Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.
Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.
Jag jobbar fram till 13 maj, då tar jag ut 3 veckors semester. bf 4 juni
Jag arbetar tills 27 maj och sedan tar jag förhoppningsvis semester tills bf 20 juni
Med sonen arbetade jag ända tills han föddes och det gör jag inte om igen...
Har sen någon dag tillbaka väldiga magknip emellanåt! Det gör redigt ont under revbenen och ibland även över livmodern och jag fattar inte vad det kan bero på. Livmodern blir inte hård vad jag kan känna så det borde inte vara sammandragningar...
Jag får graviditetspenning från 1 mars pga mitt jobb, BF 11 juni. Känns bra att få ta det lugnt ett tag innan bebisen kommer :)
Jag kommer också söka grav.penning from april pga av mitt arbete som kock. BF 3/6.
Kommer mest troligt även bli sjukskriven på deltid redan nu då jag både har foglossning och att jag sedan förra veckan fått riktigt ont i nedre delen av livmodern ihop med sammandragningar som min BM tror tyder på överbelastning av livmodern (pga av tunga lyft på jobbet) :(
Sjukt tråkigt men inte mycket mer man kan göra än att lyssna på kroppen...
Jag pluggar ju till uska, men vi har praktik 4 veckor i maj! Får väl se hur det går...
Jag är ju hemma på föräldraledighet men mvc vill helst sjukskriva mig och att pappan ska vara hemma med minstingen... Det vore sååå skönt med avlastning men jag vet inte om vi klarar det ekonomiskt tyvärr :/ försöker kämpa vidare och funderar på hur vi ska lösa situationen.