• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta
    En del av oss skrev 2015-11-27 16:37:16 följande:

Mitt UL igår diffar på 2 dagar, att senaste mens skulle varit 27/9 vilket är 29/9 och en mens på 2 dagar är också märkligt dåjag blöder 6 dagar annars. ÄL på dag 11 också ovanligt med en cykel på 31 som plötsligt blev 24 då jag tempar. Plussade 11 dagar efter ÄL. Får se vad RUL säger den 9 februari.

Är ororlig att bli hemskickad på FVP för att det är för tidigt. Ska dit 14/1 åoch enligt gårdagens ultraljud ska jag då vara i v.15+4 men tänk om det ändå är under v.15.

Mamma Lotta och Corona: när har ni tid?

Jag har tid för mitt mkp på tisdag 1/12 och är då i v 12+3 (13)
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • corona
    BF 2 juni skrev 2015-11-27 14:08:21 följande:

Tycker också att de som inte har BF i juni ska hålla sig utanför tråden och leta upp en med BF juli istället. Tack

Aldrig. 
  • corona
    BF 2 juni skrev 2015-11-27 14:08:21 följande:

Tycker också att de som inte har BF i juni ska hålla sig utanför tråden och leta upp en med BF juli istället. Tack

Ser dessutom att detta är ditt första och enda inlägg i tråden.
    Konstigt sätt att presentera sig på. 
  • corona
    En del av oss skrev 2015-11-27 16:37:16 följande:

Mitt UL igår diffar på 2 dagar, att senaste mens skulle varit 27/9 vilket är 29/9 och en mens på 2 dagar är också märkligt dåjag blöder 6 dagar annars. ÄL på dag 11 också ovanligt med en cykel på 31 som plötsligt blev 24 då jag tempar. Plussade 11 dagar efter ÄL. Får se vad RUL säger den 9 februari.

Är ororlig att bli hemskickad på FVP för att det är för tidigt. Ska dit 14/1 åoch enligt gårdagens ultraljud ska jag då vara i v.15+4 men tänk om det ändå är under v.15.

Mamma Lotta och Corona: när har ni tid?

Har inte fått någon tid än, var på inskrivning i går, och barnmorskan skulle skicka remiss för fvp.  
    Funderar dock  på om kanske mkp vore ett bättre alternativ, då det kan göras flera veckor tidigare.  Om något är fel så är det ju bra ju tidigare man får veta det. 
  • Jensan911
    Mamma x3 skrev 2015-11-27 22:24:09 följande:

Jag vet inte riktigt annars vad det skulle kunna vara! Har bara kännt de här när jag varit gravid :) de känns som en liten fluga som flaxar till en bit neranför naveln, har kännt det mellan 5-10 gånger idag

Så fantastiskt! Längtar tills jag börjar känna bebis regelbundet, måste vara jättemysigt! Tills det blir för trångt och bara gör ont
  • EmManny
    Jensan911 skrev 2015-11-27 18:51:19 följande:

Jag tycker det är väldigt få butiker som ens har mammakläder, både tråkigt och lite konstigt! Mina byxor från hm är väldigt stora i storleken, men de tröjor jag provat i samma affär har varit väldigt små i storlek, skumt det där!

Åh jag gillar magmudden haha! Känns som bebis får det extra mysigt på något vis ;-D

Jag gillar också magmudden. Tycker att den är skön. Väntar mig att det kommer kännas extra skönt i vinter fast kanske jobbigt varmt i vår. Minns att jag var så varm ändå mot slutet av graviditeten förra gången.
  • EmManny
    Mamma x3 skrev 2015-11-27 20:28:22 följande:

Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!

Häftigt att du känner så tidigt! Jag känner inget än (12+6 idag). Hoppas att jag kommer att känna igen "fladdret" tidigare i denna graviditet. Längtar!
  • En del av oss

[quote=76053275][quote-nick]tofslan skrev 2015-11-27 19:30:33 följande:[/quote-nick]

Ja jag håller med, den här tiden på året är man ju trött även utan att vara gravid... Jag är iaf något piggare nu i v.12 än jag har varit de senaste veckorna, så jag tror att det har börjat vända. Det lär väl vara mest första trimestern man är så vansinnigt trött! Som jag minns från förra gången var trimester 2 trevlig!

[/

Jo förhoppningsvis vänder det i trimester 2. Trodde jag skulle vara dödstrött igår efter träningen eftersom jag har varit så trött annars så fort jag vart iväg på något, men jag var hur pigg som helst.

Något jag däremot märkt är att jag blivit så himla morgonpiggäven om jag inte lägger mig tidigt kan jag ändå vakna kl 5 på morgonen även på helger. Legat i halvdvala sen 4 imorse.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76053494][quote-nick]Mamma x3 skrev 2015-11-27 20:28:22 följande:[/quote-nick]

Är det någon mer än jag som tror sig känna att bebisen rör sig därinne? Jag är i v 12+1 och tycker det är lite väl tidigt än?!? Med mitt andra barn ( det här är tredje ) började jag känna i v14 men blev sen tillbaka flyttad 6 dagar, så då kände jag ju oxo isf från v13!

[/

Kände något annorlunda i torsdags när jag vilade långt ner ut mot ljumsken, först som en liten puff följt av något som kändes som krafsade lått som kittlade till lite från insidan. Vet inte vad det kan vara. Vet ju att bebis gärna ligger i ena hörnet långt ner mot ena ljumsken. Den har legat där på 2 VUL nu den 19 och 24 nov samt på UL i torsdags. Tycker det dock är lite väl tidigt då jag bara är i v.9 men jag har sett bebis röra sig så helt omöjligt är det väl inte heller.

• En del av oss

[quote=76053951][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-27 22:31:56 följande:[/quote-nick]

Jag har tid för mitt mkp på tisdag 1/12 och är då i v 12+3 (13)

[/

Lycka till. Börjar du bli nervös? Hur känns det? Stod i mina papper att man kan känna som mensvärk efter, har du gjort det?

Jag har BM besök samma dag och FVP på morgonen så jag funderar på att avboka bm besöket än och fara fram och tillbaka. Kommer ta det försiktigt och lugnt 1 hel vecka efter.

Uppdatera gärna hur det gick.

Svar på tråden Junibebisar 2016