• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • vindruvan

Gjorde rul nr 2 idag då hon inte såg bla hjärtat ordentligt förra veckan. För en vecka sen sa hon "tjej" och idag sa hon "kille". Vet inte riktigt vad jag sa tro men väntar med att ställa in mig på kön tills vi gör nästa ul på Spec mvc.

• Liinaa91
    frucgsvensson skrev 2016-02-10 13:02:53 följande:

Jag jobbar inom vården där det är EXTREMT tunga lyft och mycket konstiga böjningar osv och min kropp pallar inte mycket länge till kan jag säga. Jag har dessutom problem med foglossning och igår "small" det till i ryggen ordentligt under ett lyft.

Man måste verkligen jobba ergonomiskt så tänk på det! Man ska ju vara försiktig med lyft sp det handlar om tekniken, det här med böjda ben och rak rygg.

Jo det är tungt har jobbat i vården själv. Men bebisen blir ej påverkad?
  • MrsLovisa
    ebe91 skrev 2016-02-10 09:35:45 följande:

Ja, han samsover mest med oss också så vi får helt enkelt se hur det blir med egen säng i eget rum. Men förhoppningsvis innan sommaren så slipper han vakna när lillasyster vaknar om natten :)

Med sonen visste vi inte då han inte ville visa (sambon ville jättegärna veta, för mig kvittade det så vi försökte då iaf). Den här gången sa vi att om de ser får de gärna berätta, och det visade sig då vara en flicka :)

Jag har inte testkört donkyn nå, den åkte direkt in i förrådet... Jag tycker brio smile är jätteranglig, har bara haft den som "bil-vagn" för jag kunde spänna fast babyskyddet i den o den tog mindre plats (alltså haft den när jag gått i affärer osv). Bor ju i norrbotten och den går verkligen inte att köra i snö... Vi är i thailand just nu och har med den hit, funkar helt okej som resevagn då den är så pass smidig men det är ju ingen vagn man vill dra några längre sträckor i sanden... Vi ska nog också sälja den då vi kmr hem, läste att man med hjälp av dubbla adaptrar även kunde fästa babyskyddet vi har på donkyn.

Det känns rätt skönt att det bara är knappt 8 veckor som jag ska jobba, mjukstart typ. Hade inte kunnat sätta han på dagis och jobba heltid närmsta tiden, och nu får han ju lite kvalitetstid med sin pappa. Hur länge har du tänkt jobba?

Aha oki inte bara vi då Vi har testat eget rum men han skrek som om 10 vålnader var där inne, jag blev så rädd att jag vågade inte vara där inne för att natta honom...

Grattis!! Jag hoppas på en pojke men känns som en flicka, spelar absolut ingen roll för jag kommer bli glad oavsett

Hahahaha jag tyckte Smilen var jätteranglig tills jag körde Donkeyn!! Man blir mörkrädd för jag förstår inte redigt vad man betalar för... Älskade verkligen att man kunde ha på babyskyddet på Brion men känner inte för att köpa ett nytt så vi ska fortsätta ha Brion i bilen för när man typ handlar på affären eller så, får se hur det går! Ah norrbotten? Jag kommer från Luleå men bor nu i Kalmar

Jag ska arbeta tills 27/5 och sedan ta semester fram tills bf, sist arbetade jag tills kvällen innan sonen föddes och vill inte göra om det utan umgås o ta det lugnt.
  • ebe91
    MrsLovisa skrev 2016-02-11 04:00:50 följande:
    Aha oki inte bara vi då Vi har testat eget rum men han skrek som om 10 vålnader var där inne, jag blev så rädd att jag vågade inte vara där inne för att natta honom...

Grattis!! Jag hoppas på en pojke men känns som en flicka, spelar absolut ingen roll för jag kommer bli glad oavsett

Hahahaha jag tyckte Smilen var jätteranglig tills jag körde Donkeyn!! Man blir mörkrädd för jag förstår inte redigt vad man betalar för... Älskade verkligen att man kunde ha på babyskyddet på Brion men känner inte för att köpa ett nytt så vi ska fortsätta ha Brion i bilen för när man typ handlar på affären eller så, får se hur det går! Ah norrbotten? Jag kommer från Luleå men bor nu i Kalmar

Jag ska arbeta tills 27/5 och sedan ta semester fram tills bf, sist arbetade jag tills kvällen innan sonen föddes och vill inte göra om det utan umgås o ta det lugnt.
    Sist vi provade ha han i eget rum var han absolut inte redo, sov bara kortare snuttat själv och vaknade hela tiden. Nu har han äntligen börjat sova hela nätter så nu kanske det är möjligt att flytta han igen :)

Jag hoppades också på en pojke (av praktiskt skäl) men var säker från dag ett att det var en flicka.

Haha okej! Får se vad jag tycker när jag väl tar fram den ;) vad har du för babyskydd? vi har brio primo o den kan man somsagt även fästa på donkyn :)

Japp, Boden för att vara mer precis :) jaså, verkligen från norr till söder!

Oj, ja kvällen innan är ju lite tajt ;) jag tror jag kommer ha sista passet 22 april, eller något sånt :)
  • gr0

Hur mår ni om morgonen? Jag är förvisso ingen morgonmänniska och har aldrig varit pigg på morgonen men det här är helt hemskt. Jag vaknar och stiger upp som jag ska och får i mej frukost men jag är helt slut i hela kroppen, har även hjärtklappning och krånglig mage och det mesta känns bara hemskt. Måste ofta vila lite efter frukosten.

Jag käkar järntabletter och har blivit lite piggare över lag, men fram till lunch är jag som levande död. Tur jag har flextid på jobbet.

• MrsLovisa
    Kawinna skrev 2016-02-10 16:57:50 följande:

Vi har också en son på 11 månader. Vi har köpt en till spjälsängen som man kan ta bort ena sidan på då Storebror får den när lillan kommer :)

Jaha nä så kul! Vad är det för märke på sängen? Kanske kan vara ett alternativ...
  • MrsLovisa
    ebe91 skrev 2016-02-11 01:37:25 följande:

Haha okej! Får se vad jag tycker när jag väl tar fram den ;) vad har du för babyskydd? vi har brio primo o den kan man somsagt även fästa på donkyn :)

Japp, Boden för att vara mer precis :) jaså, verkligen från norr till söder!

Oj, ja kvällen innan är ju lite tajt ;) jag tror jag kommer ha sista passet 22 april, eller något sånt :)

Nä vad säger du?? Finns det en adapter till primon??? Måste jag kolla! Ja vi har Primo med, ett lätt babyskydd Vi köpte en tvilling Donkey och har bara en tvillingadapter till besafe, vi har absolut ingen nytta av den och en smal marknad för att sälja begagnad.

Ahh Boden bodde jag i 6år innan jag flyttade ner men är född i Luleå och bodde där tills jag var 19år
  • Tiana

Tur man kan skratta åt sig själv. Jag har alltid varit smal och nu de senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit ledsen om kvällarna för att min midja är borta. Inte för att det är någon överraskning direkt, jag vet ju vad son händer när man är gravid, men att jag skulle reagera så här var jag inte det minsta beredd på. Antar att det lägger sig snart som alla andra konstigheter gjort under graviditeten :D

• MrsLovisa
    Tiana skrev 2016-02-11 11:10:27 följande:

Tur man kan skratta åt sig själv. Jag har alltid varit smal och nu de senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit ledsen om kvällarna för att min midja är borta. Inte för att det är någon överraskning direkt, jag vet ju vad son händer när man är gravid, men att jag skulle reagera så här var jag inte det minsta beredd på. Antar att det lägger sig snart som alla andra konstigheter gjort under graviditeten :D

Haha ja men man blir lite underlig igår började jag gråta på jobbet för att detta är sista gången jag är gravid och att jag inte njuter av det tillräckligt!! Hormonerna gör en lite knasig
  • Ajvar
    gr0 skrev 2016-02-11 09:30:19 följande:

Hur mår ni om morgonen? Jag är förvisso ingen morgonmänniska och har aldrig varit pigg på morgonen men det här är helt hemskt. Jag vaknar och stiger upp som jag ska och får i mej frukost men jag är helt slut i hela kroppen, har även hjärtklappning och krånglig mage och det mesta känns bara hemskt. Måste ofta vila lite efter frukosten.

Jag käkar järntabletter och har blivit lite piggare över lag, men fram till lunch är jag som levande död. Tur jag har flextid på jobbet.

Tvärtom för mig! Är uppe halv 6 och lägger mig senast 21 varje dag. Kämpar verkligen för att hålla mig vaken hela kvällarna.
Svar på tråden Junibebisar 2016