Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tycker också att de som inte har BF i juni ska hålla sig utanför tråden och leta upp en med BF juli istället. Tack
Jag är enligt min egna uträkning (med tanke på när jag hade ägglossning) beräknad till 6 juni. Men efter barnmorskan räknar på en menscykel på 28 dagar och jag vet att jag har en längre så har hon satt BF till 31 maj istället. Däremot tror jag att jag kommer bli flyttad när vi gör RUL.
Jag tänker stanna i denna tråd då jag redan skrivit/följt den enda sedan mitt plus.
Då måste jag fråga. Hur påverkar kort resp lång cykel uträkningen av bf? Jag blir inte riktigt klok på det där.
Då måste jag fråga. Hur påverkar kort resp lång cykel uträkningen av bf? Jag blir inte riktigt klok på det där.
Mitt UL igår diffar på 2 dagar, att senaste mens skulle varit 27/9 vilket är 29/9 och en mens på 2 dagar är också märkligt dåjag blöder 6 dagar annars. ÄL på dag 11 också ovanligt med en cykel på 31 som plötsligt blev 24 då jag tempar. Plussade 11 dagar efter ÄL. Får se vad RUL säger den 9 februari.
Är ororlig att bli hemskickad på FVP för att det är för tidigt. Ska dit 14/1 åoch enligt gårdagens ultraljud ska jag då vara i v.15+4 men tänk om det ändå är under v.15.
Mamma Lotta och Corona: när har ni tid?
Hur ser ni på sushi?
Jag älskar sushi och känner mig så sugen på det. Visst kan man göra egen såklart, men orken finns inte där just nu.
Hur tänker ni?
Hur ser ni på sushi?
Jag älskar sushi och känner mig så sugen på det. Visst kan man göra egen såklart, men orken finns inte där just nu.
Hur tänker ni?
Här i Tyskland säger de att man inte får äta sushi alls. Värdelöst! Allt detta snack om mat alltså... Blir så himla sugen trots att jag sitter här och mår illa!! Så knasigt! Förra graviditeten mådde jag bara illa utan cravings förutom på slutet då jag käkade chokladpudding nästan varje dag! Syntes på vågen sedan...
Jag äter absolut sushi, men bara lax. Klart att det alltid finns en liten risk men jag har valt att följa Livsmedelsverkets rekommendationer. Tror att man skulle märka om fisken inte var fräsch. Hämtar bara från populära restauranger i Stockholm där man alltid är fullt med folk och man får vänta länge på sushin, tar det som ett tecken på att de har bra med omsättning på grejerna. ;)
Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)
Har du barn sen innan?
Vår ena tvilling hade tillbakabildats sen förra ul.
Men vi hade en fin, sprattlande krabat på 25 mm med ett slående hjärta. Framflyttad 4 dar vilket känns mer rimligt.