• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • mopstops

Vet att det är lite tidigt (v15 i morgon) men har ändå börjat fundera mycket barnvagn! Är en liten barnvagnsnörd sen förra barnet men känner att jag inte vet vem jag vill ha :)

Har ni börjat fundera barnvagn? :)

• bryrmiginte
    mopstops skrev 2015-12-13 19:42:03 följande:

Vet att det är lite tidigt (v15 i morgon) men har ändå börjat fundera mycket barnvagn! Är en liten barnvagnsnörd sen förra barnet men känner att jag inte vet vem jag vill ha :)

Jag har kollat runt lite :p och på massa andra barrngrejer ,men kommer vänta några månader innan jag köper nåt haha
  • Lutetzia

Ja absolut! Då vi väntat länge på den här bebisen har tankarna hunnit gå mycket under åren. Man har sett vad vänner med barn haft och folk på stan. Har kommit fram till att jag vill ha en så smidig vagn som möjligt och funderar på Britax Go Next, men måste provköra lite innan man bestämmer sig. Men kommer nog inte köpa något större förrän runt v 30, av den enkla anledningen att vi flyttar då. :)

Vad har du funderat på för vagnar?
  • Kawinna

Blir nog en emmaljunga double viking för oss :) måste ha en syskonvagn då Storebror bara kommer vara 15 månader när lillan tittar ut.
  • annieh897

Jag kollar också en hel del på barnvagnar nu. Bara på nätet än så länge för att få en uppfattning om vad som passar oss, men eftet rul ska vi börja kolla på riktigt. Är väldigt nyfiken på Britax Go Next, den verkar bra.

• Kristalii
    tofslan skrev 2015-12-13 16:20:30 följande:

Jag gick också in i 15 idag och är plötsligt orolig. Tror det är kombination av att det är nu är mindre symptom (fast magen växer då så att det knakar iaf...), och att det fortfarande är flera veckor till rutinultraljudet. Funderar på att köpa en sån där som man kan lyssna på hjärtat med, men tänker att det nog bara gör mej ännu mer orolig (vill ju inte "behöva" lyssna varje dag för att känna mej trygg).

Barn alltså. Så mycket oro i alla skeden. Tur det är så mycket kärlek också!

Här är en till orolig. Har inte känt någon klockren rörelse på flera dagar nu. Funderar på att ringa BM och höra om hon har tid att kolla hjärtljud.
  • Velveteen

Är i ca v 15 och känner också en massa "fladder"/rörelser i livmodern! Vet inte när jag började känna det med första barnet, men känns tidigt, men det är bara att tacka och vara glad att det känns!

• mopstops

Det är lite olika, emmaljunga uppger Viking med Ecco hjul men vill bara ha liggdelen o sen en vanlig sittdelen tror jag, bugaboo Buffalo, var inne en sväng på att testa britax också men är inte riktigt där nu.. Så jag vet inte :)

Måste ha en med hyffsat ordentliga framhjul rörliga då underlaget här är ganska kuperat så ingen mini stadsvagn. Det är svårt ;)

Emmaljungaska också komma med en ny modell en kombi av något slag som ska va lite lik bugaboo så det vill jag också spana in!

Lutetzia skrev 2015-12-13 20:55:58 följande:

Ja absolut! Då vi väntat länge på den här bebisen har tankarna hunnit gå mycket under åren. Man har sett vad vänner med barn haft och folk på stan. Har kommit fram till att jag vill ha en så smidig vagn som möjligt och funderar på Britax Go Next, men måste provköra lite innan man bestämmer sig. Men kommer nog inte köpa något större förrän runt v 30, av den enkla anledningen att vi flyttar då. :)

Vad har du funderat på för vagnar?

• frucgsvensson

Jag har länge längtat efter barn, men kaggar inte funderat och tänkt ett dugg på barnvagnar och diverse barngrejer så jag har NOLL KOLL! Det enda jag vet är att vi vill ha en barnvagn som man kan koppla bilstolen till och från i början. Vore bra om det fanns så man kan byta till liggdel också och variera, någon som vet någon sån vagn?

• Ellaria
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 07:18:03 följande:

Jag har länge längtat efter barn, men kaggar inte funderat och tänkt ett dugg på barnvagnar och diverse barngrejer så jag har NOLL KOLL! Det enda jag vet är att vi vill ha en barnvagn som man kan koppla bilstolen till och från i början. Vore bra om det fanns så man kan byta till liggdel också och variera, någon som vet någon sån vagn?

Du är nog ute efter ett travel system. www.prisjakt.nu/kategori.php
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016