Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Alltså, jag är andfådd fast jag ligger på soffan. Helt sjukt haha. Minns inte detta från mina tidigare grav. Ser dessutom ur som om jag är i 6 månaden fast jag bara är i v 7+2 och har gått upp 3kg(!) Börjar nästan undra om det är fler än en där inne
Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.
Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...
Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.
Jag börjar få det jättesvårt att dölja det, magen börjar redan svullna och jag har helt klart gått upp i vikt
. Är det så med andra barnet att det växer till ännu fortare?
Det tillsammans med mycket nyfikna väninnor (herregud kan knappt ej dricka en kväll utan att de frågar) gör att jag har lite svårt att dölja detta även om jag åtminstone vill göra det till efter KUB.
Någon med bra tips eller bra ursäkter?
Måste hitta kläder som trollar bort magen ett tag till med
Jag börjar få det jättesvårt att dölja det, magen börjar redan svullna och jag har helt klart gått upp i vikt
Det tillsammans med mycket nyfikna väninnor (herregud kan knappt ej dricka en kväll utan att de frågar) gör att jag har lite svårt att dölja detta även om jag åtminstone vill göra det till efter KUB.
Måste hitta kläder som trollar bort magen ett tag till med ![]()
När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)
Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)
Tänkte passa på att boka in VUL då också :)
Hur ska ni här inne göra med kub?
Jag tänkte ringa i vecka 7. Är i vecka 5 nu. Med min dotter ringde jag samma dag som jag plussade, vet inte varför men jag känner mig inte så stressad att boka tid ännu :)
Tänkte passa på att boka in VUL då också :)
Måste hitta kläder som trollar bort magen ett tag till med ![]()
Jag tänkte gå till en privat mödravård där jag haft praktik. De har så man kan betala om man vill göra ett VUL :) Om det skulle vara medicinskt berättigat som pga smärtor eller blödning får man det gratis men jag är mest nyfiken ... :)
KUB görs bara på kvinnor 33 +. Jag är 25 år så inget KUB för mig. Tror procentsatsen för att få ett barn med downs syndrom i min ålder är mindre än 0,5 % så jag är inte särskilt orolig.