• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N
    SSK13 skrev 2015-10-27 19:27:42 följande:

Ni som bokat tid för Vul och ul, det är privat va? Funderar också på att boka :)

Fryser också riktigt mycket! Har vetekudden som värmer magen lite iaf :) fått ilningar på vänster sida också, känns som foglossning som man tydligen kan få så tidigt. Vill inte!

Bokade via BM. Men det pga av historia med MF/MA. Blöder du kan du söka på gynakuten eller boka tid på KK. Brukar kosta besökstaxa. Tror det va ca 300kr i malmö när jag bodde där och blödde med dottern. Det jag gjorde via BM nu kosta inget. Annars kan man boka privat. Kostar lite mer men tror helt klart det är värt det.
  • frestelsen
    Inheaven skrev 2015-10-27 18:12:01 följande:

Ha ha såg framför mig hur bebisen såg ut som stålmannen och drog fram armen så som han gör och fick superkrafter.

Haha ja de hoppas jag:)
  • Sara222

Men hur kan man vara såååå trött, har inte varit det mina förra två graviditeter. Jag somnar hela tiden och när jag är vaken känner jag mig som en zombie. Är i vecka 8. Fler som känner som jag?

• Wielkip
    Familjen N skrev 2015-10-27 20:44:41 följande:
    Bokade via BM. Men det pga av historia med MF/MA. Blöder du kan du söka på gynakuten eller boka tid på KK. Brukar kosta besökstaxa. Tror det va ca 300kr i malmö när jag bodde där och blödde med dottern. Det jag gjorde via BM nu kosta inget. Annars kan man boka privat. Kostar lite mer men tror helt klart det är värt det.
    Jag ringde gynavdelningen på sjukhuset och bokade tid pga mina blödningar, blöder man knte eller har andra "oroande" tecken ör det nog svårt att få tid där.
  • Lutetzia

Jag har varit sååå slut idag. Sjukligt trött och fryser hela tiden. På morgonen var jag väldigt yr och fick hjärtklappning. Tror att det kan vara mitt låga blodvärde som ställer till det. Dessutom är jag så öm i huden.. Gjorde nästan ont att smörja in mig efter duschen. Någon annan som känner liknande?

• corona

Detta med symptom alltså...
    Känner inte att jag har särskilt mycket symptom, har känningar i brösten och livmodern av och till.  Trött av och till. Känner mig ofta varm. Mår lite illa.

Förra graviditeten var jag supertrött, hade extremt ömma och svullna bröst , allt luktade och smakade annorlunda.  magen svullnade, fett hår, finnar osv osv.  Kände mig så otroligt hundraprocentigt gravid!   

Så känns det inte nu.    Men under mina två fullgångna graviditeter har jag inte heller haft särskilt mycket symptom, så får försöka lugna mig med det!   Obestämd

Har tid för ultraljud om ca tre veckor, 19/11, så spännande och nervöst!   

• JaninaH

mina bröst har förändrats så mycket!
    efter att ha tappat över 30 kilo så har dom vart väldigt hängiga, och tomma, som taxöron haha! nu är dom fylligare, fastare, bröstvårtorna är mörkare och hänger inte alls lika mycket! dock väldigt ömma haha

fått en medicin mot illamående, helt tjock i huvudet på dom.. vet dock inte vad dom heter på svenska, men på engelska är det cyclizine

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Pluttisen
    annieh897 skrev 2015-10-27 19:50:48 följande:

Tillbaka på jobbet på halvtid idag. Det gick helt ok, illamåendet höll sig i schack men det känns i kroppen ungefär som att jag håller på att återhämta mig från ordentlig influensa.

Men är det nån mer som har problem att äta för att precis allting smakar BLÄ?! Det finns ingenting som är gott.

Jag har svårt att laga mat, känner inget sug på mat man lagar själv och blir nästan illamående utav det.

Har jätte svårt för kyckling och hamburgare.

Enkla snabba rätter eller typ fika/frukost funkar bäst, typ yoghurt och fil, flingor, det är så konstigt och jobbigt, påverkar både plånboken och hushållet när man inte lagar så mycket "vanlig" daglig mat.

Försöker men man mår inte prima under lagningen.
  • Pluttisen
    Lutetzia skrev 2015-10-27 21:46:27 följande:

Jag har varit sååå slut idag. Sjukligt trött och fryser hela tiden. På morgonen var jag väldigt yr och fick hjärtklappning. Tror att det kan vara mitt låga blodvärde som ställer till det. Dessutom är jag så öm i huden.. Gjorde nästan ont att smörja in mig efter duschen. Någon annan som känner liknande?

Jag har varit sjukt trött i kroppen länge nu och blir snabbt trött och orkar inte lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid.

Jag har lågt blodvärde och tar tabletter nu, får se om det hjälper något. Fryser som vanligt fortfarande och sover med kläder, ute går man klädd som att det vore minus grader ute redan haha.
  • HeIena
    annieh897 skrev 2015-10-26 14:09:37 följande:
    Man kan ta det som gravid men ej i onödan. Frågade läkaren som skrev ut till mig om det verkligen var ofarligt och då sa han "ja, annars skulle du inte få det".

Ja samma här. Man vill ju helst inte stoppa i sig en massa piller när man är gravid. Men man måste ju kunna fungera som människa oxå. Gå till jobbet och ha en fritid. Jag blev hemma från jobbet eftersom det enda jag kunde göra va att ligga ner för att slippa illamåendet.. 

Barnmorskan sa att det va helt OK, man fick inte missbruka det bara. 

Svar på tråden Junibebisar 2016