• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Familjen N

Jaha då blev jag sjukskriven 100% from måndag :/ v 25+0 i morgon...
    Pga foglossning och smärtsamma sammandragningar när jag lyfter tungt.

• Liinaa91
    Familjen N skrev 2016-02-19 15:02:23 följande:

Oj va hemskt med så mycket ont!
  • Gweny
    Familjen N skrev 2016-02-19 15:02:23 följande:

Uch vad jobbigt. Hoppas det blir lite bättre för dig nudå
  • Familjen N

Ja hoppas det blir bättre nu.
    Tur jag har en kompis som går på mammaledigt (1 mån innan bf) om några veckor så man får sällskap om dagarna :)

• MrsLovisa

Jag har sedan igår fått problem med jättemycke sammandragningar de gör inte ont men kan inte göra nått utan att det sätter igång... Kan vara stressrelaterat men lätt orolig. Någon annan med samma sak?

• Familjen N
    MrsLovisa skrev 2016-02-20 15:59:06 följande:

Jag har sedan igår fått problem med jättemycke sammandragningar de gör inte ont men kan inte göra nått utan att det sätter igång... Kan vara stressrelaterat men lätt orolig. Någon annan med samma sak?

Jag har också jättemycket sammandragningar. Kommer direkt vid lägesändringar som ex vända sig i sängen, böja sig ner till golvet för att ta upp någonting mm. Sjukt jobbigt :/ nämn det för din BM.
  • MrsLovisa
    Familjen N skrev 2016-02-20 18:54:45 följande:

Jag har också jättemycket sammandragningar. Kommer direkt vid lägesändringar som ex vända sig i sängen, böja sig ner till golvet för att ta upp någonting mm. Sjukt jobbigt :/ nämn det för din BM.

Jaha fast jag har de typ hela tiden om jag tex bara går. Ja jag får nog kontakta henne, ska inte dit förrän den 7 mars så kan vara en god idé att ringa henne iallafall.
  • Ajvar
    Elenius skrev 2016-02-20 22:24:11 följande:

Kan ni förklara hur sammandragningar känns? :)

Jag brukar tänka att det känns som när man får kramp i vaden fast utan smärtan.. Musklerna liksom spänner i magen och den blir stenhård, men man kan inte slappna av. Jag är i 22+4 och får det någon gång varje dag i princip, men jag tror inte det är farligt. Mer kroppen som övar sa BM.
  • vindruvan
    Elenius skrev 2016-02-20 22:24:11 följande:

Kan ni förklara hur sammandragningar känns? :)

Jag tycker att det känns som att det killas/pirrar lite, fast inuti magen. Och som att ett resårband rynkas ihop och magen blir lite hårdare en kort stund.
Svar på tråden Junibebisar 2016