• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Frankie Bean

Hur ofta har ni besök hos bm? Var på inskrivning i slutet av november och nästa besök är i mitten av mars? Känns så långt emellan...

Dock har jag två ultraljud emellan, ett har jag varit på och nästa 1/2

• Dance dance dance
    Ellaria skrev 2016-01-06 18:28:55 följande:
    Trygghansas gratisförsäkring. Ska ändra till betal-versionen efter RUL. Den börjar inte gälla förrän v.22 iallafall.
    You know nothing, Jon Snow
    Jag tror du måste teckna tilläggsförsäkringen innan rul, eftersom den gäller för vissa sjukdomar/förändringar som kan upptäckas vid rul.
  • Ellaria
    Dance dance dance skrev 2016-01-06 21:48:55 följande:
    Jag tror du måste teckna tilläggsförsäkringen innan rul, eftersom den gäller för vissa sjukdomar/förändringar som kan upptäckas vid rul.
    Jag har redan den som är gratis. Den täcker för sådant. Efter RUL kommer jag uppgradera till deras betalförsäkring.
    You know nothing, Jon Snow
  • Millemupp

Hej! Vill gärna vara med här! Är i vecka 17, BF 17/6. Har RUL om ca 2 veckor. Ett barn sedan tidigare, tyvärr med ett funktionshinder. Så jag är aningen mer nervös denna gång, och kommer därför att få ett extra UL längre fram i graviditeten. Finns det någon BF-lista längre bakåt i tråden? Har inte hunnit läsa igenom så mycket än.

• ottosson90
    Millemupp skrev 2016-01-06 22:40:22 följande:

Hej! Vill gärna vara med här! Är i vecka 17, BF 17/6. Har RUL om ca 2 veckor. Ett barn sedan tidigare, tyvärr med ett funktionshinder. Så jag är aningen mer nervös denna gång, och kommer därför att få ett extra UL längre fram i graviditeten. Finns det någon BF-lista längre bakåt i tråden? Har inte hunnit läsa igenom så mycket än.

Jag har också BF 17/6 liksom dig. Var även fler som hade det, riktigt roligt att få följa varandra! :) är mitt första barn :)
  • Tiana
    Ellaria skrev 2016-01-06 22:37:05 följande:
    Jag har redan den som är gratis. Den täcker för sådant. Efter RUL kommer jag uppgradera till deras betalförsäkring.
    Tänk på att om du inte har betalvarianten före RUL så täcker den inte det som ev upptäcks då. Har du betalat försäkringen före RUL så täcks även dessa.
  • tofslan
    Tiana skrev 2016-01-07 08:21:08 följande:
    Tänk på att om du inte har betalvarianten före RUL så täcker den inte det som ev upptäcks då. Har du betalat försäkringen före RUL så täcks även dessa.
    Ah, tack för påminnelsen om detta. Ska genast fixa gravidförsäkring!
  • Tiana
    tofslan skrev 2016-01-07 08:34:43 följande:
    Ah, tack för påminnelsen om detta. Ska genast fixa gravidförsäkring!
    Jag fixade min mitt i natten i natt Skrattande
  • tofslan
    Tiana skrev 2016-01-07 08:59:46 följande:
    Jag fixade min mitt i natten i natt Skrattande
    Och nu har jag också fixat! Det blev Trygg-Hansa extra. Känns tryggt att ha det ordnat!

RUL om prick en vecka. Längtar.
  • Micajin

Går in i vecka 16 idag! Har börjat få mage och går knappt att dölja även om jag har pösiga kläder. Tänkte vänta med att berätta tills RuL är gjort vilket är den 28/1!

Vi tänkte ta reda på kön, hur har ni andra gjort?

Svar på tråden Junibebisar 2016