• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • tofslan
    tofslan skrev 2015-11-27 17:17:13 följande:

Kul med twins. Håller tummarna för din kub! Ja jag har en treåring hemma, som hinner fylla fyra innan småsyskonen kommer. Vi har inte berättat för honom än men ska göra det snart. :)

Har du barn sen innan?

BBW var detta till! Jag missade visst att citera.
  • tofslan
    BBW skrev 2015-11-25 14:09:48 följande:
    Åh vad kul!

Har sett redan tidigt att det är tvillingar, men är bara i 10+0. Har inte sagt någonting till nästan någon, ibland så känner jag att jag längtar till att få förklara varför jag e så trött hela tiden.

Ibland så känns det så overkligt att det inte känns som på riktigt.

Ska göra Kub som är inbokad om 3 veckor, känns som att tills dess så e det bäst att inget säga.

Har du barn sedan tidigare?

Sköt om dig!
    Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)
  • En del av oss

[quote=76052892][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 17:27:53 följande:[/quote-nick]

Jag är förresten också såååå trött! Minns inte att det var såhär förra gången, kanske blir det mer med två. Eller så har jag bara förträngt hur min första graviditet var, så kan det också vara :)

[/

Jag väntar mitt första barn och är sjukt galet trött. Sedan kanske mörkret påverkar också iofs.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Jensan911
    tofslan skrev 2015-11-27 17:23:40 följande:

Ja jag gillar Lindex mammabyxor! De finns inte i så många butiker men man kan köpa online. Ganska stora i storlekar var dom tycker jag, Lindex brukar vara stora i storlek sådär allmänt tycker jag och det är samma med mammabyxorna.

Jag tycker det blir varmt och jobbigt med de där stora mag-muddarna som de flesta gravidbyxorna från hm har, men det är ju verkligen en smaksak.

Jag tycker det är väldigt få butiker som ens har mammakläder, både tråkigt och lite konstigt! Mina byxor från hm är väldigt stora i storleken, men de tröjor jag provat i samma affär har varit väldigt små i storlek, skumt det där!

Åh jag gillar magmudden haha! Känns som bebis får det extra mysigt på något vis ;-D
  • UK Jennie
    mallar skrev 2015-11-27 12:48:53 följande:
    men halloumi steker du väl? Eller äter du den kall? För om den värms upp är det ju lugnt även om den skulle innehålla listeria. Älskar också halloumi! Mums
    Steker den. Du har ratt, det ar sakert lugnt. Ska ata det ikvall bara for det

Forresten tycker jag att det kanns himla synd att nagon anmalde till Moderatorn. Det finns ju en till junitrad om man inte gillar denna. Alltsa visst, om nagon ar valdigt hard i tonen sa ska man ju saga till, det har ju hant har forut men da bad personen om ursakt minns jag. Jag tycker att det ar mer arligt att saga till om man tycker att nagon ar hard i tonen eller beter sig olampligt, men i framtiden far man val anmala snarare an att saga till har. Kanns onodigt 'allvarligt' tycker jag, men regler ar regler. 
  • tofslan
    En del av oss skrev 2015-11-27 18:31:06 följande:

[quote=76052892][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 17:27:53 följande:[/quote-nick]

[/

Jag väntar mitt första barn och är sjukt galet trött. Sedan kanske mörkret påverkar också iofs.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!
  • tofslan
    Jensan911 skrev 2015-11-27 18:51:19 följande:
    Jag tycker det är väldigt få butiker som ens har mammakläder, både tråkigt och lite konstigt! Mina byxor från hm är väldigt stora i storleken, men de tröjor jag provat i samma affär har varit väldigt små i storlek, skumt det där!

Åh jag gillar magmudden haha! Känns som bebis får det extra mysigt på något vis ;-D
    Ja smaken är som baken :)

Visst är det konstigt! Vi borde vara en stor kundgrupp men uppenbarligen är det inte så lönsamt ändå. Jag är glad att Lindex har börjat med mammakläder igen iaf! Apropå mammakläder beställde jag från asos idag (passade på nu med 20%!). Det är ju väldigt billigt men undrar hur kvaliteten är. Har nån testat asos? Kanske tom mammakläderna? Jag köpte några mammaklänningar (behöver vara välklädd på jobbet) och nån topp. Ska bli kul att få grejerna.

Jag lyckades inte få ut mej nåt till chefen idag men på måndag SKA jag berätta. Orkar inte gå runt och suga in magen under stora skjortor längre. Ska bli fint att kunna viss upp kulan :)
  • Mamma x3

Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!

• Jensan911
    Mamma x3 skrev 2015-11-27 20:28:22 följande:

Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!

Jag tror att det är lättare att känna om man varit gravid förr, och som allt annat är det väldigt individuellt! Jag tror helt klart det kan vara bebbe du känner! Jag har känt min vid två tillfällen, i vecka 13
  • Mamma x3

Jag vet inte riktigt annars vad det skulle kunna vara! Har bara kännt de här när jag varit gravid :) de känns som en liten fluga som flaxar till en bit neranför naveln, har kännt det mellan 5-10 gånger idag

Svar på tråden Junibebisar 2016