Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]
Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk!
[/
Enligt Livsmedelverket ska man inte äta ens Brie på pastöriserad mjölk under graviditet Bubblade het men inte kall.
Inte ens mjukost rek.
Var på dateringsUL igår och var så trött efter så jag orkade aldrig uppdatera. Bebisen är 21 mm och BF 3 juli 2016. Så v.8+4 idag.
RUL bokat den 9 februari.
Mamma Lotta jo jag vet men eftersom vi inte har någon sjukdomhistorik så trodde vi var berättigade till fullständig.
Nu måste jag skynda mig till PT träningen fast jag är både frusen illamående och trött.
[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]
Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk!
[/
Enligt Livsmedelverket ska man inte äta ens Brie på pastöriserad mjölk under graviditet Bubblade het men inte kall.
Inte ens mjukost rek.
Inte ens mjukost rek.
Hej och ursäkta att jag bara hoppar in i tråden! Råkade klicka mig in och såg att du fått zofran. Blev mest lite nyfiken på om dom talade om för dig varför du bara får ta en tablett om dagen i Max en vecka? Är själv gravid och har ätit 3 st om dagen i 2 månader för mitt illamående och ingen har sagt något om det.. ????
Vi var på dietist möte för några veckor sedan och diskuterade just julbord då.
Jag kommer undvika gravade laxen vilket är min absoluta favorit och tyvärr en craving jag har just nu. Men enligt min BM samt dietisten så ska man inte äta gravad lax alls under graviditeten. Frågade iofs inte om hur det är om man gör egen.
Sen sa dem även att man ska undvika ris a la malta. Detta är inget jag brukar äta men tydligen samlas det mkt bakterier i denna på julborden.
Hur mycket kan man egentligen lita på dateringen på ul så tidigt som vecka 8?
Jag gjorde ul förra veckan, och blev bakåtflyttad tre dagar.
Förra graviditeten gjorde jag också ul i vecka 8, och då blev jag bakåtflyttad fyra dagar, mot vad jag räknat ut med hjälp av sista mensen.
Men när jag gjorde rutinultraljudet flyttades jag fram de fyra dagarna igen, och fick alltså slutgiltigt samma BF datum som jag räknat ut först?
Ska göra FVP, och då är det ju viktigt med rätt graviditetslängd, men jag antar att de gör ett till ul före FVP?
[quote=76051384][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-27 09:48:49 följande:[/quote-nick]
Varför inte mjukost? Vart får du allt ifrån?
[/
Min bm sa det så sluta påstå att jag kommit på det, det är livsmedelverket som hon tatt det ifrån