• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N
    frucgsvensson skrev 2016-01-15 23:21:21 följande:

Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.

Jag har också sammandragningar redan. Fick både med dottern och nu denna gången i v 16+. Precis som du beskriver dem känns det och får också fler om jag gör snabba rörelser som att vända mig snabbt i sängen eller böja mig ner för att plocka upp något från golvet lite för snabbt. Mina kan kännas obehagliga men ska inte göra ont. Prata med din BM om dem så ni har koll. Förra gången gick mina över till att göra ont i v 24 och fick även en blödning i samband med det så jag fick stränga förbud mot all fysisk aktivitet :( allt gick bra och hon föddes i v 40+0 så fick inte för tidigt som då va risken :)
  • ebe91

Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.

Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.
  • Trolleri

Någon som väntar nummer tre här? Isf finns det en facebook-grupp för oss som väntar trean till sommaren 2016. Skicka mig ett PM om du vill vara med! 

• vindruvan

Känner inga sammandragningar (osäker på hur det ens känns) men har däremot lite ont i skinkorna, ungefär som träningsvärk fast utan träning. Blir lite värre om jag går snabbt tex.

• tofslan

Ja det låter som solklara sammandragningar. Nämn det för din BM vid tillfälle, det är ju inte farligt så länge de inte gör ont men bra att nämna.

Vi är många som fick det tidigt här i tråden hör jag. Jag har haft sammandragningar sen vecka 17 tror jag det var.

Jag går in i vecka 20 imorgon! Ganska svårt att sova nu för bebisarna i magen gympar som mest mitt i natten :)
  • tofslan

Förutom sammandragningar (=måste gå låååångsamt) och lite dålig sömn mår jag toppenbra nu. Det är tom gott att dricka kaffe igen! Och jag är inte sådär jobbigt hungrig hela tiden längre. Andra trimestern är så mycket bättre än de andra två :)

• annieh897

Jag funderar på om jag känner sammandragningar eller om det bara är tarmarna som jobbar. Det känns ungefär som att nån trycker magen utåt inifrån med stora knytnävar. Gör inte ont, bara lite obehagligt.

• Tiana

Växtvärk och foglossning idag. Ingen skön kombination kan jag meddela! Men det går att stå ut med utan piller i alla fall.

• vindruvan
    tofslan skrev 2016-01-16 16:35:20 följande:

Ja det låter som solklara sammandragningar. Nämn det för din BM vid tillfälle, det är ju inte farligt så länge de inte gör ont men bra att nämna.

Vi är många som fick det tidigt här i tråden hör jag. Jag har haft sammandragningar sen vecka 17 tror jag det var.

Jag går in i vecka 20 imorgon! Ganska svårt att sova nu för bebisarna i magen gympar som mest mitt i natten :)

Åh väntar du tvillingar? Vad spännande!
Svar på tråden Junibebisar 2016