Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har varit orolig för mina svaga tester med tanke på att jag gått igenom 3 missfall i år. Dom har varit konstant svaga, endast små knappt synbara ökningar. Testade igår morse och det var starkare än mina andra, och så testade jag nyss med typ 2 timmars urin och fick detta, enligt mig, superfina plus. Såhär starkt har jag aldrig fått under någon graviditet!
Men hur är detta test enligt er, starkt? Svagt? Normalt?

Misstänker att mina missfall berott på låga progesteronhalter (tror jag har problem med sköldkörteln) och har tagit progesteronkräm sen jag fick mitt plus. Så tänker om det liksom ökat långsamt innan pga det. Ska defenitivt ringa och be om vul imorgon, har snart sju fullgångna veckor så de borde ju kunna se om där är något.
Jag tänkte gå till en privat mödravård där jag haft praktik. De har så man kan betala om man vill göra ett VUL :) Om det skulle vara medicinskt berättigat som pga smärtor eller blödning får man det gratis men jag är mest nyfiken ... :)
KUB görs bara på kvinnor 33 +. Jag är 25 år så inget KUB för mig. Tror procentsatsen för att få ett barn med downs syndrom i min ålder är mindre än 0,5 % så jag är inte särskilt orolig.

Hej alla!
Nu känner jag mig redo att vara med här om det går fint. I mars hade jag ett missfall och även den här graviditeten har känts lite uppåt och neråt men nu verkar alla hormoner vara där och fick se ett litet tickande hjärta för en vecka sedan :).
Så har Bf 10 juni med andra barnet, har en dotter på 6 år.
Jag vet att jag borde säga att jag är jätteglad, men den här har varit jobbigare än jag trott. Jag har valt att sluta med min antidepressiva medicin och har det ibland tufft att hålla ångan uppe, idag har dock varit en riktigt bra dag så det kanske har ställt om sig nu!
När jag mår som mest skit/illa/stressad och hormonerna går bergochdalbana så känns det på något sätt lättare att jag vet (då vi oavsett hur det går kommit fram till att "this is it") att det här är sista gången jag kommer behöva må så här!
Hej hopp!
Jag plussade för ca 2 veckor sedan, har 5 barn sedan tidigare, den sista fick jag i april i år. Hade inte räknat med ett till barn då vi var klara, men så blev det inte :). Nu har iaf sambon beställt till för att knippsa kulorna, så det här blir definitivt det sista :).
Ja befruktningen är äl, så äl 21:a och så kan ägget leva 24 timmar ca innan det vandrar vidare och vandringen kan ta upp till 10 dagar har jag för mig, i så fall stämmer det ju med ditt digitala :)
Jag brukar ha en cykel på ca 33 dagar denna gången hade jag helt plötsligt en på 43.dagar så min sista mens stämmer inte alls.
Hopas det är så för oss båda att cykeln bara är lite oregelbunden :)
Hur ska ni här inne göra med kub?
Jo min PT sa också att jag kan träna som vanligt samt vattengympa, mammafitness i grupp och vanlig yoga, men jag är så orolig för att göra något fel. Minns en gång då jag misstänkte att jag var gravid och kom hem och fann blod i trosorna och det är min största skräck just nu.
Kör själv många övningar med boll som crunches, ben och även höftlyft fast det känns inte rätt att göra övningar liggande på mage längre eller övningar där mycket buktryck krävs som marklyft tex
Ska försöka komma iväg på tisdag och träna lite försiktigt igen. Tränade senast i fredags och det gick bra men jädrar vad svag jag kände mig och slut efteråt och brösten gjordeont, skumpade lite för mycket av PW på löpbandet.
Nä marklyft hade jag inte heller vågat :) knäböj kan man nog göra däremot. Där är det ju också mycket hållning, rygg, ben och rumpa. Bara att försöka undvika buktryck som du säger.
Ja fy och bättre att träna lätt och känna sig säker än att köra på och vara orolig.