laxfiléer är lchf, 750 måltid x 3 måltider = 2250 kalorier
    Hört talas om grönsaker, nötter frön osv?

Man måste inte ära enbar fisk eller kött och inget annat till. Det mår ingen kropp bra av i längden.
  • Aniiee

Få kvinnor har så låg ämnesomsättning som 1500 kcal. Och ännu färre killar har en på 2000. Du kan lägga ytterligare 300 på bådadera så är du närmare sanningen.

TS, har du gjort en PAL-beräkning någon gång? Gör en. Och se över ditt vattenintag också när du ändå är igång. Man kan gå ner 2 kg bara på att dricka ordentligt (inte överdrivet, ordentligt....)

Och, BTW, laxfileer är inte LCHF. Laxfileer är kött. Du måste äta mer än bara kött, annars kommer din kropp haverera. 

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Elin)

Man ser till att man väger lite mer från början. Är man lite överviktig kan man ju äta mer utan att gå upp i vikt än om man vore smal :)

• Blueskillen

Dieter eller andra genvägar, kasta dem i papperskorgen om det är så att du äter mer än vad du gör av med. Äter du mer än vad du gör av med så går du upp i vikt oavsett om du är kille eller tjej.

Rör pä dig också. Aldrig fel med motion.

Svar på tråden Vad äter ni kvinnor för att inte gå upp i vikt?