Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Tänker ni ta reda på könet om ni kan?
Vi vill gärna det. Känns som mer verkligt då på något sätt och man kan börja fundera mer på namn på bebisen. Jag har ingen direkt känsla för om det skulle vara en kille eller tjej, och det spelar verkligen ingen roll. Det avgör ju inte vad det blir för en person. Om jag skulle gissa så tror jag att det är en liten kille.
Jag är i 13+1 idag och mår fortfarande illa på kvällarna. Har dock också haft en del dagar då jag känt mig nästan som vanligt men tyvärr är illamåendet inte helt över för mig.
Jag vill också kunna använda både sele och sjal. De erbjuder kurser i bärande här i Hamburg för blivande föräldrar så jag tänkte gå på någon och prova olika sjalar!
Jag går in i vecka 14 imorgon och har mått hur bra som helt hittils. NU först börjar jg få problem med illamående och SÖMNEN!! Får ju inte sova! Blir tokig.
Mår illa innan och efter varje måltid. Allt sitter upp i halsen på mig liksom. Så fort jag pratar eller hostar till så hulkar jag. Har inte kräkts ännu, men det är inte långt ifrån. Det plus att jag inte får sova på nätterna. Vaknar vid 3-3.30 varje natt och kan inte somna om. Går som en zombie och mår ännu sämre led illamåendet på jobbet.
Jag har för mig att det brukar sägas att sjal avlastar bättre än sele. Nu är det så länge sedan jag bar i sjal, men det är mitt minne oxå. Mera tyg som sprids ut över axlar och rygg. Det finns ju många olika knytningar en kan pröva oxå.
Jag borde antagligen fortsatt bära i sjal för höftbandet på selen gjorde att jag kände av min foglossning. I perioder hade jag svårt att bära längre sträckor. Men jag lyckades tyvärr aldrig att knyta upp barnet på ryggen med sjalen.
Tack för alla svar om sjal, jag har tittat på Baby K'tan är det något som kan vara bra? Ang sjal/sele och ryggproblem har jag också hört att sjal är bättre då det avlastar bättre.
Skönt att höra att man kan må bra och vara utan symtom eller att symtomen helt plötsligt försvinner utan att det är någon fara. Jag mår lika bra idag, lite tröttare idag bara än igår.
Kan ju bero på att jag var på lägenhetsvisning igår och kom hem och somnade på soffan och var jättepigg vid 22 och inte kom i säng vid 01 inatt.
Corona: Kul att vi ligger lika. Kommer själv bli igångsatt 2 veckor före BF så det blir i juni för mig med. En liten tvilling.
[quote=76060985][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-29 23:06:22 följande:[/quote-nick]
Jag går in i vecka 11 på tisdag. Mår illa nästan hela tiden, inte kraftigt men lite lätt. Känner mig också lite yr och trött. Bröst och mage är svullna och magen trög.
Det här med symtom är ju dock väldigt individuellt, behöver inte betyda något att man inte känner symtom. Blir ditt nästa ultraljud RUL?
[/
Mit nästa om inget oförutsett sker blir FVP den 14 januari i v.15+4 och då kollas ju bebis både innan under och efter.
RuL är först den 9 februari.
Jag går in i vecka 14 imorgon och har mått hur bra som helt hittils. NU först börjar jg få problem med illamående och SÖMNEN!! Får ju inte sova! Blir tokig.
Mår illa innan och efter varje måltid. Allt sitter upp i halsen på mig liksom. Så fort jag pratar eller hostar till så hulkar jag. Har inte kräkts ännu, men det är inte långt ifrån. Det plus att jag inte får sova på nätterna. Vaknar vid 3-3.30 varje natt och kan inte somna om. Går som en zombie och mår ännu sämre led illamåendet på jobbet.
[quote=76062361][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-11-30 12:01:57 följande:[/quote-nick]Jag går in i vecka 14 imorgon och har mått hur bra som helt hittils. NU först börjar jg få problem med illamående och SÖMNEN!! Får ju inte sova! Blir tokig.
Mår illa innan och efter varje måltid. Allt sitter upp i halsen på mig liksom. Så fort jag pratar eller hostar till så hulkar jag. Har inte kräkts ännu, men det är inte långt ifrån. Det plus att jag inte får sova på nätterna. Vaknar vid 3-3.30 varje natt och kan inte somna om. Går som en zombie och mår ännu sämre led illamåendet på jobbet.[/
Kom illamåendet nu?? Uggh har mått hur bra som helst och hoppas jag blir skonad från illamående. Ska alltså inte ropa hej än då;)
Hej alla!
Tänk på mig idag, ska göra ett ultraljud igen.
kram