Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Fy för blödningar!
Jag har några få PT timmar kvar, tränat med PT sedan maj men hon jag har har ingen direkt kunskap eller utbildning av träning av gravida men nu ska jag få träning av en PT som är det och vill jag hellre ha denna resterande tid så är det helt okej. Jag förbereder mig nu att gå över till lättare träning som promenader, yoga och kanske vattengympa för jag är rådd nu att hålla på med styrketräning och vågar inte ta mina vanliga vikter som jag brukar. Blir mest övningar med pilatesboll och min egen kroppsvikt men redan märkt hur svag jag blivit och hur dålig form jag är och är otroligt svag i överkroppen till skillnad mot benen. Har även taskig balans och ingen vidare corestyrka, vinglade en massa när jag gjorde höftlyft med hälarna på boll och föra ut och in bollen med hälarna på och höftpartiet upplyft så högt jag kan...jösses vad dum jag kände mig, men övning ger färdighet.
Vad tränar du för något för att stärka upp din rygg och bli av med svanken?
Hänger på här
plussade i måndags den 19/10, är så lycklig! Första barnet och beräknad bf är 26/6, hoppas det går vägen. Ska till bm den 2/11
har ont i ryggen och är trött annars är allt lugnt.
Vad bra att du kan byta! Min BM sa att jag egentligen kan träna som vanligt fram till v. 12, men att jag ska lyssna på kroppen. För att göra mig av med svanken körde jag många magövningar på pilatesboll, tex benlyft och crunches. Fick ont om jag gjorde dem på golvet. Övade upp hållningen genom övningar mot vägg där man specifikt ska tänka på att pressa in magen så att man blir så rak som möjligt. För att balansera tränade jag även lite lättare på ryggen för att jag redan var för stark där jämfört med bålen. En gel del versioner av plankan blev det också :P Hade en kompis som var jättekunnig inom fitness så hon blev min pt kan man säga :)
Förstår vad du menar med att man blivit svag! Konditionen har tagits mest på mig. Orkar knappt bära matkassar längre om jag ska gå ett par hundra meter :P flåsar som om jag inte rört mig på år och dar.
Vecka 9, 8+3.
% känns så mycket trevligare för den siffran går snabbare tycker jag.
Ok trodde 20% var mycket senare.
Usch jag lider med dig!!
kan du ha haft senare äl?
sitter lite i samma sits tyvär, får vänta i 3 veckor på nytt ul så 4 nov ska jag dit igen.
Vi får hålla tummarna för varandra, det ser säkert bra ut ska du se <3
Men åh :(
Hoppas du bara hade din äl lite senare.
Kramar om
Om jag räknar med en ev 30 dagars cykel som jag brukar ha borde befruktning vart 21 sep är det äl då? Fick plus på digitalt 2a okt. först ett digital inte gravid sen på em fick jag gravid 1-2. Testen har ökat o är starka. Fick gravid 2-3 nån vecka senare. Kanske stämmer.
Ja vi hoppas med varandra nu!!
Om jag räknar med en ev 30 dagars cykel som jag brukar ha borde befruktning vart 21 sep är det äl då? Fick plus på digitalt 2a okt. först ett digital inte gravid sen på em fick jag gravid 1-2. Testen har ökat o är starka. Fick gravid 2-3 nån vecka senare. Kanske stämmer.
Ja vi hoppas med varandra nu!!
Hej alla!
Nu känner jag mig redo att vara med här om det går fint. I mars hade jag ett missfall och även den här graviditeten har känts lite uppåt och neråt men nu verkar alla hormoner vara där och fick se ett litet tickande hjärta för en vecka sedan :).
Så har Bf 10 juni med andra barnet, har en dotter på 6 år.
Jag vet att jag borde säga att jag är jätteglad, men den här har varit jobbigare än jag trott. Jag har valt att sluta med min antidepressiva medicin och har det ibland tufft att hålla ångan uppe, idag har dock varit en riktigt bra dag så det kanske har ställt om sig nu!
När jag mår som mest skit/illa/stressad och hormonerna går bergochdalbana så känns det på något sätt lättare att jag vet (då vi oavsett hur det går kommit fram till att "this is it") att det här är sista gången jag kommer behöva må så här!