• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Blev så förbannad på vårdcentralen igår. Inte nog med att jag måste stå ut med att må illa dygnet runt så har jag blivit förkyld och det sätter sig direkt på bihålorna, har alltid gjort. Så jag ringde vc för att fråga vilken nässpray jag kan ta för att minska bihålebesvären, och fick svaret "lite får man stå ut med när man är gravid". Så hon menade att alltså att bara för att jag är gravid ska jag acceptera att jag mår skit och inte ens bry mig om att försöka se om det finns något jag kan göra åt det?! Blev förbannad, höjde rösten och hon lovade att tala med läkare... Sen ringde hon upp och läkaren hade skrivit recept på samma nässpray som jag brukar få när bihålorna krånglar, det var inga som helst problem. Men hur kan man inom vården ha den inställningen att bara för att man är gravid så ska allt skyllas på gravidsymptom, och att "vara gravid är ingen sjukdom."

• Jensan911

Välkommen vecka 14, nu måste man väl kunna börja andas ut va?!

Själv mår jag fortfarande väldigt dåligt med illamående och spyor... Betydligt bättre med lergigan comp tre gånger om dagen med illamåendet är ändå konstant...

• Jensan911
    annieh897 skrev 2015-11-28 13:37:45 följande:

Blev så förbannad på vårdcentralen igår. Inte nog med att jag måste stå ut med att må illa dygnet runt så har jag blivit förkyld och det sätter sig direkt på bihålorna, har alltid gjort. Så jag ringde vc för att fråga vilken nässpray jag kan ta för att minska bihålebesvären, och fick svaret "lite får man stå ut med när man är gravid". Så hon menade att alltså att bara för att jag är gravid ska jag acceptera att jag mår skit och inte ens bry mig om att försöka se om det finns något jag kan göra åt det?! Blev förbannad, höjde rösten och hon lovade att tala med läkare... Sen ringde hon upp och läkaren hade skrivit recept på samma nässpray som jag brukar få när bihålorna krånglar, det var inga som helst problem. Men hur kan man inom vården ha den inställningen att bara för att man är gravid så ska allt skyllas på gravidsymptom, och att "vara gravid är ingen sjukdom."

Väldigt dåligt bemötande, sånt där blir man oerhört less på! Kanske speciellt om man som gravid är extra känslig!
  • Lutetzia

Hur har ni det med illamåendet? Jag är i v 9+4 och mår lätt illa nästan dygnet runt. Inte så att jag kräks men tillräckligt för att jag aldrig ska må riktigt bra. Blir också väldigt yr och känner mig skakig ibland, tror att det kommer mest när jag är hungrig. Lågt blodsocker kanske?

• En del av oss

[quote=76056330][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-28 17:33:58 följande:[/quote-nick]

Hur har ni det med illamåendet? Jag är i v 9+4 och mår lätt illa nästan dygnet runt. Inte så att jag kräks men tillräckligt för att jag aldrig ska må riktigt bra. Blir också väldigt yr och känner mig skakig ibland, tror att det kommer mest när jag är hungrig. Lågt blodsocker kanske?

[/

Senaste illamåendet var torsdag kväll så hoppas det avtagit nu. För mig är tröttheten värst.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Kristalii
    Lutetzia skrev 2015-11-28 17:33:58 följande:

Jag kände mig ständigt åksjuk (utan att kräkas) till vecka 11 nån gång. Ingen aptit hade jag heller så yr var jag. Åt två Postafen om dagen. Det räddade mig. De första dagarna blev jag väldigt trött av Postafen men när jag tog dem regelbundet gick det över. Fick tillbaka aptiten och yrseln försvann.
  • Dance dance dance
    Lutetzia skrev 2015-11-28 17:33:58 följande:

Inget vidare, igår efter att jag jobbat ett långt nattpass kräktes jag fyra gånger. Funderar på om jag ska försöka bli sjukskriven, trots att jag jobbar långt från heltid, för gårdagen och slutet av jobbpasset var förfärlig. Mitt illamåendet blir alltid mycket värre när jag är trött och det är ju svårt att komma ifrån som nattarbetare.
  • Wildlings

Hej
    Kul att se att det pratats om EC, jag har gjort det med tidigare barn och kommer absolut köra det på denna skrutt också. Vi körde med tygblöjor och EC i kombo. Funkade fint. Speciellt sommartid. Både mina har slutat med blöjor innan 2 års ålder så det är skönt. Jag har sånt hopp mellan mina barn så jag har gjort mig av med det mesta så det blir till att köpa nya tygblöjor till den här lilla.

• Liinaa91

Ja man är ju inte så väldans social direkt slocknar vid 17 i soffan vaknar upp vid 19 lägger mig för natten all mellan 20-23. Fastande dock i en bok igår om EC elimination communicationså somnade inte förrän vid mudnat och när det hände senast vet jag inte.

[/quote

Förklara ec?

• Kristalii
    Wildlings skrev 2015-11-28 19:45:57 följande:

Hej

Kul att se att det pratats om EC, jag har gjort det med tidigare barn och kommer absolut köra det på denna skrutt också. Vi körde med tygblöjor och EC i kombo. Funkade fint. Speciellt sommartid. Både mina har slutat med blöjor innan 2 års ålder så det är skönt. Jag har sånt hopp mellan mina barn så jag har gjort mig av med det mesta så det blir till att köpa nya tygblöjor till den här lilla.

Jag är lite nyfiken på att testa tygblöjor. Men det finns så många sorter och varianter. Jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Tips?
Svar på tråden Junibebisar 2016