Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Såå irriterande.. jag är spruträdd och var på vårdcentralen i måndags o de tog blod från fingret inför KUB. Nu fick jag brev att det måste tas om pga det var för lite blod.
Tog ni blodprov i fingret eller armen inför KUB?
Ok, tack!
När jag var där så sa jag att jag var spruträdd osv osv.. hon sa: men det här provet ska tas från fingret..
Så jag hoppas att jag kan få ta från fingret nästa gång också men att hon bara tar lite mer då..
Hemma från sjukhuset. Skönt, men illamåendet är tillbaka. Fick Zofran utskrivet men får bara ta en om dagen i max en vecka, och den hjälper bara ett par timmar.
Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk!
[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk![/
Åhhh vad för nån???? Älskar!! Fuskade häromdagen :/ så sugen på mackor med brie och salami!
[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk![/
Åhhh vad för nån???? Älskar!! Fuskade häromdagen :/ så sugen på mackor med brie och salami!
President 200g 14.90 på coop
Vaa? Ingen fara med pastöriserad mjölk. De flesta mögelostar såsom brieost och t.ex. Kvibilles ädelost innehåller pastöriserad mjölk. När mjölken är pastöriserad så finns inga listeria/tuberkulos eller ehch -bakterier kvar.
Annars skulle vi ju inte ens kunna dricka vanlig mjölk. Dessutom är det lag på att all mjölk ska pastöriseras. :P
Vaa? Ingen fara med pastöriserad mjölk. De flesta mögelostar såsom brieost och t.ex. Kvibilles ädelost innehåller pastöriserad mjölk. När mjölken är pastöriserad så finns inga listeria/tuberkulos eller ehch -bakterier kvar.
Annars skulle vi ju inte ens kunna dricka vanlig mjölk. Dessutom är det lag på att all mjölk ska pastöriseras. :P