• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91

Hej hej hoppar in här lite smått. Är 24 år från Malmö och väntar mitt andra barn. Är i vecka 9+3 och är beräknad 26 juni

• Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-25 20:26:04 följande:

Gravidförvirrad är jag. Satt i väntrummet irriterad varför läkaren aldrig kommer och ropar upp oss. Var helt säker på 14.30 medan sambon säger i min mobil står 15.30, är du säker? Ja annars har BM skrivit fel tid.

14.55 kommer en gammal gumma ut och ropar upp oss och säger att oj så då nu har jag visst en annan här kl 15 men vi tar dig nu då. Hade visst fel tid 15.30 var det blandat ihop dagens tid med morgondagens tid som är 14.30.

Nu är remissen för FVP skickad, men sjutton blir inte klok. Hade bestämt mig för fullständig analys men det görs inte längre enl läkaren. Blev helt ställd. Den korta görs bara och då kollas samma sak som NIPT fast 100% säkert svar då. Tänkte först att då kan man lika gärna göra KUB men läkaren fångade upp mig och sa att det ger inga säkra svar och jag sanej för en sannolikhet som är under vad ni anser låg skulle inte göra mig lugn och jag vill inte ha någon statistik för det säger mig absolut ingenting. Efter att ha lyssnat på klippetom mamman som hade 1:8000 för Downs och födde ett barn med just Dawns hur jädra fel visade inte det liksom. Tala om att bli lurad. Ett FVP ger dig ett 100% svar. Jag är dock ställd över att man inte får välja att göra den fullständiga.

Fick även recept på Lergigan comp fick veta att för dom flesta är illamåendet värst mellan v.8-10. Får hoppas på det.

Det värsta är nog zombietillståndet, somnar överallt senast på pendeln hem händer aldrig annars och då hade jag sovit först hela natten plus 4 timars för att orka meddagens besök. Dock känns det bara som jag bara halvsover men drömmer väldigt mycket har liksom planering i huvudet i drömmen och diskussionermed mig själv om hur det ska bli att få barn blandat med rädsla oro lycka glädlhe ilska besvikelse och förväntan.

Till mig sa de att de endast gör snabb analys såvida inte det finns DS eller andra kromosomavvikelser i den närmaste släkten så jag gör mitt mkp på tisdag och hoppas ha fått svar på fredag!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tiana

Kan inte sova. Legat och vridit mig i sängen 1,5 timme så gav upp och äter nu istället. Tankarna mal och oron vill inte släppa. Behöver ringa veterinär imorgon, mycket på jobbet och det faktum att jag känt av mindre symptom de senaste dagarna sätter sina spår.

Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen. Skriva av mig antagligen :)

Ska se om jag kan hitta några minuters sömn innan klockan ringer om en timme. Godmorgon till er som snart stiger upp :)

• Elenius
    Tiana skrev 2015-11-26 04:39:17 följande:

Kan inte sova. Legat och vridit mig i sängen 1,5 timme så gav upp och äter nu istället. Tankarna mal och oron vill inte släppa. Behöver ringa veterinär imorgon, mycket på jobbet och det faktum att jag känt av mindre symptom de senaste dagarna sätter sina spår.

Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen. Skriva av mig antagligen :)

Ska se om jag kan hitta några minuters sömn innan klockan ringer om en timme. Godmorgon till er som snart stiger upp :)

Åh jag känner igen mig i din oro, mina symtom har plötsligt nästan försvunnit. Det gör mig så rädd.

Kan du inte få en tid till ett ultraljud för att lugna dig lite?

Kram
  • En del av oss

[quote=76046915][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-26 00:22:05 följande:[/quote-nick]

Till mig sa de att de endast gör snabb analys såvida inte det finns DS eller andra kromosomavvikelser i den närmaste släkten så jag gör mitt mkp på tisdag och hoppas ha fått svar på fredag!

[/

Fast trisomi 21 dvs Downs syndrom kollar dom det ingår. Den fullständiga analysen är allt annat inkl Trisomi 13,18 och 21. Är helt säker på att jag läst att föräldrarna väljer själv om man vill göra den korta eller långa analysen.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • caroline1986

Idag går jag in i vecka 14 13+0 känns skönt! Till er som är oroliga att era symtom försvunnit det gjorde mina helt i v 10 och har inte haft några sen dess va med orolig men på ul va det en frisk o glad bebis så oroa er inte det är helt normalt att det blir så försök o njuta av o må som vanligt! Jag saknar INTE tröttheten o illamåendet

• Tiana
    caroline1986 skrev 2015-11-26 06:29:48 följande:

Idag går jag in i vecka 14 13+0 känns skönt! Till er som är oroliga att era symtom försvunnit det gjorde mina helt i v 10 och har inte haft några sen dess va med orolig men på ul va det en frisk o glad bebis så oroa er inte det är helt normalt att det blir så försök o njuta av o må som vanligt! Jag saknar INTE tröttheten o illamåendet

Jag försöker hålla det i tankarna. Har gått in i v 11 så det är ju inte konstigt egentligen.
  • Tiana
    Elenius skrev 2015-11-26 06:00:05 följande:

Åh jag känner igen mig i din oro, mina symtom har plötsligt nästan försvunnit. Det gör mig så rädd.

Kan du inte få en tid till ett ultraljud för att lugna dig lite?

Kram

Bm ska ringa mig idag ang provtagning, så jag tänkte höra vad hon säger då.
  • Micajin

Är den någon mer än jag som har Bf den 29 juni? Gick in i vecka 10 (9+0) idag.

Har också en fråga till er som har varit gravida innan, vilka mammabyxor rekommenderar ni? Riktiga jeans eller leggins?

• Kristalii

Hej! Jag har smugit runt och läst i tråden ett tag utan att skriva något. Brukar inte skriva så mycket i trådar, men jag vill ändå ge mig till känna eftersom detta verkar vara en trevlig tråd!

Jag är i vecka 14 och gjorde också KUB häromdagen. Det såg bra ut! Fick hoppa ner från britsen och gå några varv runt mottagningen för att Filuren skulle vända nacken till. Tillsist fick BM tillräckligt många mätningar. Då det tog lite tid fick jag se mycket. Filuren gapade! Urinblåsan som först inte syntes såg hon mot slutet. Så Filuren kanske drack när hen gapade. 

Många av mina symptom har oxå försvunnit. Lite läskigt. Är glad över att slippa Postafen och få tillbaka aptiten.

Svar på tråden Junibebisar 2016