• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897
    bryrmiginte skrev 2016-03-04 15:03:48 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-brist-pa-barnmorskor-i-sommar

va ju de sista man ville höra när man är nervös förstföderska :o

Förlossningskliniken där jag bor kommer stänga 10 veckor i sommar. Känns skit, istället för 7 minuter till BB tar det 45 min. Dessutom har kliniken långt bort inte familjerum, så min sambo kan inte sova över. Jag vet inte hundra än om jag drabbas eftersom jag är beräknad i början av juni och de har inte sagt vilka veckor det gäller.
  • Surprisebaby

Om man gör kejsarsnitt då, kan den återgå till samma storlek då? Mitt sexliv hade just börjat när jag blev gravid liksom...

• Surprisebaby

Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?

• vindruvan
    Liinaa91 skrev 2016-03-03 20:18:29 följande:

Jobbar också på förskola men jag upplever att det är stress.. men min arbets situation kanske ser annorlunda ut då jag har 15 inskolning denna månaden plus alla tunga lyft .. pust

Ja jag jobbar på storbarn, visst finns en viss stress men jag försöker att koppla bort det. Vi har 22 barn och jag är den enda fasta heltiden på avdelningen för min ena kollega gick på grav ledigt förra veckan. Så stressen kan nog komma.

Tunga lyft slipper jag men det är ju annat som påverkar med lyft upp och ner av stolar, fixande med kläder och utflykter varje vecka, och allting i barnens nivå gör det allt annat än ergonomiskt för mig.
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:57:56 följande:

Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?

Nej inte än, men där jag bor finns de inte så mycket att välja på. Jag har möblerat ett rum med spjälsäng, skötbord, lite förvaring och sånt, sen köpt en baykorg med gungstativ stt Ha brevid sängen, vagn, babygym och bärsele, sen kläder för första tiden, så hsr väl typ allt klart förutom smågrejer och babyskydd som jag tänkte köpa den hör månadn :)
  • Gweny

Vi har bara 1 nära, så blir det.

Vi har fixat säng, lite kläder, babynest. Letar barnvagn, men inte hittat nån än.

Idag är det 2-siffrigt, 99 dagar kvar.
  • Cherryay
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:48:30 följande:

Om man gör kejsarsnitt då, kan den återgå till samma storlek då? Mitt sexliv hade just börjat när jag blev gravid liksom...

Ja alltså, gör du ett kejsarsnitt så föder du ju inte barnet genom slidan = ingen skillnad. Dock finns det förstås många andra saker som är speciellt med ks, varpå det generellt sett inte beviljas utan speciell orsak.

Jag förstår att det är mycket tankar o funderingar, även oro, jag fick själv mitt första barn, helt oplanerat, när jag var 17 år, killen hade gjort slut två veckor tidigare så jag stod ensam i allt, har alltid använt skydd så fattade noll. Det är tufft, men försök att inte oroa dig för hur ditt sexliv ska bli efteråt, det kommer bli bra <3
  • ebe91

Än så länge slipper jag järntillskott, hade 122 sist jag kollade och min barnmorska tyckte jag skulle börja men avvaktar ändå (hade kring 130 när jag väntade sonen utan järntillskott).

Ang sexlivet efter förlossning; för mig har det blivit bättre! Men det är för att jag återfunnit min sexlust. Efter att ha käkat p-piller i 8 år var den typ spårlöst borta. Blev gravid månaden efter pillerstopp och graviditetshormonerna har alltid minskat min sexlust, så efter förlossningen hade jag ett sug jag aldrig upplevt tidigare - vilket gjorde att jag njöt mer. Tror vi väntade kring 7 veckor innan vi tordes, men då blev jag klippt i samband med förlossningen så de fick sy ganska mycket. Men det läkte finfint och har inga problem idag, även om jag själv vet att jag borde ha tagit tag i detdär med knipövningar...

• TwinkyIVF

Vi har BF 16 juni allt är nästan färdig handlat och BB är valt. Eller ja bor i Stockholm och här är det kaos med platser runt då. Men ja vi fick skriva in oss när vi va hos BM sist i vecka 22 :)
  • vindruvan
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:48:30 följande:

Att få ett snitt beviljat pga oro om sitt framtida sexliv tror jag blir väldigt svårt.
Svar på tråden Junibebisar 2016