Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
[quote=76057134][quote-nick]mallar skrev 2015-11-28 21:21:39 följande:[/quote-nick]
Vi hade en babylonia till dottern. Sen när hon blev äldre körde vi pognae som är en ergonoimisk bärsele.Till detta barn kommer vi nog både ha sjal samt köpa spädbarnsinlägget till pognaen. Använde sjal och sele jämt med dottern. Selen hade vi tills hon var 1,5 år. Och mer lär det nog bli med denna bebbe lär det ju bli ännu mer iom att man måste ha händerna fria till storasyster.
[/
Känner inte till någon av dom tyvärr. Babylonia är det trikåsjal?
[quote=76057118][quote-nick]Wildlings skrev 2015-11-28 21:18:29 följande:[/quote-nick]
Den finns många ergonomiska bärselar men sjal är ju enklast när bebisen är nyfödd. Trikåsjal är bäst med nyfödd tycker jag för den är absolut enklast att knyta och mjuk och skön. Jag bar i trikåsjal när de var nyfödda och sen mei tai som en en blandning av sjal och sele kan man säga men även i vävd sjal när de blev större. På forumet sjalbarn kan du få mycket hjälp. Finns även sjalsidor på facebook.
[/
Blir det inte väldigt varmt med trikåsjal? Är inte så kunnig gälland sjalar ska erkännas.
Tack för tips på forum sjalbarn, ska in där igen och läsa på mer. Det är en djungel som sagt. Kommer inte använda sjal jämt utan även vagn, men hemma tex eller när bebis vägrar vagn är sjal praktiskt och lätt att ta med.
[quote=76057134][quote-nick]mallar skrev 2015-11-28 21:21:39 följande:[/quote-nick]
Vi hade en babylonia till dottern. Sen när hon blev äldre körde vi pognae som är en ergonoimisk bärsele.Till detta barn kommer vi nog både ha sjal samt köpa spädbarnsinlägget till pognaen. Använde sjal och sele jämt med dottern. Selen hade vi tills hon var 1,5 år. Och mer lär det nog bli med denna bebbe lär det ju bli ännu mer iom att man måste ha händerna fria till storasyster.
[/
Känner inte till någon av dom tyvärr. Babylonia är det trikåsjal?
[quote=76057279][quote-nick]EmManny skrev 2015-11-28 21:52:20 följande:[/quote-nick]
Du kanske tänker på Baby Björn när du skriver att sele inte är ergonomiskt. I den hänger benen och ryggen får inte rätt stöd. Jämför ergo baby eller manduca med baby Björn så ser du skillnaden. Knäna ska liksom upp ovanför stjärten.
[/
Jo det var den jag tänkte på, och jo jag har koll på att knäna ska vara högre upp än rumpan, grodposition style ha ha.
Kul att vi är många med samma tänk av föräldraskap och att vi sitter och skriver om detta ett halvår innan bebisarna i tråden föds ![]()
[quote=76057354][quote-nick]mallar skrev 2015-11-28 22:09:19 följande:[/quote-nick]
Det är egentligen ett märke med massa olika sorters sjalar. Vi hade babylonia tricot slen och det är en trikåsjal.
[/
Okej tack för förklaringen. Tricot slen. Har jag hört talas om samt manduca och mei tai.
[quote=76057342][quote-nick]Wildlings skrev 2015-11-28 22:06:07 följande:[/quote-nick]
Nej jag tyckte trikåsjal fungerade bra. Jag har en kille född på våren och en på sensommaren. Visst kan man bli lite varm med bebis på magen mitt i sommaren men det är inget jag minns som något problem. Jag hade en ganska tunn trikåsjal. Jag har ringsjal och en vävdsjal också men trikåsjal är så väldigt mycket enklare att börja med och perfekt för bebis.
[/
Jo det får nog bli en trikåsjal och något som är lätt att förstå hur man knyter. Var ett inslag på nyhetsmorgon för inte så länge sen om just sjalar där en tjej visade hur man knyter, hon använde en hybridsjal och det såg så lätt ut när hon knöt den och gosig ut för bebis. Sökt runt efter hybridsjal men bara hittat en och ser ingen direkt skillnad på den och en trikåsjal, möjligtvisatt hybriden är svalare tyg då.
Gällande sjalar så kan jag rekommendera aldoria bamboo soft, som är jätteskön och sval på sommaren och varm på vintern, jag ska absolut sjala min bebis, så mycket smidigare och lättare än sele!
Å En del av oss, gällande mkp på tisdag så är jag inte så nervös, har ju gjort det 3 ggr förut och det ömmar lite men mer än så är det inte!
[quote=76057776][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-29 00:25:56 följande:[/quote-nick]
Gällande sjalar så kan jag rekommendera aldoria bamboo soft, som är jätteskön och sval på sommaren och varm på vintern, jag ska absolut sjala min bebis, så mycket smidigare och lättare än sele!
Å En del av oss, gällande mkp på tisdag så är jag inte så nervös, har ju gjort det 3 ggr förut och det ömmar lite men mer än så är det inte!
[/
Det är Aldoria bamboo soft som jag tittade på och fick upp som träff när jag sökte på hybridsjal så det lutar nog åt en sådan.
Lycka till på tisdag och håller tummarna för bra provsvar. Själv får jag vänta till mitten av januari och sen 1 nervös vecka på provsvar. Vet inte hur jag ska hålla mig sysselsatt den veckan.
Gällande babybjörnen vill jag faktiskt bara inflika att barnet visst sitter i grodposition i den (åtminstone i bärsele One) under de första månaderna.
Så nyfiken på vad det är för krabat där inne:). Har ni några typiska tjej eller killsymptom? Det där är nog mer hormonerna som styr än könet. Men ändå lite kul att gissa:).