Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o
Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)
Magsjukan anlände hemma hos oss igår..sonen har spytt och jag har fått det andra vägen samtidigt som jag upplever att jag fått fler sammandragningar på rygg. Har legat på sidan sedan igår, nu har jag ont i ryggen också..inte lätt detta. Någon mer som har haft samma otur ?
Jag har inte övervägt vaccinering mot flunsan faktiskt utan snarare resonerat som så att jag vill undvika extra "skit" i kroppen i onödan. Jag får hoppas att jag slipper bli sjuk och jag tänker (naivt kanske) att jag klarar mig även ifall jag skulle drabbas.
Vad roligt att vi var så lika! :)
Jo, han ska få en juniorsäng. Han vägrar sova i spjälsängen om vi har alla sidor, så har redan tagit bort ena långsidan o har spjälsängen skjuten mot vår säng. Tänkte köpa en sån där fallbräda man skruvar fast och sen ha typ en madrass på golvet ifall han rullar ut, men det blir om någon månad typ. Jag ska börja jobba nu 1/3 (8 v) så tänker att det blir nog stor omställning för han då.
I helgen kände sambon en liten spark för första gången. Så imorse när han kom hem från nattskiftet var det så livat i magen att han lyckades känna tre ordentliga sparkar inom bara nån minut. Bebis börjar bli stark!
Någon som vet hur tunga lyft har för påvärkan på bebis / grav? Jobbar på förskola
Någon som vet hur tunga lyft har för påvärkan på bebis / grav? Jobbar på förskola
Oj vi är väldigt lika varandra i tid Vår son fyller 1år den 19:e, är gtavid i v22, har köpt en Bugaboo Donkey och har sedan tidigare en Brio Smile haha! Tyckte det var lite kul
Ger ni er sons spjälsäng till nya bebisen? Ska han sova i en juniorsäng sedan? Vi vet inte hur vi ska göra... Vet inte om han är redo för en liten säng eller om vi ska köpa en sån liten spjälsäng att ha bredvid sängen för bebisen. Alla har gett oss rådet att avvakta för han är för liten så vore kul och se hur andra gör