• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kristalii
    Jennyyyyy skrev 2015-12-12 13:04:16 följande:

Kub bokat imorgon av alla dagar:). De hade visst kub på en privatklinik i Halmstad. Någon som fått veta kön på kub? Säkert väldigt svårt att se men kan de kolla?:)

Jag frågade om hon kunde se och hon sa att hon inte kunde. Men lite fick jag känslan att hon såg. Men kanske inte så säkert så hon ville säga.

En klinik i Köpenhamn kollar kön från vecka 14.
  • tofslan
    Liinaa91 skrev 2015-12-11 20:38:03 följande:
    Roligt med tvillingar. Hur fick du reda på de? Tidigt ul eller. Jag är i vecka 12 med mitt andra och känner livmodern vid naveln samt tror jag att jag känner rörelser. Kanske för man gjort det tidigare och vet hur det ska kännas. Men om du nu har 2 är det större chans för dig att det är bebisarna du känner
    Kul med rörelser! Tolkar jag rätt att du misstänker att du kanske väntar tvillingar?

Ja precis, Tidigt ul visade tvillingar (och sen fick vi se dom på KUBen också). Har vetat flera veckor nu men har ännu inte fattat det... Så jag är glad att vi fick veta det så tidigt att det finns gott om tid att mentalt ställa om. Man är ju så inställd på att det ska bli en bebis liksom. (Fast känns jättekul med två såklart! Bara så svårt att förstå. )
  • tofslan

Vad många det är som känner bubbel nu. Sååå mysigt! Älskar när det börjar känner!

• annieh897

Nu har jag beställt en gravidkudde för en halv förmögenhet. Det kostar inte bara att ha barn, det kostar att vara gravid också... Förhoppningsvis är den värd pengarna och gör så att jag kan sova utan att belasta bäckenet så mycket. Har sovit med kudde mellan knäna i några veckor men den försvinner iväg under natten.

• Jennyyyyy
    Ellaria skrev 2015-12-12 14:12:09 följande:

Vad var det för klinik?

Tudorkliniken på Brogatan:)
  • Liinaa91
    tofslan skrev 2015-12-12 17:10:59 följande:

Kul med rörelser! Tolkar jag rätt att du misstänker att du kanske väntar tvillingar?

Ja precis, Tidigt ul visade tvillingar (och sen fick vi se dom på KUBen också). Har vetat flera veckor nu men har ännu inte fattat det... Så jag är glad att vi fick veta det så tidigt att det finns gott om tid att mentalt ställa om. Man är ju så inställd på att det ska bli en bebis liksom. (Fast känns jättekul med två såklart! Bara så svårt att förstå. )

Ja precis men jag kan ha fel. Hoppas det är tvillingar har alltid önskat det.

Dubbelglädje :)
  • Jennyyyyy

Kub idag och än så länge såg allt jättebra ut. Blodprovet är inte färdigt ännu så får svar på fredag. Men alla organ på plats och det var en riktig liten sprallis:). Hjärtljuden låg på 157, går inte se kön ännu och det där med höga och låga hjärtljud är mest en myt? Var iaf värt varenda krona att se att allt såg bra ut och att den rörde sig massa:)

• Kawinna
    Jennyyyyy skrev 2015-12-13 12:23:53 följande:

Kub idag och än så länge såg allt jättebra ut. Blodprovet är inte färdigt ännu så får svar på fredag. Men alla organ på plats och det var en riktig liten sprallis:). Hjärtljuden låg på 157, går inte se kön ännu och det där med höga och låga hjärtljud är mest en myt? Var iaf värt varenda krona att se att allt såg bra ut och att den rörde sig massa:)

Skönt att det såg bra ut :)

Hade hjärtljud stämt så skulle vår son var en tjej; )
  • bryrmiginte

Gick in i v15 idag och är så orolig att fostret har dött :( fick se den i v 12 å allt såg bra ut, men är ändå skiträdd.. n

• tofslan
    bryrmiginte skrev 2015-12-13 16:09:26 följande:

Gick in i v15 idag och är så orolig att fostret har dött :( fick se den i v 12 å allt såg bra ut, men är ändå skiträdd.. n

Jag gick också in i 15 idag och är plötsligt orolig. Tror det är kombination av att det är nu är mindre symptom (fast magen växer då så att det knakar iaf...), och att det fortfarande är flera veckor till rutinultraljudet. Funderar på att köpa en sån där som man kan lyssna på hjärtat med, men tänker att det nog bara gör mej ännu mer orolig (vill ju inte "behöva" lyssna varje dag för att känna mej trygg).

Barn alltså. Så mycket oro i alla skeden. Tur det är så mycket kärlek också!
Svar på tråden Junibebisar 2016