Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-brist-pa-barnmorskor-i-sommar
va ju de sista man ville höra när man är nervös förstföderska :o
Om man gör kejsarsnitt då, kan den återgå till samma storlek då? Mitt sexliv hade just börjat när jag blev gravid liksom...
Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?
Jobbar också på förskola men jag upplever att det är stress.. men min arbets situation kanske ser annorlunda ut då jag har 15 inskolning denna månaden plus alla tunga lyft .. pust
Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?
Om man gör kejsarsnitt då, kan den återgå till samma storlek då? Mitt sexliv hade just börjat när jag blev gravid liksom...
Än så länge slipper jag järntillskott, hade 122 sist jag kollade och min barnmorska tyckte jag skulle börja men avvaktar ändå (hade kring 130 när jag väntade sonen utan järntillskott).
Ang sexlivet efter förlossning; för mig har det blivit bättre! Men det är för att jag återfunnit min sexlust. Efter att ha käkat p-piller i 8 år var den typ spårlöst borta. Blev gravid månaden efter pillerstopp och graviditetshormonerna har alltid minskat min sexlust, så efter förlossningen hade jag ett sug jag aldrig upplevt tidigare - vilket gjorde att jag njöt mer. Tror vi väntade kring 7 veckor innan vi tordes, men då blev jag klippt i samband med förlossningen så de fick sy ganska mycket. Men det läkte finfint och har inga problem idag, även om jag själv vet att jag borde ha tagit tag i detdär med knipövningar...