• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Millemupp
    bryrmiginte skrev 2016-01-15 22:36:42 följande:

Går in i v 20 imorgon, hade en liten blödning i v 14 och i v 17, men va så lite att de bara kom på pappret när jag torka mig. Nu är jag lite rädd att börja blöda eftersom bm sa att man skulle ringa gyn eller förlossningen bara av småblödningar.

I pappret jag fick från kub-testet stod det att min moderkaka låg långt ner i framvägg. Har RUL på tisdag (är i vecka 19). Har inte märkt av blödningar men har heller inte märkt några rörelser. Är omföderska. Ska fråga om det då. Det enda jag läst mig till att om moderkakan inte flyttar sig så kan det bli aktuellt med kejsarsnitt, men det är tydligen väldigt ovanligt.
  • tofslan
    vindruvan skrev 2016-01-16 17:38:12 följande:
    Åh väntar du tvillingar? Vad spännande!
    Japp, tack! Spännande var ordet :)
  • frucgsvensson
    Millemupp skrev 2016-01-16 19:43:26 följande:

I pappret jag fick från kub-testet stod det att min moderkaka låg långt ner i framvägg. Har RUL på tisdag (är i vecka 19). Har inte märkt av blödningar men har heller inte märkt några rörelser. Är omföderska. Ska fråga om det då. Det enda jag läst mig till att om moderkakan inte flyttar sig så kan det bli aktuellt med kejsarsnitt, men det är tydligen väldigt ovanligt.

Jag har moderkakan i framvägg, dock inte långt ner. Jag är förstföderska och är i slutet på vecka 20, känner honom varje dag. Inte utanpå än dock.
  • vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-16 20:10:16 följande:
    Japp, tack! Spännande var ordet :)
    Grattis, ja min bror fick tvillingar gör 2 år sen och det är ju härligt med två små godingar.
  • frucgsvensson
    ebe91 skrev 2016-01-16 08:59:38 följande:

Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.

Nä mina gör inte heller ont. Lite ovant och obehagligt bara när magen blir stenhård :)
  • frucgsvensson
    annieh897 skrev 2016-01-16 16:38:44 följande:

Jag funderar på om jag känner sammandragningar eller om det bara är tarmarna som jobbar. Det känns ungefär som att nån trycker magen utåt inifrån med stora knytnävar. Gör inte ont, bara lite obehagligt.

För mig så är det som att hela magen bara knyter ihop sig. Och så blir den hård. Jag känner ju att det är livmodern för jag blir inte hård högre upp vid revbenen liksom.
  • tofslan
    vindruvan skrev 2016-01-16 22:09:51 följande:
    Grattis, ja min bror fick tvillingar gör 2 år sen och det är ju härligt med två små godingar.
    Åh, kul! Har det funkat bra för dom? Jag känner ingen med tvillingar och har en fyraåring sen innan. Tyckte första året var rätt tungt med en så jag har svårt att se hur det ska gå till med två men på nåt sätt klarar man det ju alltid. Får se till att våga be omgivningen om mycket hjälp vid behov bara.

Jag dricker morgonkaffe för fullt här. ÅHHH vad jag njuter av att kaffet är gott igen!
  • UK Jennie
    tofslan skrev 2016-01-16 16:37:33 följande:

Förutom sammandragningar (=måste gå låååångsamt) och lite dålig sömn mår jag toppenbra nu. Det är tom gott att dricka kaffe igen! Och jag är inte sådär jobbigt hungrig hela tiden längre. Andra trimestern är så mycket bättre än de andra två :)

Haller total-med! Jag tycker att det ar sa fantastiskt att vara gravid, sarskilt i andra trimestern nar man kan njuta av kombon kanna-sig-nastan-som-vanligt och fa-gravidmage-och-kanna-bebisen-buffa  
  • lillmysan

Blev lite fundersam kring sammandragningarna...duschade nyss och känner att jag får en rejäl sammandragning, men till saken hör att den höll i sig sjuukt länge...har satt mig ned i soffan nu för att vila med tycker fortfarande det känt spänt och lite ömt..

• annieh897
    frucgsvensson skrev 2016-01-16 22:50:30 följande:

För mig så är det som att hela magen bara knyter ihop sig. Och så blir den hård. Jag känner ju att det är livmodern för jag blir inte hård högre upp vid revbenen liksom.

Jag insåg efter ett tag att det nog var både tarmar, uppblåst mage och sammandragningar. Hade händerna på magen och helt plötsligt drog livmodern ihop sig och blev jättehård.
Svar på tråden Junibebisar 2016