Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Känner igen den där oron silicon valley. Även för pengar då jag inte jobbar så mkt. Någon som vet om a-kassa räknas in i mammapenningen? Gick in i väggen för 2 1/2 år sedan och är försiktig med att ta på mig för mkt. Önskar jag kunde vara positiv och känna att "detta grejar jag". Tänker alltid det värsta:/
Frågar igen och hoppas på svar,
mellan vilka veckor görs normalt KUB?
Efter vecka 9 kan man lämna blodprov. Sen ul mellan 11-14. Blodprovet måste ha lämnats minst en vecka före ul för att man ska kunna få resultatet direkt efter sitt ul
Hej alla! Jag har inte vart redo innan men nu hoppar jag in här om jag får plats . Har dock fått bf datum sista maj men känns mer som början av juni är mer troligt.
Går in i v 12 idag och oron har funnits konstant sen dag ett .
Mitt första barn så vet inte hur något ska vara/kännas. Och jag är en väldans orosperson . Framförallt nu när det inte bara handlar om mig.
För 3 v sen var jag och gjorde ett vul pga en liten cysta jag har och kollade upp så allt såg bra ut . Och då gjorde det de och fick även se ett tickande hjärta. Då försvann lite av oron.
Sedan fick jag en liten ljusrosa flytning förra veckan och bröt ihop totalt. Tänkte att nu är det kört , men tydligen är det helt normalt och sålänge det inte blöder riktigt och gör ont så var det ok.
Men tyvärr är ju den maximala oron tillbaka nu.
Har kub om två v och vill bara att tiden ska gå så vi får kubtestet gjort och förhoppningsvis visar att allt är ok. Så kanske jag kan slappna av lite mer.
Jag vet att oron inte är bra att ha konstant och att jag ändå inte kan göra något åt om det skulle vara kört. Men kan inte hjälpa det ändå.
Hade varit så skönt att veta att allt är bra bara..
Känns bra att läsa om att flera är oroliga med. Nu blev detta jättelångt, var bara tvungen att skriva av mig lite.
Ha en fin dag alla!:)
Känner igen den där oron silicon valley. Även för pengar då jag inte jobbar så mkt. Någon som vet om a-kassa räknas in i mammapenningen? Gick in i väggen för 2 1/2 år sedan och är försiktig med att ta på mig för mkt. Önskar jag kunde vara positiv och känna att "detta grejar jag". Tänker alltid det värsta:/
Jag har jobbat och stämplat upptill. Inte riktigt heltid men så mkt jag kan utöver det jag jobbat. Då räknas det hoppas jag! De som är arbetslösa då? Får de minimumbelopp då?
Någon mer än jag som inte tänker göra några av dessa tester alls? Dels så är jag 31 och därmed ingen risk pga min ålder att få ett barn med tex downs syndrom. Sen så vill jag under inga omständigheter riskera missfall. Plus att jag har väldigt svårt att se att barnet i vår familj skulle vara mindre välkommet om det hade något handikapp. Nu har inte jag super bra koll på vilka åkommor testerna kan se men det finns ju även de som ingen kan ha en aning om innan födseln så man kan ju aldrig vara säker på ett friskt barn.
Dömmer absolut inte er som vill göra tester och så. Vi tänker alla olika och jag undrar mest om det finns någon annan som tänker som jag
Vi har bokat NIPT den 16 nov. Kostar knappt 8000 på mamamia i sthlm. Snordyrt, men känns värt det. Var bor du?
Någon mer än jag som inte tänker göra några av dessa tester alls? Dels så är jag 31 och därmed ingen risk pga min ålder att få ett barn med tex downs syndrom. Sen så vill jag under inga omständigheter riskera missfall. Plus att jag har väldigt svårt att se att barnet i vår familj skulle vara mindre välkommet om det hade något handikapp. Nu har inte jag super bra koll på vilka åkommor testerna kan se men det finns ju även de som ingen kan ha en aning om innan födseln så man kan ju aldrig vara säker på ett friskt barn.
Dömmer absolut inte er som vill göra tester och så. Vi tänker alla olika och jag undrar mest om det finns någon annan som tänker som jag