• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • M A F H H
    2013januari skrev 2015-12-16 08:30:25 följande:

Nejdå inget sånt. Eller så kan det bli men då kan man skriva igen efter någon dag men hela hennes profil verkar borta från fl... Kanske lika bra det hon spred enbart tråkigheter och fick samma bemötande i 2-3 trådar...

Jag har följt tråden ganska länge utan att själv skriva något (då jag inte väntar ett junibarn), men är det någon som sprider tråkigheter så är det ni som missförstod henne hela tiden och väntade på bästa möjliga chans att börja hoppa på henne.

Så, för mig som endast följer tråden och är den som bara läser, så är era gnälliga inlägg definitivt jobbigare att läsa än hennes.

Tack för mig.
  • fillidutt

V.15 nu. Någon mer än jag som inte gjort tidigt ul eller haft speciellt mkt symtom. Börjar ju undra om det verkligen finns någon där inne? Hahaha. Rutinultraljud 19/1 iaf. Evighetsväntan! :(

• 13mila

Känner igen mig... Är i v 14, beräknad till 17 juni men börjar undra om allt står rätt till där inne. Har haft flera symptom (ömma bröst, illamående, extrem trötthet, molande värk) fram till ca v 12-13. Men nu har allt avtagit... Var på vul v 7, fick se ett tickande hjärta, men nu när jag inte har några symptom undrar jag om jag var skengravid eller något sådant ???? ska på rul 21/1 och känns som en evighet....

Har läst om spökveckor, man hade gärna gjort ett ul helst idag bara för att stilla oron...

• Taiga
    fillidutt skrev 2015-12-16 10:26:10 följande:

V.15 nu. Någon mer än jag som inte gjort tidigt ul eller haft speciellt mkt symtom. Börjar ju undra om det verkligen finns någon där inne? Hahaha. Rutinultraljud 19/1 iaf. Evighetsväntan! :(

13+3 här, har inte haft mkt symptom alls och har UL 25 Jan.... berättade för pappa i helgen, kändes lite som man ljög, haha. Vi funderar på att boka privat UL när vi fått lön, mest för att stilla min oro att det inte är något där inne. Sen å andra sidan, jag har plussat på stickan (2 st) och min mens har alltid varit regelbunden och nu har jag ju inte haft mens sedan september, så jag hade varit väldigt förvånad om jag varit tom. Jag ser ut som en potatis också typ haha (Är liten och smal).
  • tessan120

Jag har inte gjort något ul. Jag är i vecka 17 (16+1) och mina symtom har också avtagit. Jag har mått otroligt dåligt innan så jag är bara glad över att känna mig lite mer som människa igen. Man brukar ju prata om spökveckor och de brukar vara under dessa veckor. Detta är min första gravidet och jag vet inte hur det ska vara men jag har pratat med flera av mina kompisar som varit gravida och alla har upplevt minskade symtom runt dessa veckor. 

Så försök njut och tiden går fortare än vad man tror. Snart är det jul och nyår. Jag har mitt RUL 5/1 och längtar enormt. 
  • Silvermia8

Känner igen mig!

Är i v14+3 nu och har RUL den 5/1 så jättesent tycker jag.

Vi ska göra KUB på fredag 18/12 så det blir iaf ett bevis att det finns någon därinne.

Är sjukt nervös för KUB men maken säger att det kommer gå fint. :)

Enda symptomet jag haft och fortfarande har är brösten. Det är smärtsamt och trodde inte man kunde ha så ont inuti brösten, men det kan man uppenbarligen. Som 2 klot med eld eller glöd. :(
  • Ellaria
    13mila skrev 2015-12-16 11:30:32 följande:

Känner igen mig... Är i v 14, beräknad till 17 juni men börjar undra om allt står rätt till där inne. Har haft flera symptom (ömma bröst, illamående, extrem trötthet, molande värk) fram till ca v 12-13. Men nu har allt avtagit... Var på vul v 7, fick se ett tickande hjärta, men nu när jag inte har några symptom undrar jag om jag var skengravid eller något sådant ???? ska på rul 21/1 och känns som en evighet....

Har läst om spökveckor, man hade gärna gjort ett ul helst idag bara för att stilla oron...

Om du såg ett foster med tickande hjärta var du ju definitivt inte skengravid :)
    You know nothing, Jon Snow
  • annieh897

Jag är i vecka 15 (16 imorgon) och jag önskar att jag fick uppleva spökveckor... Mår fortfarande illa och spyr några ggr i veckan. Igårkväll åt jag dock kvällsmat som stannade kvar i magen utan ökat illamående för första gången på åtta veckor!!

• annieh897

Nån mer som fortfarande är yr?Jag är svimfärdig större delen av dagen, kommer knappt upp ur soffan och har sån hjärtklappning.

• bryrmiginte
    annieh897 skrev 2015-12-16 15:25:29 följande:

Nån mer som fortfarande är yr?Jag är svimfärdig större delen av dagen, kommer knappt upp ur soffan och har sån hjärtklappning.

Ja är också yr, jag hade hjärtklappning i början men de känns bättre, kan varit för jag slutat röka, men man får ju mer å mer blod så hjärtar får ju jobba snabbare ^^
Svar på tråden Junibebisar 2016