Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Går in i v 20 imorgon, hade en liten blödning i v 14 och i v 17, men va så lite att de bara kom på pappret när jag torka mig. Nu är jag lite rädd att börja blöda eftersom bm sa att man skulle ringa gyn eller förlossningen bara av småblödningar.
I pappret jag fick från kub-testet stod det att min moderkaka låg långt ner i framvägg. Har RUL på tisdag (är i vecka 19). Har inte märkt av blödningar men har heller inte märkt några rörelser. Är omföderska. Ska fråga om det då. Det enda jag läst mig till att om moderkakan inte flyttar sig så kan det bli aktuellt med kejsarsnitt, men det är tydligen väldigt ovanligt.
Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.
Jag funderar på om jag känner sammandragningar eller om det bara är tarmarna som jobbar. Det känns ungefär som att nån trycker magen utåt inifrån med stora knytnävar. Gör inte ont, bara lite obehagligt.
Förutom sammandragningar (=måste gå låååångsamt) och lite dålig sömn mår jag toppenbra nu. Det är tom gott att dricka kaffe igen! Och jag är inte sådär jobbigt hungrig hela tiden längre. Andra trimestern är så mycket bättre än de andra två :)
Blev lite fundersam kring sammandragningarna...duschade nyss och känner att jag får en rejäl sammandragning, men till saken hör att den höll i sig sjuukt länge...har satt mig ned i soffan nu för att vila med tycker fortfarande det känt spänt och lite ömt..
För mig så är det som att hela magen bara knyter ihop sig. Och så blir den hård. Jag känner ju att det är livmodern för jag blir inte hård högre upp vid revbenen liksom.