• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • majpan

Alltså, jag är andfådd fast jag ligger på soffan. Helt sjukt haha. Minns inte detta från mina tidigare grav. Ser dessutom ur som om jag är i 6 månaden fast jag bara är i v 7+2 och har gått upp 3kg(!) Börjar nästan undra om det är fler än en där inne

• EmManny
    Ankissen skrev 2015-10-25 18:05:49 följande:

Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.

Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...

Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.

Jag känner mig också frusen och lite febrig nästan ibland så jag gissar att jag har lite förhöjd temp. Det i kombination med illamåendet och denna otroliga trötthet gör att jag känner mig som om jag hade en influensa light. Minns inte att jag frös med första barnet men då var det å andra sidan sommar i början av grav.

Gick in i v 9 idag, bf 5/6, och har typ gått ner 0,5 kg för jag äter så små portioner pga illamåendet. Förra gången var det likadant men jag tog igen det med råge senare och landade till slut på +22 kg! Hade lyckats gå ner 21 av dem på 20 månader innan jag blev gravid igen.
  • Zofster

Jag börjar få det jättesvårt att dölja det, magen börjar redan svullna och jag har helt klart gått upp i vikt . Är det så med andra barnet att det växer till ännu fortare?

Det tillsammans med mycket nyfikna väninnor (herregud kan knappt ej dricka en kväll utan att de frågar) gör att jag har lite svårt att dölja detta även om jag åtminstone vill göra det till efter KUB. 

Någon med bra tips eller bra ursäkter?
    Måste hitta kläder som trollar bort magen ett tag till med

• Zofster
    Zofster skrev 2015-10-25 21:57:54 följande:

Jag börjar få det jättesvårt att dölja det, magen börjar redan svullna och jag har helt klart gått upp i vikt . Är det så med andra barnet att det växer till ännu fortare?

Det tillsammans med mycket nyfikna väninnor (herregud kan knappt ej dricka en kväll utan att de frågar) gör att jag har lite svårt att dölja detta även om jag åtminstone vill göra det till efter KUB. 

Magen alltså, inte fostret
  • SSK13
    ntmas skrev 2015-10-25 15:47:14 följande:

När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)

Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)

Tänkte passa på att boka in VUL då också :)

• primavolta
    ntmas skrev 2015-10-25 18:37:58 följande:
    Jag ska ringa och boka en tid imorgon bitti!
    Vi blev både så chockade. Först syntes inget men efter en min så kom strecket upp! Fjärde gången gillt!

Det är så svårt att ta in det! :)
    Hur mår du? Vilken vecka är du i? Använder du någon app? :)
    Wow, det är verkligen mäktigt det där lilla plusset :)

Jag mår helt ok. Sjukt trött, illamående om jag inte äter regelbundet, sjuukt svullen mage, frusen, ilande bröstvårtor. Du?

Är i vecka 5+3 enl appen. Min app heter "gravid & baby" har du nån annan? Ska försöka komma ihåg bilden när jag kommer hem!
  • primavolta
    SSK13 skrev 2015-10-25 22:13:36 följande:

Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)

Tänkte passa på att boka in VUL då också :)

Är det vul i samband med kub eller får man göra det av andra anledningar?
  • SSK13
    Zofster skrev 2015-10-25 21:57:54 följande:

Barnet i sig växer inte fortare men däremot livmodern. Den har ju varit med förr och kan expandera fortare :)
  • SSK13
    primavolta skrev 2015-10-25 22:21:18 följande:
    Är det vul i samband med kub eller får man göra det av andra anledningar?

Jag tänkte gå till en privat mödravård där jag haft praktik. De har så man kan betala om man vill göra ett VUL :) Om det skulle vara medicinskt berättigat som pga smärtor eller blödning får man det gratis men jag är mest nyfiken ... :)

KUB görs bara på kvinnor 33 +. Jag är 25 år så inget KUB för mig. Tror procentsatsen för att få ett barn med downs syndrom i min ålder är mindre än 0,5 % så jag är inte särskilt orolig.

Svar på tråden Junibebisar 2016