• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-27 10:54:50 följande:
    Hej, jodå det är bra med mig :) trött trött trött! Man oroar sig ju för allt möjligt, och eftersom vi nog inte gör kubtest och därmed inte får göra vul lääängtar jag så sjukt mkt tills alla de här sega veckorna är över och det snart är dags för ultraljud :)
    Hur gick det med chefen? Har ni verättat för någon annan än? Kram
    Åh, då får du passa på att sova så mkt som möjligt! ;)
    Är du trött någon speciell tid på dygnet eller bara allmänt?

Jag berättade för chefen igår, kändes skönt! Har inte berättat för någon annan ännu men snart! Har ni?

Har du också sjuukt svullen mage?! Kan knappt dölja min :)
    Längtar såå mkt till fredag då vi ska till barnmorskan.
    Kram
  • Wielkip

Hade föreliggande förra graviditeten också, dock utan blödning. Då var den i framvägg, nu i bakvägg mestadels, så det betyder förhoppningsvis att jag känner fosterrörelser tidigare, om guppyn sitter kvar tills dess :)

• knutten

Hej tjejer!

Är i vecka 7, 6+4 idag. Ömma bröst, ständigt hungrig och lite molande värk..

Och sover fruktansvärt dåligt på nätterna.. Någon mer som känner igen sig i detta?

Kan vakna flera gånger varje natt, varför vet jag inte..

• Mamma30

Åå där mår ärtan gott!! <3!

Inheaven skrev 2015-10-27 15:14:39 följande:

Det gick bra :)

• Inheaven
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 13:16:23 följande:

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

Hej.

Kom precis tillbaka från mitt vul och jag har också troligtvis ett myom på ca 1cm i nedrekant i livmodern.

Jag frågade om det var farligt men hon sa att det inte brukar vara det så länge den inte växer i all världens hastighet.

Dock kan det bli kejsarsnitt om den ligger så pass tokigt att den kan vara i vägen för bebisen.
  • Inheaven
    Mamma30 skrev 2015-10-27 15:17:37 följande:

Åå där mår ärtan gott!! <3!

Ja hon sa att den var väl inbäddad så det verkar lovande :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-27 15:14:39 följande:

Det gick bra :)

vad härligt!!

Skönt för dig att allt ser bra ut :)
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-27 15:37:02 följande:

vad härligt!!

Skönt för dig att allt ser bra ut :)

Ja nu ska jag försöka andas lite.
  • Hannabananas

Var idag på VUL, såg ett litet underverk på 11 mm med ett hjärta som slog. Konstaterades att jag är 7+2 ( v 8 ) precis enligt våra beräkningar. De sa också att nu när hjärtat börjat slå minskar risken för MF , dock försvinner den inte, kändes skönt att höra.

Svar på tråden Junibebisar 2016