• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Cherryay
    annieh897 skrev 2016-02-13 19:33:59 följande:

Ser att flera är överrörliga - nån mer än jag som har EDS (Ehlers-Danlos syndrom)?

Aldrig hört talas om det tidigare, men nu när jag sökte på det och läste så inser jag att det vore värt att kolla upp! Har aldrig tänkt på det, bara fått höra sen barnsben att "bita ihop". Jag och min äldsta syster har det värst i vår familj, ska absolut be henne kolla upp EDS också!
  • annieh897
    Cherryay skrev 2016-02-14 10:20:09 följande:

Aldrig hört talas om det tidigare, men nu när jag sökte på det och läste så inser jag att det vore värt att kolla upp! Har aldrig tänkt på det, bara fått höra sen barnsben att "bita ihop". Jag och min äldsta syster har det värst i vår familj, ska absolut be henne kolla upp EDS också!

Forskare tror att EDS är mycket vanligare än vad man vetat om tidigare. Problemet är det att så få läkare känner till det så det är svårt att få diagnos. Men om du har problem då kan det vara värt att kolla upp. Jag och båda mina syskon har fått diagnos ganska nyligen. Pappa har ingen diagnos, men det är tydligt att det är från honom vi ärvt det.
  • Kawinna
    MrsLovisa skrev 2016-02-11 10:02:58 följande:

Jaha nä så kul! Vad är det för märke på sängen? Kanske kan vara ett alternativ...

Vi köpte begagnad men den är från Ikea :) de har lite olika modeller där man kan göra så!
  • Elenius

Tack för svaren :)!

En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?

Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!

Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.

• vindruvan
    Elenius skrev 2016-02-14 17:15:09 följande:

En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?

Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!

Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.

Nej det är inget konstigt, det är nog efter v 26 tror jag som dom säger att man bör känna bebis varje dag. Jag känner inte varje dag än och när jag känner är det som diffusa buffar i magen. Jag har moderkakan framför precis som min förra graviditet och då tar det längre tid innan man känner också.

Jag är i v 20.
  • Lutetzia

Jag känner inte jättetydligt. Kan känna ibland att det rör sig lite eller en liten buff,  men inte så starkt. Men brukar känna lite varje dag. Är ungefär lika långt gången som du, 20+6 i dag.
  • annieh897

Jag frågade en läkare på kvinnokliniken samma sak när jag var omkring samma vecka eftersom jag inte känt nåt alls då. Det var inte alls konstigt eftersom det fortfarande var så tidigt, fick jag till svar. Nu är jag i vecka 24 och känner ganska mycket vissa dagar och nästan inget alls andra dagar.
  • Gweny

Gick in i v.24 idag och magen har formats fint nu och det är full fart i magen. Till veckan är det dags för MVC-besök, inte haft på flera veckor nu, då jag är omföderska. 

Idag kom arbetskompisen förbi med sina 3 mån tvillingdöttrar, så söta.

• annieh897

Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.

Svar på tråden Junibebisar 2016