• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Hur länge tänker ni fortsätta med folsyra? Har läst att det inte har nån effekt efter v 12, men har inte "vågat" sluta. Är i v 13 nu.

• EmManny
    Qem skrev 2015-11-29 10:32:44 följande:

Gällande babybjörnen vill jag faktiskt bara inflika att barnet visst sitter i grodposition i den (åtminstone i bärsele One) under de första månaderna.

Åh vad bra det hade jag missat, jag har bara sett babybjörn med barn i som inte suttit ergonomiskt.
  • knutten
    annieh897 skrev 2015-11-29 12:47:50 följande:

Hur länge tänker ni fortsätta med folsyra? Har läst att det inte har nån effekt efter v 12, men har inte "vågat" sluta. Är i v 13 nu.

Min BM rekommenderade att fortsätta ändå, för barnets utveckling o för vår blodbildning. Det är ju inte farligt att fortsätta, så jag kommer nog köra graviditeten ut! Är i vecka 12 nu!
  • En del av oss

Mina gravidvitaminer jag åter innehåller folsyra och tabletterna kommer jag ju äta under hela graviditeten och amningsperioden. Jag lägger även till Omega 3.

Inga typiska tecken på pojke eller flicka, förutom att jag drömt flera gånger att jag har en liten dotter. Både jag å sambon känner på oss att det är en flicka men dom senaste dagarna hag börjat tveka lite.

Idag går jag in i v.10 (9+0) och kunde inte motstå att beställa en mosekorg med gungstativ till bebisen inkl klädsel till korgen och täcke ( kommer dock inte använda täcke den första tiden). Det var Black friday pris fortfarande så jag slog till.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Förresten någon som ECat från nyfödd här inne?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Hannibalis
    Hannibalis skrev 2015-11-29 19:32:36 följande:

Dags att inse att man har gått upp lite i vikt redan efter 11 veckor? ????

Hmm, verkar inte som att bilden kom med, hur gör man? (Byxorna sprack idag)
  • Lutetzia
    Hannibalis skrev 2015-11-29 19:33:51 följande:
    Hmm, verkar inte som att bilden kom med, hur gör man? (Byxorna sprack idag)
    Jo bilden kom med! Haha, du får skylla på att de var slitna. ;)

Själv har jag mått rätt illa och till och med gått ner 1 kg. Men räknar med att ta igen det snart. :)
  • Dance dance dance
    Hannibalis skrev 2015-11-29 19:32:36 följande:

Dags att inse att man har gått upp lite i vikt redan efter 11 veckor? ????

Hahaha stackare :) Hoppas det skedde hemma iallafall!
  • Liinaa91
    Jennyyyyy skrev 2015-11-29 11:01:28 följande:

Så nyfiken på vad det är för krabat där inne:). Har ni några typiska tjej eller killsymptom? Det där är nog mer hormonerna som styr än könet. Men ändå lite kul att gissa:).

Usch det kan man nog inte veta. Jag trodde att jag hade en pojke eftersom alla tecken tydde på det. Till och med magen stod rätt ut! Men det blev en flicka? väldigt nyfiken på vad lillen blir
Svar på tråden Junibebisar 2016