• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • frestelsen

Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...

• EmManny
    frestelsen skrev 2015-10-30 11:08:40 följande:

Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...

Jag får ont när jag nyser. Då hugger det till. Men om jag drar upp benen mot magen går det bättre. Men det kanske inte riktigt är samma typ av smärta som menar.
  • Äppeljuicen

Jag har inte kommit igång med träningen igen men utför någorlunda tunga lyft när jag arbetar. Känns dock som om jag sträcker en muskel i magen tillfälligt då. Kan återkomma när jag börjat styrketräna igen. :)
  • EmManny
    Dance dance dance skrev 2015-10-30 10:50:52 följande:

Jag fann det trösterikt, även om man vet att sånt ska tas med en nypa salt.

På tal om illamående, nån som har tips på hur man borstar tänderna utan att trigga illamåendet? Det känns minst sagt kontraproduktivt att kräkas efter varje gång jag borstat... Kommer ha tusen hål när detta är över känns det som. :(

Jag måste spotta ofta och ta lite mindre tandkräm så att det inte skummar så mycket i munnen. Sedan är jag försiktigt med att inte skrapa tungan som jag alltid gör annars. Då får jag kväljningar och har kräkts.
  • Tiana

Jag har känt av det lite smått, men inte så som du beskriver. Antar att det är kroppens sätt att påminna oss att ta det lite lugnt och spara krafter till tillverkningen ;)

• EmManny
    Jennyyyyy skrev 2015-10-30 10:52:06 följande:

Är era bröst likadana hela tiden?? Mina har mjuknat och inte lika ömma idag. Man blir så nojig!!!

Mina har varit mjuka hela tiden. Känner bara att bröstvårtorna är lite extra känsliga men annars är de precis lika som innan graviditeten. Slutade dock amma för tre månader sedan och har fortfarande kvar lite mjölk. Vet inte om det påverkar. Är i v 9 nu.
  • Ellaria
    2013januari skrev 2015-10-30 08:01:11 följande:
    Du kommer få lyssna på kroppen är det enda jag kan säga. Hur andra haft det är så olika... Jag tränar fortfarande 6-7 pass i veckan fast jag mår fruktansvärt illa men det är som att det försvinner under passen för då är fokus på att prestera liksom...?

Så kör på så länge det känns bra, distans och tempo kanske du får justera efterhand liksom men annars inget hinder...

Vilken vecka är du i?
    Ja, jag mår illa från och till men det försvinner alltid när jag tränar, det är skönt.. och motiverar! "Bara" 8 (7+4) :)
    You know nothing, Jon Snow
  • EmManny

Hittade en bra nedräkningssida. Man lägger in sitt bf och sedan ser man en nedräkningskalender för hela graviditeten. Nedräkning och uppräkning kanske jag ska skriva. Man kan till exempel se i vilken vecka man är ett visst datum.

www.pregnology.com/faralong.php&day=05&year=2016

Nu är nog mitt datum inlagt i länken men det är bara att ändra.

• mopstops
    Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

Jag tränade mycket innan och under min förra graviditet. Jag löptränade eller smålufsade väl mer i slutet men fram till någon gång i vecka 30 iaf. Har bild på mig i träningskläder v 29 :) crosstrainer stod jag på dagar innan förlossning. Samma dag som värkarna började var jag ute på min 5 km promenad. Vet att jag lufsade blodomloppet 26 maj (5 km) men lufsade/gick omvartannat och lillen är född 4 juli. Sen började jag ganska kvickt efter graviditeteten med löpning efter samråd med barnmorska samtidgt som jag lyssnade till min kropp. När lillen var 2 månader sprang jag midnattsloppet i malmö på strax under 52 min :) Denna gången känner jag redan att jag inte kommer orka att hålla på så länge då jag redan känner mig tung, men ska lyssna på kroppen men fortsätter hålla igång det jag kan :)
  • Ellaria
    Jennyyyyy skrev 2015-10-30 10:52:06 följande:

Är era bröst likadana hela tiden?? Mina har mjuknat och inte lika ömma idag. Man blir så nojig!!!

Vissa dagar är mina suuuupermjuka och andra stenhårda. De gör fortfarande ont när jag trycker på dom dock :)
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016