• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Dance dance dance
    EmManny skrev 2015-10-30 11:17:02 följande:
    Jag måste spotta ofta och ta lite mindre tandkräm så att det inte skummar så mycket i munnen. Sedan är jag försiktigt med att inte skrapa tungan som jag alltid gör annars. Då får jag kväljningar och har kräkts.
    Tack! Ska testa att spotta oftare och se om det funkar bättre.
  • Ellaria
    mopstops skrev 2015-10-30 11:44:04 följande:
    Jag tränade mycket innan och under min förra graviditet. Jag löptränade eller smålufsade väl mer i slutet men fram till någon gång i vecka 30 iaf. Har bild på mig i träningskläder v 29 :) crosstrainer stod jag på dagar innan förlossning. Samma dag som värkarna började var jag ute på min 5 km promenad. Vet att jag lufsade blodomloppet 26 maj (5 km) men lufsade/gick omvartannat och lillen är född 4 juli. Sen började jag ganska kvickt efter graviditeteten med löpning efter samråd med barnmorska samtidgt som jag lyssnade till min kropp. När lillen var 2 månader sprang jag midnattsloppet i malmö på strax under 52 min :) Denna gången känner jag redan att jag inte kommer orka att hålla på så länge då jag redan känner mig tung, men ska lyssna på kroppen men fortsätter hålla igång det jag kan :)
    Åh vad gött att höra! Jag vill jättegärna springa ett par lopp i sommar efter bebisen fötts.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar, syskon och farmor på 99 år. Tänkte läsa en liten dikt för farmor...

"Du ska få en present av ett annorlunda slag
    tyvärr kan du inte öppna den idag

Just nu syns den faktiskt knappt
    men som tur är växer den väldigt snabbt

För i min mage det en liten bor
    som gärna vill kalla dig gammelfarmor"

Vad tycker ni?

You know nothing, Jon Snow
  • EmManny
    Ellaria skrev 2015-10-30 12:03:17 följande:

Imorgon ska jag berätta för mina föräldrar, syskon och farmor på 99 år. Tänkte läsa en liten dikt för farmor...

Vad tycker ni?

Oj vad fint! Blev rörd! Berätta gärna efteråt hur det gick!
  • majpan
    Ellaria skrev 2015-10-30 12:03:17 följande:

Vad tycker ni?

Jättefint sätt att berätta på Ska berätta för min familj ikväll. Nervös (av någon anledning haha)
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-10-30 09:20:45 följande:

[quote=75938360][quote-nick]Elliott94 skrev 2015-10-30 08:54:14 följande:[/quote-nick]

Jag menade absolut inte de som ett påhopp mot dig utan ett perspektiv ur att om de inte ska bara gälla enstaka personer. Att alla får känna hur dom vill utan att dom ska känna att dom har skrivit något fel som de ansågs om denna studien som lugnade denna tjejen men gjorde andra oroliga precis som att de gjorde tjejen som lämnade för någon dag sen.

Såg du de som ett påhopp så ber jag så hemskt mkt om ursäkt.

[/

Är det inte bättre att vi lägger ner detta då vi ändå missförstår varandra?

Jag bara tog ett inlägg för att du skulle se i flödet. Det gick inte att skicka meddelande privat till dig.

Vill bara säga det att mitt psyke har jag aldrig tyckt att det är något fel på, men efter sista missfallet i somras har jag gått hos kurator. Och nu när jag är gravid igen är jag såklart orolig, men kuratorstödet är fantastiskt skönt! Om du känner att din oro liksom äter upp dig och att du är "ömhudad", var inte rädd för att be om professionell hjälp. Där får du extremt mycket mer och bättre stöd än vad ett forum kan ge. Här är man glömd från en sida till en annan. Vi är inte vänner, vi känner inte varandra. Vi är flertal kvinnor som enbart har en pågående graviditet gemensamt. Men vi är alla olika och härligt unika. Vi vill ge stöd till varandra och följas åt, men ändå kvarstår det att vi faktiskt ändå inte har en aning om vilka vi egentligen är. Kanske förväntade du dig för mycket av ett enkelt forum?

Som sagt, jag går hos kurator och det är ett underbart stöd. Här i tråden får man också stöd av härliga människor, men inte alls på samma nivå. Det är helt enkelt omöjligt i ett forum. En stor kram till dig!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • frestelsen

Tack för svar:) ja kanske är så, lyssna på kroppen. Vill röra mig, men suger ju när man får ont. Funderade på om det kan ha med bäckenet att göra..

• SSK13

Tog ett till graviditetstest imorse, hade ett kvar. Ett från BIM och nu en vecka senare :)

• Grus grus
    SSK13 skrev 2015-10-30 13:03:10 följande:

Tog ett till graviditetstest imorse, hade ett kvar. Ett från BIM och nu en vecka senare :)

Alltid roligt och se ett starkare streck!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • AlexB

2 veckor kvar till ultraljud. Längtar så jag kan gå under.

Funderar mycket på om det kan vara fler därinne då jag är så stor över magen.

Ja den 13/11 får vi veta.

Min man har oxå tagit ledigt hela den dagen så vi ska gå på stan och äta en god bit mat.

Gick in i vecka 10 igår så känns skönt att tiden rör dog framåt!

Svar på tråden Junibebisar 2016