Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tänker ni ta reda på könet om ni kan?
Vi vill gärna det. Känns som mer verkligt då på något sätt och man kan börja fundera mer på namn på bebisen. Jag har ingen direkt känsla för om det skulle vara en kille eller tjej, och det spelar verkligen ingen roll. Det avgör ju inte vad det blir för en person. Om jag skulle gissa så tror jag att det är en liten kille.
Angående bärdon. Vi har haft en tricot slen och använder nu en ergo baby 360, väldigt nöjd med båda!
Vi har haft sonen på toa sedan han var ca 5 månader, har inte läst någon bok men det märks tydligt på honom när han ska bajsa :p vi har dock inte börjat med kiss än eftersom vi märker det första när han kissat klart, på kissrysningen haha.
Hade innan tänkt använda tygblöjor men mannen var emot och nu känns det som att jag blivit för bekväm...
Vi vill gärna det. Känns som mer verkligt då på något sätt och man kan börja fundera mer på namn på bebisen. Jag har ingen direkt känsla för om det skulle vara en kille eller tjej, och det spelar verkligen ingen roll. Det avgör ju inte vad det blir för en person. Om jag skulle gissa så tror jag att det är en liten kille.
Vi ska ta reda på kön om det går, är så nyfikna!
Vi kommer ta reda på kön, kommer be om det i samband med FVP.
Sjalar är verkligen en djungel, jag är mer för sjal och min sambo för sele då han tycker sjal verkar för krångligt med knytningen som han är säker på att han aldrig kommer få till och för mycket tyg. Jag tror och hoppas att övning ger färdighet.
Vi är båda inne på att ECa från nyfödd, iaf bajs men kiss kanske blir svårare när de är nyfödda.
Ni som är över v.10 hur mådde ni i v.10?
Jag är i v.10 nu och helt plötsligt har alla symtom bara avtagit. Jag har inte varit illamående på flera dagar men känner ändå avsmak för massa och vill bara ha ren fräsch helst kall mat, inte lika känslig mot lukter längre, inte samma galna trötthet längre. Hade jätteont i magen idag och blev så rädd. Såg den lilla på ultraljud i torsdags och då såg allt bra ut,men konstigt att symtomen bara försvinner och håller sig borta i flera dagar.
Jag går in i vecka 11 på tisdag. Mår illa nästan hela tiden, inte kraftigt men lite lätt. Känner mig också lite yr och trött. Bröst och mage är svullna och magen trög.
Det här med symtom är ju dock väldigt individuellt, behöver inte betyda något att man inte känner symtom. Blir ditt nästa ultraljud RUL?
Har gått 10+0 imorgon och hade inte mått illa på över en och en halv vecka... tills igår när jag kräktes för första gången. Har varit rätt illamående idag också. Jag som hade hoppats få slippa.
Minster symptom lattade avsevart i slutet av v 10. Blev ocksa lite orolig men nu nar jag vet att allt ar bra ar det bara skont att vara lite mer normal igen.
Vi anvande en mai tai baby sling till var forsta - kan verkligen rekommendera den. Otroligt latt att ta pa, aven nar bebisen sover vilket ar ett maste (man vill ju liksom inte vacka bara for att man ska ga ut). Dessutom inte en massa tyg som kan bli varmt pa sommaren samt kan vara svart att ta pa pa egen hand.