• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Cherryay
    MrsLovisa skrev 2016-02-13 05:22:57 följande:

Välkommen Grattis till nya bebisen, du får dina yngsta lite tajtare än vad mina blir.

Jag har oxå fått sådan extrem foglossning, trodde den skulle bli bättre med nr 2 men tydligen inte Jag köpte med sonen ett enormt foglossningsbälte med stålband som jag knappt använde men nu måste jag använda det för att kunna leva när kvällen kommer. Jag tyckte det var bättre när man var hemma med en liten för då rörde man sig hela tiden, gick, stod och lyfte, på jobbet sitter jag eller står hela dagarna...

Min foglossning har aldrig läkt helt, alltså inte ens efter första trots att det var över 10 år emellan 1:an o 2:an :/ och just foglossning brukar kunna bli sämre för varje barn man får. Har två bälten som jag använder dygnet runt i princip, bara utan dem när jag sover på natten. Asjobbigt att ta av o på skiten vid varje toabesök, men kan ju inte gå utan dem så är ändå tacksam att de funkar så pass bra :) Har det dock varit en väldigt intensiv dag så behöver jag kryckorna också...

Förstår att det blir extra tungt av att behöva vara stilla under dagarna, jag blir ju sjukt stel och har svårt att komma upp om jag bara suttit på golvet en timme liksom. Blä för foglossning helt enkelt!
  • Elenius

Hej!

Jag är i vecka 21 nu och har mkt flytningar, ibland vattniga. Är det något konstigt eller kan det helt enkelt vara så för endel?

• annieh897
    Elenius skrev 2016-02-13 11:33:30 följande:

Hej!

Jag är i vecka 21 nu och har mkt flytningar, ibland vattniga. Är det något konstigt eller kan det helt enkelt vara så för endel?

Helt normalt tror jag, jag har också så!
  • Cherryay

Hej!

Helt normalt! Flytningar överlag är väldigt vanligt, kan skilja sig åt i både färg o konsistens, och de brukar dessutom kunna bli mer rikliga ju närmare bf man kommer :P
  • MrsLovisa
    Cherryay skrev 2016-02-13 08:57:30 följande:

Min foglossning har aldrig läkt helt, alltså inte ens efter första trots att det var över 10 år emellan 1:an o 2:an :/ och just foglossning brukar kunna bli sämre för varje barn man får. Har två bälten som jag använder dygnet runt i princip, bara utan dem när jag sover på natten. Asjobbigt att ta av o på skiten vid varje toabesök, men kan ju inte gå utan dem så är ändå tacksam att de funkar så pass bra :) Har det dock varit en väldigt intensiv dag så behöver jag kryckorna också...

Oj har du det så hemskt?!? Då ska jag INTE klaga! :-O Nä bältena är krångliga att få av och på och det jag har kan jag inte sitta ner med....
  • MrsLovisa

Hej!

Helt normalt, jag har det oxå tror det är okej så länge de inte luktar illa.
  • ebe91
    Cherryay skrev 2016-02-13 14:57:30 följande:

Förstår att det blir extra tungt av att behöva vara stilla under dagarna, jag blir ju sjukt stel och har svårt att komma upp om jag bara suttit på golvet en timme liksom. Blä för foglossning helt enkelt!
    Jag hade rätt jobbigt med foglossning med sonen, vart delvis sjukskriven i v21. Sen gick jag på gravpenning i v32 tack o lov! Gick bara 4-timmarspass på jobbet och fick anpassade uppgifter. Jobbar som sjuksköterska på en kirurgisk vårdavdelning, så är mycket tunga lyft men även mycket stillastående/stillasittande. Jag hade både ont av att sitta och av att gå, men klarade mig tack vare bältet. Foglossningen försvann nästan samtidigt som sonen tittade ut. Är fortfarande mammaledig med sonen och ännu har jag ingen direkt foglossning förrutom i svanskotan (peppar peppar), men gruvar mig lite då jag ska börja jobba 1 mars igen. Går ju inte att jämföra (för mig) att jobba o vara mammaledig.
  • Cherryay
    MrsLovisa skrev 2016-02-13 14:00:47 följande:

Oj har du det så hemskt?!? Då ska jag INTE klaga! :-O Nä bältena är krångliga att få av och på och det jag har kan jag inte sitta ner med....

Jag har väldigt överrörliga leder, speciellt "kul-lederna", så höfter, axlar, knän o fotleder är värst utsatta, och det försvårar foglossningen rejält :/ meeen, jag har ju klarat mig utan rullstol iaf, och det finns de som har det så illa också...

Mina bälten är jobbiga att sitta ner med, är inte direkt bekvämt heller men det går, man måste dock rätta till så fort man ställer sig upp :P
  • MrsLovisa
    Cherryay skrev 2016-02-13 16:27:15 följande:

Jag har väldigt överrörliga leder, speciellt "kul-lederna", så höfter, axlar, knän o fotleder är värst utsatta, och det försvårar foglossningen rejält :/ meeen, jag har ju klarat mig utan rullstol iaf, och det finns de som har det så illa också...

Mina bälten är jobbiga att sitta ner med, är inte direkt bekvämt heller men det går, man måste dock rätta till så fort man ställer sig upp :P

Aa jag har oxå överrörliga leder, när jag står rakt upp så åker som knäskålarna för långt in om du förstår haha! Kan böja det mesta för långt än vad man borde normalt men så är livet Ja jag har hört om de som har det så hemskt men aldrig pratat med någon själv.

Aha okej nu försöker jag stå mest men hade telefonmöte i 2 timmar igår och då stod jag ett tag på knä på kontorsstolen för att få avlasta fötterna Sett att jag börjat samla på mig vätska, var superstor med sonen men det rann av mig på 3 veckor dock är det ju extravikt som inte uppskattas när man har nog med foglossningen...
  • Mamma Lotta

Jag har haft svår foglossning med mina 3 första men faktum är att den har blivit bättre med de andra 4 så det är inte säkert att det blir värre för varje barn, ischias får jag dras med och det är nästan värre!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
Svar på tråden Junibebisar 2016