• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ellaria
    Kawinna skrev 2016-01-05 19:01:45 följande:

Jag känner mig så orolig denna graviditet. Känner mig totalt ogravid och det känns som att något är fel... Har inte känt några rörelser alls vilket jag tydligt kunde göra i denna veckan (16+0) förra gången.

16+0 är jättetidigt för att känna. Du kanske har moderkakan i framvägg denna gången.
    You know nothing, Jon Snow
  • Kawinna
    Ellaria skrev 2016-01-05 19:38:33 följande:

16+0 är jättetidigt för att känna. Du kanske har moderkakan i framvägg denna gången.

Jaha, jag trodde det var ganska normalt att känna nu... då känns det lite bättre!

Har också funderat på det med moderkakan och det är ju möjligt att det är så :)
  • Plärtan
    AlltidTillsammans skrev 2016-01-05 19:21:23 följande:

Jag känner igen mig, haft 7 missfall innan denna trea så är så rädd.. 14 är rul!

7 missfall, usch vad jobbigt :(

Jag har bara haft ett missfall, precis innan denna graviditeten så därför jag är lite extra nojig tror jag. Håller tummarna för dig! De allra flesta får ju faktiskt bra besked på sina RUL!
  • mammsen79

Hej hoppar in på detta forum då ni ligger förre i graviditeten än mig är nu i V14 o fått sådan värk ner till och har slemmiga flytningar. Någon av er som haft så? Är orolig..

• Kristalii
    mammsen79 skrev 2016-01-05 20:59:05 följande:

Hej hoppar in på detta forum då ni ligger förre i graviditeten än mig är nu i V14 o fått sådan värk ner till och har slemmiga flytningar. Någon av er som haft så? Är orolig..

Jag har till och från haft groteskt mycket flytningar. Både slemmiga typ som äl-slem och vattniga i mängd så jag trott jag kissat på mig. Byter trosor stup i kvarten...
  • UK Jennie
    Elenius skrev 2016-01-05 16:08:22 följande:

Är i vecka 15+0 idag, och har RUL den 2/2 vilket är jääättelänge kvar. Men vi var till mvc idag för att kolla då jag haft lite färgade flytningar igen, fick se ett hjärta som slog men inte mycket mer än det. Bara upp på britsen och här är hjärtat sen hejdå! Det kändes inte alls som ett bra bemötande..

Men funderar på om det är fler som har dom konstant molvärk/växtvärk nere på båda sidorna i magen, nära höftbenen och ibland över livmodern? Jag har det nästan konstant, läkaren sa att de var ligamenten men värker de verkligen hela tiden?

Jag har haft valdigt mycket molvark de senaste dagarna vilket gjort mig angslig. Har talat med BM som sade samma som du fatt hora; ligamenten som stracks ut. Jag fick en tid imorgon for att lyssna pa hjartljuden vilket ar jattebra, men jag kanner mig sa ledsen och orolig nu ikvall  

Skont att du fick se hjartat!
  • Ellaria
    annieh897 skrev 2016-01-06 16:50:08 följande:

Har ni skaffat gravidförsäkring? Vilket bolag valde ni och varför?

Trygghansas gratisförsäkring. Ska ändra till betal-versionen efter RUL. Den börjar inte gälla förrän v.22 iallafall.
    You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Junibebisar 2016