• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-17 09:02:09 följande:
    Åh, kul! Har det funkat bra för dom? Jag känner ingen med tvillingar och har en fyraåring sen innan. Tyckte första året var rätt tungt med en så jag har svårt att se hur det ska gå till med två men på nåt sätt klarar man det ju alltid. Får se till att våga be omgivningen om mycket hjälp vid behov bara.

Jag dricker morgonkaffe för fullt här. ÅHHH vad jag njuter av att kaffet är gott igen!

Jo det har gått bra för dom, självklart är det mer jobb med två men dom har fixat det bra ändå tycker jag. Du/ni ska absolut våga be om hjälp, bra med ett ganska stort syskon också som kan hjälpa till att hämta något vid behov också
    Jag vet att svägerskan pallrade upp dom mot varsin kudde vid matning t.ex. när dom drack flaska så att hon kunde ge båda samtidigt. Tvåhands-fattning liksom.

Och ja, man klarar ju alltid av det på något sätt

• bryrmiginte

Nån mer som fått hög puls och hjärtklappning? Jag kan knappt ställa mig upp nu pga pulse n, går upp till 160 direkt, inge kul alls.

• frucgsvensson
    bryrmiginte skrev 2016-01-17 21:51:50 följande:

Nån mer som fått hög puls och hjärtklappning? Jag kan knappt ställa mig upp nu pga pulse n, går upp till 160 direkt, inge kul alls.

Jag kan få det om jag anstränger mig (som du betyder gå upp för trappen till övervåningen...).

Fast inte att jag knappt kan ställa mig upp.. Kolla upp blodtrycket!
  • Millemupp
    frucgsvensson skrev 2016-01-16 20:43:09 följande:

Jag har moderkakan i framvägg, dock inte långt ner. Jag är förstföderska och är i slutet på vecka 20, känner honom varje dag. Inte utanpå än dock.

Vad bra, då slipper du de bekymren! Hur länge har du känt rörelser? Gör mig långsamt galen att inte känna nåt än, man vill ju veta att lilla kotten har det bra där inne
  • bryrmiginte
    frucgsvensson skrev 2016-01-17 23:10:51 följande:

Jag kan få det om jag anstränger mig (som du betyder gå upp för trappen till övervåningen...).

Fast inte att jag knappt kan ställa mig upp.. Kolla upp blodtrycket!

Har kollat blodtryck också som är normalt när jag sitter/ligger , reser jag mig sjunker de jättemycket samtidigt som pulsen rusar iväg, har problem med ångest också så pulsen blir ju bara värre när jag tänker på den , och kan inte låta bli att tänka heller;(
  • annieh897
    bryrmiginte skrev 2016-01-17 21:51:50 följande:

Jag har haft så sen jag blev gravid. Vissa dagar är värre än andra. Måste ta det jättelugnt när jag reser mig, framförallt på morgonen.
  • Tiana

Ännu en milstolpe idag. 150 dagar till bf enligt appen. Ska bli spännande att se om den siffran står fast om en vecka på RUL.

• frucgsvensson
    Millemupp skrev 2016-01-17 23:23:50 följande:

Vad bra, då slipper du de bekymren! Hur länge har du känt rörelser? Gör mig långsamt galen att inte känna nåt än, man vill ju veta att lilla kotten har det bra där inne

Jag har nog känt sedan vecka 18 mer eller mindre. I början trodde jag att det var tarmarna men nu vet jag skillnaden :)
  • annieh897

Jag är jätteglad över att vara gravid och jag längtar så efter att få träffa vår bebis... Men fy sjutton för att vara gravid ändå. Jag har inte mått bra nån gång sen jag blev gravid så nåt härligt "gravid-glow" kan vi knappast snacka om. Nån som känner likadant?

• Kristalii
    annieh897 skrev 2016-01-18 08:36:27 följande:

Jag är jätteglad över att vara gravid och jag längtar så efter att få träffa vår bebis... Men fy sjutton för att vara gravid ändå. Jag har inte mått bra nån gång sen jag blev gravid så nåt härligt "gravid-glow" kan vi knappast snacka om. Nån som känner likadant?

Oh ja! Jag mår inte direkt dåligt kroppsligt eller så, men det är ingen höjdare att vara gravid. Att se i appen hur många dagar det är kvar är en pina. Snabbspola tiden framåt tack! Och sparkarna som "alla" längtar efter, tycker är så mysiga och härliga att känna, näh, emellanåt tycker jag det känns läskigt på nåt sätt.
Svar på tråden Junibebisar 2016