• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Kristalii
    Kawinna skrev 2016-02-15 16:49:00 följande:

Har sen någon dag tillbaka väldiga magknip emellanåt! Det gör redigt ont under revbenen och ibland även över livmodern och jag fattar inte vad det kan bero på. Livmodern blir inte hård vad jag kan känna så det borde inte vara sammandragningar...

Jag fick under en graviditet problem med gallstensanfall. Kändes som rejält magknip. Dock inte över livmodern. Sök och läs om gallsten och se om det passar in.
  • Sookie85

[quote=76344037][quote-nick]annieh897 skrev 2016-02-16 12:38:28 följande:[/quote-nick]

Nu är det min tur att vara nojig... Vecka 23+5. Förra veckan kände jag massa sparkar. Nu har jag känt några enstaka buffar senaste dagarna, inget mer. Läser att det kan vara så, att det inte är förrän efter vecka 25+0 (eller 27+0 enligt vissa) som det ska sparka regelbundet. Att bebis helt enkelt kanske ligger vänd åt andra hållet och sparkar inåt och då känns det inte. Tycker att jag varit ganska lugn hittills men nu är jag orolig. Känns långt till besöket hos BM om en vecka.

[/

Hej! Längesen jag skrev här, är i v 23+6 och har varit och är fortfarande lite orolig för mindre rörelser i magen. Vissa dagar känner och ser vi rejäla sparkar och vissa dagar bara lite fladder. Ringde förlossningen i lördags Och de sa åt mig att lägga mig på vänstersida i 2 timmar och bara koncentrera mig på rörelser, man ska känna 10 rörelser (behöver inte vara sparkar) på dessa timnmar, vilket jag gjorde. Vissa säger att man även kan dricka isvatten innan man känner efter.

Hoppas den buffar på rejält snart i magen på dig.

• annieh897
    Sookie85 skrev 2016-02-16 17:58:32 följande:

[quote=76344037][quote-nick]annieh897 skrev 2016-02-16 12:38:28 följande:[/quote-nick]

Nu är det min tur att vara nojig... Vecka 23+5. Förra veckan kände jag massa sparkar. Nu har jag känt några enstaka buffar senaste dagarna, inget mer. Läser att det kan vara så, att det inte är förrän efter vecka 25+0 (eller 27+0 enligt vissa) som det ska sparka regelbundet. Att bebis helt enkelt kanske ligger vänd åt andra hållet och sparkar inåt och då känns det inte. Tycker att jag varit ganska lugn hittills men nu är jag orolig. Känns långt till besöket hos BM om en vecka.

[/

Hej! Längesen jag skrev här, är i v 23+6 och har varit och är fortfarande lite orolig för mindre rörelser i magen. Vissa dagar känner och ser vi rejäla sparkar och vissa dagar bara lite fladder. Ringde förlossningen i lördags Och de sa åt mig att lägga mig på vänstersida i 2 timmar och bara koncentrera mig på rörelser, man ska känna 10 rörelser (behöver inte vara sparkar) på dessa timnmar, vilket jag gjorde. Vissa säger att man även kan dricka isvatten innan man känner efter.

Hoppas den buffar på rejält snart i magen på dig.

Det ska jag testa, tack för tipset!
  • frucgsvensson
    annieh897 skrev 2016-02-16 19:27:07 följande:

Det ska jag testa, tack för tipset!

..iskall sockerdricka ska också funka att dricka!
  • annieh897

Jag testade att lägga mig på sidan igårkväll och det tog inte lång stund förrän det började röra sig därinne. Idag har det sparkat mer igen och jag lyckades till och med få med en spark på film, så nu är jag mindre orolig :)

• Liinaa91
    Tiana skrev 2016-02-16 08:57:18 följande:

Här är en till som satt och räknade på pengar, dagar och semesterdagar igår kväll. Om allt går som det ska så har jag min sista arbetsdag 20 maj, med bf 20 juni. Sitter på kontor så tidigare än så lär jag inte kunna gå av hur jag än vrider och vänder på det. Är inte det minsta motiverad att jobba så länge men så länge jag inte blir sjukskriven har jag inte något val.

Ta semester den månaden?
  • Tiana
    Liinaa91 skrev 2016-02-17 18:53:14 följande:
    Ta semester den månaden?
    Det är vad jag får göra för att gå av 20 maj :) Det är ju bara tre månader kvar nu så det ska nog gå bra ändå.
  • Elenius

Är i 21+2 idag och har inte känt av lillan i magen på snart två dygn... Är det normalt att känna av bebis några dagar sen paus igen?! Barnmorskan sa att när man väl börjat känna så ska man fortsätta med det. Blir förvirrad och orolig såklart.

• frucgsvensson
    Elenius skrev 2016-02-18 14:45:13 följande:

Är i 21+2 idag och har inte känt av lillan i magen på snart två dygn... Är det normalt att känna av bebis några dagar sen paus igen?! Barnmorskan sa att när man väl börjat känna så ska man fortsätta med det. Blir förvirrad och orolig såklart.

Tror att i den veckan då man nästan nyss börjat känna bebisen så är det inte så regelbundet.

Jag är i vecka 25 och känner varenda dag, det är hårda sparkar nu.

Men i vecka 21 så var det mest på kvällen.

Prova drick iskallt vatten/sockerdricka och lägg dig på vänster sida :)
  • vindruvan
    Elenius skrev 2016-02-18 14:45:13 följande:

Frågade min BM idag när jag var där och hon sa från 25 fullgångna veckor bör bebis kännas varje dag. Så nej du behöver inte oroa dig.
Svar på tråden Junibebisar 2016