Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Att försäkringen gäller från v 22 i båda fallen stämmer, men i gratisvarianten är alltså allt som upptäcks före v 22 undantaget kan man sammanfatta det som.
Tack! Det var en otrolig lättnad. Vi fick fina bilder också även om bebis hade lite svårt att vara still. Men det var så otroligt häftigt att se bebis sparka samtidigt som man inte känner alls mkt i magen.
Har du någon känsla på vad det kan vara? Jag hade en otrolig stark känsla innan att det var en tjej och den känslan stämde.
Har ni börjat diskutera namn? Vi hade mkt lättare för killnamn än tjejnamn.
Men längtan till juni blev mkt mkt större. Hoppas resterande tid går lika fort som de första 19 veckorna.
Tack! Det var en otrolig lättnad. Vi fick fina bilder också även om bebis hade lite svårt att vara still. Men det var så otroligt häftigt att se bebis sparka samtidigt som man inte känner alls mkt i magen.
Har du någon känsla på vad det kan vara? Jag hade en otrolig stark känsla innan att det var en tjej och den känslan stämde.
Men längtan till juni blev mkt mkt större. Hoppas resterande tid går lika fort som de första 19 veckorna.
Vi hade RUL den 5/1 och vi kollade kön, vi är alldeles för nyfikna. Det är en liten Ellen i magen. Känns mer verkligt nu.
I samband med RUL gick vi även ut med det officiellt på facebook och ryktet sprider sig nu på jobbet. Har fått en massa grattis idag och alla på jobbet verkar otroligt glada för min/vår skull.
Jag är i vecka 19 (18+4) och det har börjat synas. Jag är väldigt liten från början så för mig syns det stor skillnad.
Nu har jag tecknat Folksams försäkring. Den börjar gälla dagen efter man betalt premien och tydligen skickar de bara faktura så jag antar att det ska mycket till att den faktiskt börjar gälla innan RUL på tisdag... Gratisförsäkringen verkade vara inbakad i samma som betalförsäkringen, så vet inte om den börjar gälla på en gång. Förvirrande!
Citerar TryggHansa:
"Gravidförsäkring Gratis börjar gälla dagen efter den dag du tecknat den. Tillägget Gravidförsäkring Extra börjar gälla dagen efter den dag du betalat premien. Båda gäller tidigast från graviditetsvecka 22. Försäkringen gäller inte för sådant som visat symtom innan du tecknade den. Därför är det viktigt att teckna den tidigt i graviditeten. Om du tecknar Gravidförsäkring Extra innan graviditetsvecka 22 kan barnet senare få ersättning för vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar som upptäckts före vecka 22, till exempel vid ultraljud. Förutsättningen är att försäkringen var betald senast dagen innan upptäckten."
Med andra ord: Har du betalat försäkringen före RUL och de ser en avvikelse på tex klumpfot kan det täckas av försäkringen. Upptäcker man detta först och tecknar försäkring efter RUL så gäller inte försäkringen längre för just klumpfot, utan det blir undantaget
Så fungerar försäkringsbranschen tyvärr. Du kan aldrig försäkra ett fel som du redan har upptäckt vare sig det gäller människor eller varor.