• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Taiga
    Elenius skrev 2015-10-25 18:03:17 följande:

Kanske kan ni hjälpa mig:

Hade mens senast 13-18 september, tog ägglossningtest 8 oktober som visade positivt. Pga ett MA i augusti hade jag inte alls koll på min BIM i oktober... Så 16 okt tog jag ett test som visade negativt sen på söndagen tog jag ett till: gravid 1-2, tog ytterligare ett test igår för att mina symtom var obefintliga: gravid 2-3 stod det då :D känner mig lugnare nu!

Meeeen vilken vecka är jag i?! Haha enligt app 5+0? Men borde inte stämma. Kram!

Du ska räkna f rom 13 sept tror jag, sista mensens första dag. 6+0 får jag det till att du är i. Som jag XD
  • Grus grus
    Ankissen skrev 2015-10-25 18:05:49 följande:

Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.

Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...

Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.

Japp, min temp har gått upp. Ligger på 37,5, och brukar ligga på ca 36,8.

Om invandrarna har gått upp i vikt, vet jag inte.

Själv väger jag mig inte alls, så ingen aning.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • primavolta
    ntmas skrev 2015-10-25 15:36:50 följande:
    Har du en bild på ditt plus? :)
    Ja, det där svaga lilla plusset :) ska försäka klämma in det här via datorn ikväll när jag kommer hem!
    Jag ska till bm 25/11.. :) låångt kvar!
  • primavolta
    primavolta skrev 2015-10-25 18:11:34 följande:
    Ja, det där svaga lilla plusset :) ska försäka klämma in det här via datorn ikväll när jag kommer hem!
    Jag ska till bm 25/11.. :) låångt kvar!
    Du då?
    Vad sa din samboförresten? Blev han förvånad?
  • Elenius
    Taiga skrev 2015-10-25 18:06:05 följande:

Du ska räkna f rom 13 sept tror jag, sista mensens första dag. 6+0 får jag det till att du är i. Som jag XD

Ah har räknat så jag med men det kan inte stämma eftersom min ägglossning var 8 oktober, 3 veckor efter mensen.. Eller tänker jag fel :)
  • AlexB
    Ankissen skrev 2015-10-25 18:05:49 följande:

Jag mådde jättedåligt i början när jag väntade barn nummer två. Det gick så långt att jag fick panikångest och deppiga känslor som satt i de första veckorna. Denna gång har jagat bättre. Kanske för att denna lilla är en hoppsan och jag redan har två barn. Denna lilla bär inte med sig allas förväntningar på samma sätt som tvåan fick göra. Denna är bara glädje och bonus.

Är det nån mer än jag som går runt med förhöjd temp? Min tycks ligga runt 37,6 på dagen, vilket är nästan en grad högre än normalt, när jag har 36,7. Undra på att jag är så trött...

Har invandrare gått upp nåt i vikt? Jag är på 6+1 eller 6+2 och har ökat två kilo.

Är i vecka 9 och har gått upp nånstans mellan 0,5-1kg...olika morgnar...????

Försöker tänka lite på det jag äter då jag gått upp 22kg med ena och 23kg med andra. Hoppas att jag kan klara mig med 15kg denna gången.

Som tur är har jag gått ner allt hyfsat smidigt.
  • Moneal

Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag var såhär deppig med de 3 första barnen, mycket möjligt.

Kanske är för att man stänger inne så mycket och inte kan skrika ut allt.

Har ju inte tänkt berätta om detta på ett tag och de andra 3 har vi berättat direkt.

Hormonerna gör sitt oxå givetvis.

känns som de är fler än någonsin denna graviditet.

gått upp i vikt har jag gjort 0,4kg nu i vecka 8 (om det syämmer) och tempen har ökat ca 0.6 grader sedan + :)

I morgon ska man börja jobba igen, har varit hemma med sjukt barn nu en vecka och det gjorde en inte piggare precis :-/

Men nu är det ny vecka och nya tag, vill att denna vecka ska gå så vi kan få komma på ul 4:e :)

• Taiga
    Elenius skrev 2015-10-25 18:17:37 följande:
    Ah har räknat så jag med men det kan inte stämma eftersom min ägglossning var 8 oktober, 3 veckor efter mensen.. Eller tänker jag fel :)
    Tills man gör UL så tror jag man utgår från sista mensens första dag för att ÄL kan flytta sig lite.. Man får köra på det tills de kan åldersbestämma ordentligt :)
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-25 18:12:26 följande:
    Du då?
    Vad sa din samboförresten? Blev han förvånad?
    Jag ska ringa och boka en tid imorgon bitti!
    Vi blev både så chockade. Först syntes inget men efter en min så kom strecket upp! Fjärde gången gillt!

Det är så svårt att ta in det! :)
    Hur mår du? Vilken vecka är du i? Använder du någon app? :)
Svar på tråden Junibebisar 2016