• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ellaria

Har bara köpt några kläder hittills... Och en bärsjal :) Tveksamt om vi ens köper vagn faktiskt.

You know nothing, Jon Snow
  • Familjen N
    Jennyyyyy skrev 2015-12-14 20:35:23 följande:

Tror ni man kan se på "könsnubben" på UL vad könet är? Samt hjärtslagen?

Dotterns hjärtslag va snabba. Alltid över 150. :) så där stämde "myten"
  • Familjen N
    Liinaa91 skrev 2015-12-14 14:15:06 följande:
    Ingen bra vagn!! Läkare samt sköterskorna på BVC säger att barn inte ska sitta i bilbarnstolen mer än 45 minuter utan paus för kroppsbyggnadens utveckling. Tänk då om man åker någonstans med bil sen klickar över solen till vagnen och går runt... visst sover barnet längre men ej bra för barnets kropp.
    Vagnen är toppen bra. Stämmer dock att barn inte ska sitta länge i bilbarnstol, men att den har den extra funktionen gör ju inte vagnen till en dålig vagn.
    Det är ju en funktion till vagnen inte en permanent lösning istället för liggdel/lift.
  • Kristalii
    Elenius skrev 2015-12-14 18:35:26 följande:

Är i vecka 13, men min mage är fortfarande bara fettig och fladdrig, har även försökt känna något som kan vara livmodern, är det något fel om jag inte känner det? :(

Jag har varit gravid några gånger och aldrig känt den där kanten som BM känner så lätt. Så nej det är absolut inte något fel om du inte känner din livmoder.
  • frucgsvensson
    Liinaa91 skrev 2015-12-14 14:15:06 följande:

Ingen bra vagn!! Läkare samt sköterskorna på BVC säger att barn inte ska sitta i bilbarnstolen mer än 45 minuter utan paus för kroppsbyggnadens utveckling. Tänk då om man åker någonstans med bil sen klickar över solen till vagnen och går runt... visst sover barnet längre men ej bra för barnets kropp.

Okej. Men vad konstigt att dom får sälja sån då kan man tycka?! Att det liksom ska gå att sätta den på själva vagnen.
  • Kristalii
    Wildlings skrev 2015-12-14 18:16:12 följande:

Någon som börjat handla något till bebisarna?

Inte köpt nåt. Och vi har kvar allting från de andra barnen så... Fast några av bodysarna var rätt slitna så det kanske behövs fyllas på. 

Vagn har vi oxå kvar. Men jag är lite sugen på en ny. Vilket jag inte kommer få köpa för guben.

Vill försöka bära mer i bärsjal denna gång. Jag har en trikåsjal, men är lite nyfiken på att testa nåt annat märke.

Så snart kanske det börjar handlas! Cool
  • Maräng87
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 21:17:25 följande:
    Okej. Men vad konstigt att dom får sälja sån då kan man tycka?! Att det liksom ska gå att sätta den på själva vagnen.
    Fast tanken är väl ändå att man ska kunna använda den när man bara ska i väg kortare stunder så att man inte behöver packa med sig hela vagnen. Ex om man ska åka och handla/till BVC/hämta på förskolan osv och det är tungt att bära babyskyddet. Dessutom är det ingen fara om bebis sitter något längre vid enstaka tillfällen. Sunt förnuft är väl tumregeln för det mesta gällande barn :)
  • Dance dance dance

Någon som känner igen sig i detta? Jag har varit förkyld i säkert tre-fyra veckor snart och hela tiden har jag haft lite feber. Inte mycket, aldrig över 37,7 men tillräckligt för att man ska känna av det. Nu har jag varken ont i hals eller öron längre, bara lite snuva kvar men den där lilla febern ger sig inte och det är så irriterande. Har inte oroat mig innan, men nu känns det som om det suttit i väldigt länge ändå.

• Liinaa91
    Familjen N skrev 2015-12-14 21:00:00 följande:

Vagnen är toppen bra. Stämmer dock att barn inte ska sitta länge i bilbarnstol, men att den har den extra funktionen gör ju inte vagnen till en dålig vagn.

Det är ju en funktion till vagnen inte en permanent lösning istället för liggdel/lift.

Visst vagnen är kanske inte dålig i sig men själva funktionen med stolen.. ville inte göra en stor sak av de bara delar med mig information jag fått
Svar på tråden Junibebisar 2016