• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • UK Jennie
    UK Jennie skrev 2015-11-30 00:04:23 följande:

Minster symptom lattade avsevart i slutet av v 10. Blev ocksa lite orolig men nu nar jag vet att allt ar bra ar det bara skont att vara lite mer normal igen.

Vi anvande en mai tai baby sling till var forsta - kan verkligen rekommendera den. Otroligt latt att ta pa, aven nar bebisen sover vilket ar ett maste (man vill ju liksom inte vacka bara for att man ska ga ut). Dessutom inte en massa tyg som kan bli varmt pa sommaren samt kan vara svart att ta pa pa egen hand.

Ooops MINA skulle det sta, inte minster! Autocorrect. ..
  • Mamma Lotta

I och med moderkaksprovet så kollar de ju automatiskt könskromosomer, men om man vill veta är frivilligt, inget de berättar utan det får vi fråga efter själva när vi fått resultatet! Såvida tar nog reda på det!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • knutten

Jag är i vecka 12 och de enda symtomen jag har är ömma bröst o hunger. Dock har jag haft väldigt lite symtom hela tiden, men tror det är helt normalt att det kommer och går, och speciellt efter vecka 10/11! Oroa er inte tjejer, era bebisar mår säkert jättebra!

• Kristalii
    En del av oss skrev 2015-11-29 22:42:01 följande:

Vi kommer ta reda på kön, kommer be om det i samband med FVP.

Sjalar är verkligen en djungel, jag är mer för sjal och min sambo för sele då han tycker sjal verkar för krångligt med knytningen som han är säker på att han aldrig kommer få till och för mycket tyg. Jag tror och hoppas att övning ger färdighet.

Vi är båda inne på att ECa från nyfödd, iaf bajs men kiss kanske blir svårare när de är nyfödda.

sjal behöver ju inte utesluta sele och tvärtom. Min man testade aldrig ens sjal. Hippie tyckte han. Sele bar han i nån enstaka gång.

Jag använde sjal tills barnet var ungefär ett år. Då gick jag mer och mer över till sele.
  • annieh897

Hur mycket avlastar en sjal i förhållande till en sele? Jag har ryggproblem och kommer behöva köpa det som avlastar ryggen allra mest. Har sett att vissa selar har en del man spänner runt höfterna så att tyngden hamnar där. Tror att det är nåt sånt jag behöver.

• Kristalii
    annieh897 skrev 2015-11-30 09:53:04 följande:

Hur mycket avlastar en sjal i förhållande till en sele? Jag har ryggproblem och kommer behöva köpa det som avlastar ryggen allra mest. Har sett att vissa selar har en del man spänner runt höfterna så att tyngden hamnar där. Tror att det är nåt sånt jag behöver.

Jag har för mig att det brukar sägas att sjal avlastar bättre än sele. Nu är det så länge sedan jag bar i sjal, men det är mitt minne oxå. Mera tyg som sprids ut över axlar och rygg. Det finns ju många olika knytningar en kan pröva oxå. 

Jag borde antagligen fortsatt bära i sjal för höftbandet på selen gjorde att jag kände av min foglossning. I perioder hade jag svårt att bära längre sträckor. Men jag lyckades tyvärr aldrig att knyta upp barnet på ryggen med sjalen.
  • corona
    En del av oss skrev 2015-11-28 08:33:28 följande:

Håller med!

Vet inte men piken kändes riktad mot mig för jag har BF än så länge 3 juli men vet att jag blir igångsatt före midsommar så jag väntar en junibebis till 100%. Försöker bara ignorera såna här kommntarer eller anmäla.

Jag har också BF 3 juli, som det ser ut nu, men det kan ju ändras igen i samband med rutinultraljudet.   
    Hur som helst, så kommer bebisen i juni, eftersom det blir planerat snitt, ca en vecka innan BF. 
  • tofslan

Hej vecka 13, som jag har längtat efter dej :)

Vi berättade för våra familjer i helgen, och ni har jag berättat för min chef också. Chefen hade redan förstått... Hon var väldigt gullig och gratulerade och tyckte det var häftigt med tvillingar. Roligast reaktion var dock 3,5-åringen som blev JÄTTEGLAD och direkt började klappa magen. Kul! Vi var lite osäkra på hur han skulle reagera för det kan ju vara lite svårt att förstå för ett så pass litet barn ändå, men han blev verkligen glad.

• corona
    Jennyyyyy skrev 2015-11-29 11:01:28 följande:

Så nyfiken på vad det är för krabat där inne:). Har ni några typiska tjej eller killsymptom? Det där är nog mer hormonerna som styr än könet. Men ändå lite kul att gissa:).

Nja, illamående sägs ju vara symptom på en tjej. Och jag mår otroligt illa.  Fast jag mådde illa när jag var gravid med sonen också,  så jag lägger ingen större vikt vid det :)
    Min magkänsla säger att det är en kille, jag är faktiskt övertygad om det!  
Svar på tråden Junibebisar 2016