• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Nillaa

Har inte varit här på en stund men vad härligt att se att så många kommit förbi eller närmar sig RUL! Vi gjorde vårt igår och allt såg fint ut. Liten beräknas göra entré 4/6. :)

Uppfattar det som ganska vanligt att ta reda på könet? Jag har fått den frågan mer än 25 gånger! Den är vanligare än "hur mår du?" - varför är det så? 

Har ni börjat fundera på vagn? Har googlat lite och inser att det är en rejäl djungel där ute... 

Trevlig helg!

• Sussil

Hej alla! Är det någon av er som har problem med mardrömmar? Har känt mig orolig det senaste och väntan känns lång tills nästa ultraljud den 27 januari.

• Sussil

Hej alla! Är det någon av er som har problem med mardrömmar? Har känt mig orolig det senaste och väntan känns lång tills nästa ultraljud den 27 januari.

• vindruvan

Svårt att läsa ikapp men läser lite ibland, har inte hängt med så länge och är inte inne på fl så ofta. Vi väntar en liten i juni, är nu i v 16. Gjort kub och väntar nu på rul om 4 veckor.

Storasyster och vi är nyfikna på vad som gömmer sig därinne så vi hoppas på att kunna se kön på rul.

• Smidth

Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)

Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.

Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)

• Dance dance dance
    Nillaa skrev 2016-01-08 23:43:56 följande:

Har inte varit här på en stund men vad härligt att se att så många kommit förbi eller närmar sig RUL! Vi gjorde vårt igår och allt såg fint ut. Liten beräknas göra entré 4/6. :)

Uppfattar det som ganska vanligt att ta reda på könet? Jag har fått den frågan mer än 25 gånger! Den är vanligare än "hur mår du?" - varför är det så? 

Har ni börjat fundera på vagn? Har googlat lite och inser att det är en rejäl djungel där ute... 

Trevlig helg!

Härligt att allt såg fint ut!

Jag är faktiskt också förvånad över hur intresserade folk är av kön. De mest förvånande människor har frågat mig "vet ni vad det blir" innan de frågat hur jag mår eller när bebisen är beräknad efter att jag berättat om graviditeten. Jag blir lite provocerad av det måste jag säga.
  • Nillaa

Jag är också väldigt förvånad över hur viktigt det verkar vara. Vi valde att inte fråga. Hur har/ska du göra?

Dance dance dance skrev 2016-01-10 08:52:39 följande:

Härligt att allt såg fint ut!

Jag är faktiskt också förvånad över hur intresserade folk är av kön. De mest förvånande människor har frågat mig "vet ni vad det blir" innan de frågat hur jag mår eller när bebisen är beräknad efter att jag berättat om graviditeten. Jag blir lite provocerad av det måste jag säga.

• UK Jennie
    Nillaa skrev 2016-01-10 10:26:08 följande:

Jag är också väldigt förvånad över hur viktigt det verkar vara. Vi valde att inte fråga. Hur har/ska du göra?

Samma har i England! Jag tror att det beror pa att folk fortfarande har valdigt bestamda asikter om hur flickor/pojkar ar, eller att de vill veta om de ska kopa blatt eller rosa i present. Trottsamt. Vi ska ta reda pa konet, langd, tecken pa missbildningar - allt! Vi vill helt enkelt veta sa mycket som mojligt om den har lilla personen Daremot spelar konet ingen roll, och kommer inte att inverka pa planeringen pa nagot satt (forutom namnet da). 
  • Nillaa
    Smidth skrev 2016-01-10 08:04:24 följande:

Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)

Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.

Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)

Jag bor i Göteborg!
  • Elenius

Har senaste veckan haft väldigt mkt huvudvärk, är det något som kan ha med graviditeten att göra eller helt enkelt pga mer stress från en tenta? Någon som vet, tänker ifall jag behöver kolla upp det :)

Svar på tråden Junibebisar 2016