Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag har en visstidsanställning på 50% t o m 17/6 och bf 8/6. Är arbetssökande övriga 50%. Vet inte hur jag ska lösa det på bästa sätt. Jag har 12 semesterdagar, men tar jag ut dessa är jag ju bara ledig 50% och söker jobb 50%. Då måste jag fylla upp med föräldrapenning annars ryker mun SGI. Blir så snurrigt! Vill helst gå hem i början eller mitten av maj.
Jag pluggar ju till uska, men vi har praktik 4 veckor i maj! Får väl se hur det går...
Jag har sökt gravpenning från 6 april. Lär ju beviljas med tanke på mitt jobb som uska. Är trött och sliten redan nu!
Jag är ju hemma på föräldraledighet men mvc vill helst sjukskriva mig och att pappan ska vara hemma med minstingen... Det vore sååå skönt med avlastning men jag vet inte om vi klarar det ekonomiskt tyvärr :/ försöker kämpa vidare och funderar på hur vi ska lösa situationen.
Förstår... Jag ska börja jobba 1 mars efter att ha varit hemma drygt ett år med sonen, sambon ska vara föräldraledig. Förra graviditeten klarade jag inte av jobbet pga foglossning så min skräck är att jag ska bli sjukskriven och han gå på föräldrapenning = inga pengar. Har nog ångest för hur vi ska få ihop maj-augusti då vi båda ska var hemma, vill inte behöva ta ut mer föräldradagar än vi redan gör då jag vill spara på dom... I värsta fall får han delvis återgå till arbetet.
Jag kommer också gå av på grav. Peng. I början av april. Har BF 11/6.
Jag får graviditetspenning från 1 mars pga mitt jobb, BF 11 juni. Känns bra att få ta det lugnt ett tag innan bebisen kommer :)
Här är en till som satt och räknade på pengar, dagar och semesterdagar igår kväll. Om allt går som det ska så har jag min sista arbetsdag 20 maj, med bf 20 juni. Sitter på kontor så tidigare än så lär jag inte kunna gå av hur jag än vrider och vänder på det. Är inte det minsta motiverad att jobba så länge men så länge jag inte blir sjukskriven har jag inte något val.
Nu är det min tur att vara nojig... Vecka 23+5. Förra veckan kände jag massa sparkar. Nu har jag känt några enstaka buffar senaste dagarna, inget mer. Läser att det kan vara så, att det inte är förrän efter vecka 25+0 (eller 27+0 enligt vissa) som det ska sparka regelbundet. Att bebis helt enkelt kanske ligger vänd åt andra hållet och sparkar inåt och då känns det inte. Tycker att jag varit ganska lugn hittills men nu är jag orolig. Känns långt till besöket hos BM om en vecka.