Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
BF 11 juni
5:e barnet.
VI har en Emmaljunga Edge från 2006. Underbar vagn! Både nackdel och fördel att den är stor och stabil. Stora härliga lufthjul (haft punka en gång när tredje barnet använde den och hade jag tagit hand om pyspunkan direkt istället för att dra på det så hade jag sluppit stå där på stan med punka) som tar sig fram överallt. Det stod att det var terränghjul så min man körde den lite överallt. "Har jag betalat för det så".
Jag vet dock inte om jag kommer använda den denna gång. Är tveksam till om den går in i bilen om hela familjen ska med. Funderar dock på att använda bärsjal om alla ska med och barnvagn om bara jag och barnet ska iväg.
Det här med vagn!
Det är en djungel tycker jag!
Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.
Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.
Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.
Det här med vagn!
Det är en djungel tycker jag!
Min man vill ha bärsjäl och en vandringsbär-ryggsäck.
Jag vet inte vad jag vill! Vagn ska vi ha i vilket fall som helst. Jag vill nog helst ha en Emmaljunga från 2005/2007 någonstans. Dom tycker jag är fina och har stora normala hjul. Vi bor på landet och är mycket i sommarstugan, skidbacken och efter grusvägar/bättre stigar ned till vår strand och badplats.
Jag har hittat en vacker vagn men jag tror inte den är lika hållbar som de andra äldre vagnarna.
Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)
Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.
Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)
Hoppar in här :) väntar andra barnet, beräknad 21/6. Har en son som är 10 månader. RUL 25/1, har inte bestämt ännu om vi ska försöka tjuvkika (med sonen försökte vi men han rördes för mycket!). Börjar äntligen må bättre, mindre illamående men foglossningen börjar komma mer och mer, främst svanskotan men även ländryggen. Med sonen var jag sjukskriven 50% från v 21. Är mammaledig nu men planen är att jobba mars-april, får se hur det ska gå!
Jupp, fasta hjul! Så var det på den tiden! Jag rattade runt den med en hand på ett kick, visst lite tungt och bökigt ibland, men jag var (är) nöjd.
Beror ju helt på vart en ska gå. Vill en springa runt på stan, in och ut ur små butiker eller få in vagnen på ett trångt fik alla dagar i veckan att jag hade valt en vagn med små rörliga hjul. Vill en gå långpromenader på grusvägar och stigar alla dagar i veckan att jag tar min pansarvagn! Den går stabilt över stock och sten.
Jag har haft kraftig huvudvärk ändå sedan början av grav (v 19 nu) igår var jag till läkaren o kollade blodtryck o järnvärde. Allt ok! :) han sjukskrev mig dock 100% i 3,5 vecka så att jag skulle få vila. Suverän läkare! O vilken lättnad att kunna äta, sova o leva normalt idag utan att behöva stressa över jobbet.
Har varit på rul. Allt såg fint ut :) är beräknad till 17 juni.
Gemet pekar på könet.. vilket kön tror ni att det är? Barnmorskan sa vad hon trodde. Man kan googla ultrasound boy eller ultrasound girl så kan man jämföra.

Vi var också på rul idag. Allt såg fint ut även om bm tyckte att bebisen var lite mindre än genomsnittet, men verkade inte vara nåt som tydde på att nåt var fel. Så det var skönt! Vi ville veta könet men busungen låg med navelsträngen mellan benen precis hela tiden så det gick inte att se! Kom på efteråt att hon inte sa nåt bf, så jag antar att det är samma som vi hade förut, 8/6. Men det lär väl stå i journalen.
Gör man nåt mer planerat ultraljud efter rul? Jag tänkte underöka möjligheten att göra extra för att få veta kön. Kan tänka mig att betala ett par hundra men inga större summor, då får vi hålla oss till förlossningen!
Har varit på rul. Allt såg fint ut :) är beräknad till 17 juni.
Gemet pekar på könet.. vilket kön tror ni att det är? Barnmorskan sa vad hon trodde. Man kan googla ultrasound boy eller ultrasound girl så kan man jämföra.