• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Cleo1

Hej alla,har läst tråden ett tag men inte skrivit än.

Väntar mitt tredje barn med planerat bf 3 Juni.Är i vecka 9 nu,8+4 och har inskrivning på fredag.

Var inte helt självklart att vi skulle behålla detta hoppsanbarn då vi helt nyss börjat uppleva livet lite enklare med våra tvillingpojkar som nyss fyllt två,men efter tidigt vul för två veckor sedan när jag fick se hjärtat picka på så vart allt självklart.En stor stor lättnad med över att det bara är en plutt i magen denna gång.Älskar mina killar över allt men tror inte jag orkat med två i taget en gång till

Ser fram emot denna graviditet och känner mig tacksam som får uppleva detta en gång till.Nu hoppas jag att veckorna fram till kub flyter på och att allt ser bra ut då så man kan chilla lite.

• primavolta
    ntmas skrev 2015-10-28 05:53:36 följande:

Vecka 7 6+0 idag, sakta men säkert går det framåt! ;)

Åh det är så roligt med ny vecka! Det blir v 7 för mig imorn. Då har du bf 21/6? Gick det bra med chefen? Berättat för någon mer? Ha en bra dag!
  • ntmas
    primavolta skrev 2015-10-28 07:21:04 följande:
    Åh det är så roligt med ny vecka! Det blir v 7 för mig imorn. Då har du bf 21/6? Gick det bra med chefen? Berättat för någon mer? Ha en bra dag!
    Ja verkligen! Åh vad kul :)
    Det har jag, har du den 22?

Vi har inte berättat för någon mer än chefen men tänkte att vi berättar när vi har varit hos barnmorskan. Vi kan inte hålla oss längre :)
    Har ni berättat?
    Ha en bra dag, kram :)
  • majpan
    ntmas skrev 2015-10-27 19:50:34 följande:

Hur mår du?

Har du varit hos barnmorskan? :)

Mår sådär. Väldigt uppblåst och illamående till och från. Ibland så trött att jag somnat på jobbet. Hur mår du själv?

Har tid till BM på torsdag
  • Tiana

I morse var det min tur att bli orolig. Har mindre symptom idag (och ja, jag vet att det varierar) och har även sovit nästan bra i natt utan att behöva gå upp och äta något. Vaknat till och från bara. 

Men jag har lugnat mig, och skulle oron komma tillbaka har jag hälsosamtal är inbokat imorgon.med bm. 

Tänk om man kunde koppla bort tankarna...

• Evigaväntan1

Sara222 jag känner precis likadant. Man går och lägger sig trött men vaknar lika trött. Hoppas verkligen det blir bättre ju längre tiden går. Går in i vecka 9 idag så håller tummarna.

• knaappeen
    Tiana skrev 2015-10-28 08:19:53 följande:

I morse var det min tur att bli orolig. Har mindre symptom idag (och ja, jag vet att det varierar) och har även sovit nästan bra i natt utan att behöva gå upp och äta något. Vaknat till och från bara. 

Men jag har lugnat mig, och skulle oron komma tillbaka har jag hälsosamtal är inbokat imorgon.med bm. 

Tänk om man kunde koppla bort tankarna...

Hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där! Kände EXAKT samma sak imorse men det är ju rätt vanligt att symtomen ändras hit o dit.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Dance dance dance
    Wielkip skrev 2015-10-27 20:38:53 följande:
    Fram till vecka 12 har det ökat för min del tidigare. Har mått illa i 2 veckor, är i v.9 Idag, och vill dö som det är nu om kvällarna, hoppas INTE det blir värre :( spyr inget men mår pyton!
    Attans, jag hoppades på ett annat svar att det inte kommer bli värre :) Tycker det är så svårt att förutspå hur illamåendet ska slå och vad som triggar det. Igår hade jag inte spytt på tre dagar och kände mig rätt okej när jag plötsligt blev helt däckad och låst vid toastolen. Uuuh, vill bara att detta ska gå över.
  • Tiana
    knaappeen skrev 2015-10-28 08:58:47 följande:
    Hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där! Kände EXAKT samma sak imorse men det är ju rätt vanligt att symtomen ändras hit o dit.
    Jepp, tänk om man ändå kunde få ett facit! 
Svar på tråden Junibebisar 2016