• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Maräng87
    Smidth skrev 2016-01-13 07:49:43 följande:
    Så roligt :) är med i en fb grupp om du vill vara med där så har du Info på :

Bf Juni/Juli 2016 Från Kungsbacka
    Provade att söka på fb men fick inte fram något!
  • Tiana
    annieh897 skrev 2016-01-13 16:50:53 följande:

Nån mer som inte har känt några rörelser än? Jag går in i v 20 imorgon och tycker det verkar som de flesta känt i flera veckor redan.

V18 och ingenting här heller.
  • Smidth
    Maräng87 skrev 2016-01-13 18:20:03 följande:

[/

[quote=76225561][quote-nick]Maräng87 skrev 2016-01-13 18:20:03 följande:[/quote-nick]

Va otydlig, det är en tråd här på familjeliv. :)
  • vindruvan

V 17 och inga känningar här. Det beror ju också på hur moderkakan ligger i förhållande till bebis. Jag har ju inte gått så långt så jag oroar mig inte.

Pga problem när jag fick mitt första barn så har jag fått remiss till spec.mödravården. Där kommer det att göras extra ul för att se att allt står rätt till denna gång. Jag gick på alla kontroller/besök med första men BM tog inte så allvarligt på att SF-måttet inte ökade som det borde vilket resulterade i en dödfödd (enligt journalen) bebis i akutsnitt i v 35, tack och lov fick dom igång hjärta och andning.

• Smidth
    annieh897 skrev 2016-01-13 16:50:53 följande:

Nån mer som inte har känt några rörelser än? Jag går in i v 20 imorgon och tycker det verkar som de flesta känt i flera veckor redan.

Jag börja känna rörelser strax innan vecka 23 med första barnet, nu är jag snart i vecka 20 med nummer två och har inte känt något. Men är inte orolig alls, har mått dåligt sedan vecka 5 så tar det som ett bra graviditetstecken :)
  • bryrmiginte

Va på rul idag, allt såg bra ut men moderkakan va långt ner så ska tillbaka om någon vecka och kolla om den flyttar sig :)

• Tiana

Någon mer som fått otroligt känslig hy? Idag fick jag smörja in ansiktet med lugnande after sun. Precis allt annat sved som attan, även min vanliga kräm.

• frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-01-13 21:04:52 följande:

Någon mer som fått otroligt känslig hy? Idag fick jag smörja in ansiktet med lugnande after sun. Precis allt annat sved som attan, även min vanliga kräm.

Känner inte igen. Jag har fått mycket bättre hy dock. Men är torr, har väl med vintern att göra. Kan det inte vara det torra som svider då du smörjer dig? Det kan det göra runt näsan på mig, det bränner som bara den men det går över då salvan åkt in i huden.
  • Tiana
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 21:11:12 följande:

Känner inte igen. Jag har fått mycket bättre hy dock. Men är torr, har väl med vintern att göra. Kan det inte vara det torra som svider då du smörjer dig? Det kan det göra runt näsan på mig, det bränner som bara den men det går över då salvan åkt in i huden.

Det kan ju vara så. Har bara inte haft det så här innan så slängde ut frågan
  • frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-01-13 21:24:29 följande:

Det kan ju vara så. Har bara inte haft det så här innan så slängde ut frågan

Förstår. Hoppas att det går över snart!
Svar på tråden Junibebisar 2016