• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Elenius

Är i 22+4 idag och känner bara min livmoder till i höjd med naveln! Borde den inte gå högre nu?

• Elenius

Är i 22+4 idag och känner bara min livmoder till i höjd med naveln! Borde den inte gå högre nu?

• annieh897
    Elenius skrev 2016-02-28 10:49:07 följande:

Det tror jag är helt normalt. Jag är i v 25+4 och min går bara en liten bit ovanför naveln. Var hos bm i torsdags och mätte magen och låg mitt på kurvan.
  • Tiana

Just samma fundering har jag haft om livmodern. 23+5 idag och livmodern slutar nånstans kring naveln. Vet inte exakt vad man ska räkna dom toppen av den heller.

• Cherryay
    annieh897 skrev 2016-02-28 10:21:43 följande:

Jaha! Vet du om man måste ha jobbat sex månader nu, alltså precis innan man går ner i arbetstid? Jag jobbar 50% och är inskriven på Arbetsförmedlingen 50%. Jag har jobbat mer än 6 mån sammanhängande heltid men det var för ett par år sen. Sen dess har jag sett till att skydda sgi genom att vara inskriven på Af.

Hmm. Kan inte tänka mig att det gör någon skillnad, om din sgi är skyddad i nuläget med 50% jobb och 50% af så borde det vara giltigt anser jag, men skulle nog ringa fk ändå bara för säkerhetsskull och höra med dem :)
  • frucgsvensson
    Tiana skrev 2016-02-28 17:30:28 följande:

Just samma fundering har jag haft om livmodern. 23+5 idag och livmodern slutar nånstans kring naveln. Vet inte exakt vad man ska räkna dom toppen av den heller.

Jag tror det är svårt för oss utan kunskap och utbildning att känna. Jag känner en hård kant vid navel, men det var inte alls där den började/slutade, utan två-tre cm ovanför. Kanten är tydligen så mjuk att det är extremt svårt att känna.
  • Kristalii
    frucgsvensson skrev 2016-02-28 22:47:54 följande:
    Jag tror det är svårt för oss utan kunskap och utbildning att känna. Jag känner en hård kant vid navel, men det var inte alls där den började/slutade, utan två-tre cm ovanför. Kanten är tydligen så mjuk att det är extremt svårt att känna.
    Det tror jag med. Jag är gravid för fjärde gången och har sedan länge gett upp att försöka känna livmoderkanten.

Måttet diffar rätt mycket mellan olika BM oxå. Det viktigaste är väl att det går att läsa ut om livmodern plötsligt blir större eller inte växer som den brukar.
  • annieh897

100 dagar kvar till bf enligt appen! Tvåsiffrigt imorgon, nu börjar nedräkningen på riktigt!

• Gweny
    annieh897 skrev 2016-02-29 08:43:13 följande:

100 dagar kvar till bf enligt appen! Tvåsiffrigt imorgon, nu börjar nedräkningen på riktigt!

Härligt med 2-siffrigt imorgon!! Jag har på fredag. Tänk när det är 1-siffrigt.
  • ebe91
    annieh897 skrev 2016-02-29 08:43:13 följande:

Oj, jag har missat att det är så kort kvar! Haha. 113 dagar kvar för mig, hänger inte med i denna graviditet.
Svar på tråden Junibebisar 2016