• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Skrev igår att jag inte känt fosterrörelser... Sen igårkväll när jag låg i sängen och läste kände jag helt plötsligt hur det liksom bubblade väldigt väldigt lätt vid livmodern, kändes som luftbubblor i vatten som kittlade på insidan. Aldrig känt nåt liknande, kändes inte alls som att det var tarmarna som bubblade. Kan det ha varit fosterrörelser jag kände?

• Wildlings
    annieh897 skrev 2015-12-11 10:47:44 följande:

Skrev igår att jag inte känt fosterrörelser... Sen igårkväll när jag låg i sängen och läste kände jag helt plötsligt hur det liksom bubblade väldigt väldigt lätt vid livmodern, kändes som luftbubblor i vatten som kittlade på insidan. Aldrig känt nåt liknande, kändes inte alls som att det var tarmarna som bubblade. Kan det ha varit fosterrörelser jag kände?

Det är säkert bebisen du kände. Jag har haft så med mina barn och börjat känna det igen nu med den här. Inte varje dag men lite då å då senaste veckan. Först lite som kolsyratvatten sen brukar det utvecklas mer mot nått som känns som popcorn eller bubblor som spricker på insidan magen, långt ner   å med tiden starkare så det övergår till små sparkar.
  • Jennyyyyy

Kände exakt samma häromdagen dock lite längre upp. Kanske inte var det men var nåt jag aldrig känt innan iaf:)
  • Kristalii

Jag skulle oxå beskriva de första rörelserna som luftbubblor så det är säkert fostret du känner! 

Jag har känt rörelser nu denna graviditet, men hen verkar ha flyttat sig sen nån vecka tillbaka. Jag känner nåt ibland men inte lika tydligt längre. Har känt ett par gånger då jag sutit framåtlutad. Precis som om hen inte vill komma i kläm, men det måste ju vara alldeles för tidigt för medvetna rörelser.
  • Wildlings
    Kristalii skrev 2015-12-11 12:11:09 följande:
    Jag skulle oxå beskriva de första rörelserna som luftbubblor så det är säkert fostret du känner! 

Jag har känt rörelser nu denna graviditet, men hen verkar ha flyttat sig sen nån vecka tillbaka. Jag känner nåt ibland men inte lika tydligt längre. Har känt ett par gånger då jag sutit framåtlutad. Precis som om hen inte vill komma i kläm, men det måste ju vara alldeles för tidigt för medvetna rörelser.
    Fast beroende på vilken vecka då är så påverkas den ju av lägesändringar. När jag var på ultraljudet så ville inte bebisen lägga sig så de kunde mäta nackspalten så BM skickade upp mig att stå å sen hosta och lägga mig ruska lite på magen. Så när jag la mig ner igen såg vi på ultraljudet hur den vred sig och drog upp händerna mot ansiktet när vi störde den. Den vig flera gånger bort från vårt buffande.

• Liinaa91
    tofslan skrev 2015-12-10 16:25:25 följande:

Jag är i vecka 14, mår inte alls lika illa på morgnarna (så skönt att slippa det!) men fortfarande ohyggligt trött. Förra graviditeten hade tröttheten lagt sej vid detta laget, hoppas jag snart blir piggare för det är så segt att vara trött trött trött.

Tror jag börjar känna bebbarna! Tidigt men har ju barn sen tidigare, plus att det är två bebisar. Tänker att det därför kanske kan vara dom jag känner fast det är tidigt. Alternativt är det bara tarmrörelser men det känns annorlunda. Inte säker än på om det är bebisarna men det är mysigt bara att börja misstänka att det kanske är dom jag känner! I förra graviditeten kände jag inget förrän typ vecka 19.

Roligt med tvillingar. Hur fick du reda på de? Tidigt ul eller. Jag är i vecka 12 med mitt andra och känner livmodern vid naveln samt tror jag att jag känner rörelser. Kanske för man gjort det tidigare och vet hur det ska kännas. Men om du nu har 2 är det större chans för dig att det är bebisarna du känner
  • Micajin
    frucgsvensson skrev 2015-12-10 18:53:08 följande:

Någon fler som inte haft något ultraljud eller så sedan tidig vecka? Är i vecka 15 nu och hade VUL i vecka 9. Känner mig nojig och orolig att det inte finns något i magen trots symptom. TROR att jag hört hjärtat med en doppler här hemma, men är inte helt säker.. Har inte RUL förrän 14 januari!

Jag är i vecka 12 (11+1) och kmr inte få UL förrän vecka 17-18
  • Jennyyyyy

Kub bokat imorgon av alla dagar:). De hade visst kub på en privatklinik i Halmstad. Någon som fått veta kön på kub? Säkert väldigt svårt att se men kan de kolla?:)

• Ellaria
    Jennyyyyy skrev 2015-12-12 13:04:16 följande:

Kub bokat imorgon av alla dagar:). De hade visst kub på en privatklinik i Halmstad. Någon som fått veta kön på kub? Säkert väldigt svårt att se men kan de kolla?:)

Vad var det för klinik?
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016