• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • vindruvan
    Elenius skrev 2016-01-10 18:57:23 följande:

Har senaste veckan haft väldigt mkt huvudvärk, är det något som kan ha med graviditeten att göra eller helt enkelt pga mer stress från en tenta? Någon som vet, tänker ifall jag behöver kolla upp det :)

Jag hade ringt till min bm för att höra hur det är med mycket huvudvärk då jag har för mig att det kan vara viktigt att nämna det. Hoppas att det ger med sig så du slipper värken. 

• vindruvan

Ang att ta reda på kön innan. Vi vill veta även med detta barn likväl som vi ville med första, för oss har det inget att göra med rosa eller blåa kläder utan att vi vill veta vem som ska komma till oss och då är könet en stor del av det. Storasyster vill veta och eftersom vi inte har något emot att få veta innan så är det något vi gärna gör.

Sen tycker jag att var och en gör precis som dom vill och som det passar deras familj, en del vill veta och en del vill inte.

En kompis som mest av allt önskade sig en dotter fick veta på rul att det är en pojke i magen hade inte mått bra av att få veta vid förlossningen att det är en pojke, för hennes del var det väldigt bra att få förbereda sig på att det inte blev som hon hoppades på. Nu några månader efter rul tänker hon helt annorlunda och ser fram emot att få träffa sin son när det är dags.

• Lutetzia

Vi kommer också att ta reda på kön vid RUL, om det är möjligt. Jag vill ju veta så mycket som möjligt om bebisen i magen! Det blir också enklare när man ska fundera på namn.

• Krickelin med Naemi

Har du kollat järnvärdet nyligen? Kan vara det som behövs. Gå och ta hb-test på mvc

Elenius skrev 2016-01-10 18:57:23 följande:

Har senaste veckan haft väldigt mkt huvudvärk, är det något som kan ha med graviditeten att göra eller helt enkelt pga mer stress från en tenta? Någon som vet, tänker ifall jag behöver kolla upp det :)

• Micajin
    Nillaa skrev 2016-01-08 23:43:56 följande:

Har inte varit här på en stund men vad härligt att se att så många kommit förbi eller närmar sig RUL! Vi gjorde vårt igår och allt såg fint ut. Liten beräknas göra entré 4/6. :)

Uppfattar det som ganska vanligt att ta reda på könet? Jag har fått den frågan mer än 25 gånger! Den är vanligare än "hur mår du?" - varför är det så? 

Har ni börjat fundera på vagn? Har googlat lite och inser att det är en rejäl djungel där ute... 

Trevlig helg!

Vi hade tänkt ta reda på kön, dock vet ingen mer än vi (jag och mannen, och hans föräldrar) om vår graviditet så förhoppningsvis kommer vi att veta könet när vi berättar. Har RuL 28/1, känns som en hel evighet tills dess.

Vagn hade vi tänkt oss en emmaljunga citycross duo, med både liggdel och sittdel, begagnad eftersom vi är mitt uppe i en husaffär (vi köper) så pengarna kommer att gå åt.

Däremot barnrum har jag tankarna fixerade på.
  • Inheaven
    Smidth skrev 2016-01-10 08:04:24 följande:

Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)

Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.

Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)

Jag bor i Falkenberg.
  • HeIena

Vi hade RUL idag. Allt såg bra ut =)

Vilken underbar känsla! Och vilken upplevelse att få se sin lilla bebis i magen Hjärta

Mycket släppte från mina axlar, oro, rädsla. Nu vet vi att det är någon där inne som mår hur bra som helst =)

vi blev framflyttad 1 dag. Så vi hade räknat ganska bra. 

Nytt datum BF 7/6. =)

• Mamma till prinsessor

Det här med vagn!
    Det är en djungel tycker jag!

Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.

Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.

Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.

• Kristalii
    Mamma till prinsessor skrev 2016-01-12 06:45:18 följande:

Det här med vagn!
    Det är en djungel tycker jag!

Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.

Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.

Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.

VI har en Emmaljunga Edge från 2006. Underbar vagn! Både nackdel och fördel att den är stor och stabil. Stora härliga lufthjul (haft punka en gång när tredje barnet använde den och hade jag tagit hand om pyspunkan direkt istället för att dra på det så hade jag sluppit stå där på stan med punka) som tar sig fram överallt. Det stod att det var terränghjul så min man körde den lite överallt. "Har jag betalat för det så".

Jag vet dock inte om jag kommer använda den denna gång. Är tveksam till om den går in i bilen om hela familjen ska med. Funderar dock på att använda bärsjal om alla ska med och barnvagn om bara jag och barnet ska iväg.
Svar på tråden Junibebisar 2016